Worden jullie ook zo moe van die loze bieders?

Pagina: 1
Acties:
  • 615 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flynt
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 27-01 21:19
Steeds meer krijg ik een hekel aan Marktplaats. Ik koop er nog wel, maar verkopen vind ik echt een ramp. 90% van de bieders reageert niet eens als je akkoord gaat, zelfs niet als het binnen 1 minuut na hun bod gebeurt.

Maar ook al die mensen die de helft of zelfs 1/5 van de prijs bieden, zelfs als je een vaste prijs hebt opgegeven of die mensen die vragen wat je er minimaal voor wilt hebben of vragen of het artikel nog te koop is. Ik heb nog nooit aan mensen iets verkocht die dat vragen.

Daarom ben ik overgestapt op Ebay en verkoop nu 95% van mijn spullen naar het buitenland binnen Europa. Geen gezeur, mensen die gelijk betalen en ook een goed waarderingsmethode. Ik Marktplaats kun je 60% 1 sterren hebben en dan nog steeds 3 sterren gemiddeld krijgen. En dan benader je Marktplaats en geeft aan dat 60% 1 sterren een belachelijk slecht resultaat en dan zegt de medewerker: hoe zo?

Dus ik zeg als jij naar een winkel gaat waar je van de 10 keer 6 keer slecht behandeld wordt, zou je daar nog terugkomen, maar hij begreep het niet. Vond het allemaal wel meevallen.

Ik ben klaar met Marktplaats in ieder geval.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01:00
Flynt schreef op maandag 15 april 2024 @ 22:59:
of die mensen die vragen wat je er minimaal voor wilt hebben
Ik vraag dan altijd wat ze er maximaal voor willen geven :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalculon
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 16-08-2024
Het is een erg bijzondere wereld inderdaad

Ik heb iets te koop staan dat nieuw 110,- en 3 weken oud is
Voor de extreem gunstige prijs van 50,-

Nu is het natuurlijk nog altijd even wachten op iemand die ook daadwerkelijk dit product wil, dus dat het niet direct wegvliegt snap ik.

Maar op Marktplaats heb ik al meerdere reacties gehad met absurd lage voorstellen.
Iemand die 20,- bood (want ophalen zou hem moeite kosten) en een "Google hitsearch" had hem vertelt dat winkelprijs 70,- is (hij keek naar een compleet ander product)

Vandaar weer iemand die 40,- "bood" en toen ik hem zei dat hij hem voor 75,- mag overnemen wist meneer ineens wel te vertellen dat ik toch 50,- ervoor vraag

En erop reageren moet je haast wel, want bij je 'profiel' staat "reageert op x% van de berichten binnen y% tijd"

Vanavond de advertentie van MP verwijderd en opnieuw geplaatst met vraagprijs 75,- en bieden vanaf 50,-
Eens kijken of dat een verschil maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Het forum is niet bedoeld voor rants. Ook niet voor een marktplaats-ervaringentopic.

Om deze redenen doe ik dit topic op slot.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Dit topic is gesloten.