Platenspeler aansluiten op Sonos

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FransTweak
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 15-04-2024
Hi Tweakers!

Mijn vraag
Wij hebben sindskort een Sonos beam en willen binnenkort nog wat andere Sonos speakers aanschaffen . Nou heb ik een mooie oude Thorens platenspeler met phono die ik graag op de Sonos speakers draadloos wil afspelen. Ik heb alleen geen idee hoe. Kan iemand mij hierbij helpen.

Heb ik een voorversterker nodig?
Welke Sonos apparaat is voor mij de juiste? Sonos amp, connect, port of five?

Ik hoor graag jullie adviezen!
Bijvoorbaat dank!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-05 18:21

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Er is een Line-in adapter voor de Sonos Beam, als je daar de pre-amp op aansluit en als laatste de phono op die pre-amp, dan ben je er :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FransTweak
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 15-04-2024
Hi @Michael Knight
Bedankt voor je reactie!
Maar is dat dan niet draadloos toch?

[ Voor 16% gewijzigd door FransTweak op 15-04-2024 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-05 18:21

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Als je iets draadloos wilt maken, dan zul je er nog een station tussen moeten plaatsen voor audio-overdracht, welke dan tussen de pre-amp en de line-in adapter komt. Dan kun je de platenspeler aan de andere kant van je living zetten bijvoorbeeld.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nineball
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-05 21:26
Op de line-in van een Connect of een Port (zelfde functie maar Port is nieuwer) kun je de phono pre aansluiten. Vervolgens kun je de line-in draadloos naar je Sonos speaker(s) sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:02
Ik heb afgelopen week de Pro-ject T1 SB + 2x Era 100 + usb-c line-in gekocht bij Sonos als aanvulling op mijn Arc + Sub2 en mijn 2x One’s te vervangen voor Era100.

Blijkt dat de line-in van de Era 100 wordt uitgeschakeld zodra die in een Surround set wordt gekoppeld.
Dus als ik de platenspeler wil gebruiken heb ik 2 opties:
1. Geen surround met Arc+Sub+2x Era100 maar een surround Arc+Sub in een groep met de 2x era
2. De Sonos One’s terug zetten en 1x Era100 met platenspeler in dezelfde ruimte zetten.

Iemand anders een oplossing of andere ideeen hiervoor?

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

Rhapsody

In Metal We Trust

makooy schreef op woensdag 24 april 2024 @ 19:46:
Ik heb afgelopen week de Pro-ject T1 SB + 2x Era 100 + usb-c line-in gekocht bij Sonos als aanvulling op mijn Arc + Sub2 en mijn 2x One’s te vervangen voor Era100.

Blijkt dat de line-in van de Era 100 wordt uitgeschakeld zodra die in een Surround set wordt gekoppeld.
Dus als ik de platenspeler wil gebruiken heb ik 2 opties:
1. Geen surround met Arc+Sub+2x Era100 maar een surround Arc+Sub in een groep met de 2x era
2. De Sonos One’s terug zetten en 1x Era100 met platenspeler in dezelfde ruimte zetten.

Iemand anders een oplossing of andere ideeen hiervoor?
Sonos Port heb je dan 'nodig'. Dan werkt het wel in surround.

uitvoering: Sonos Port

🇪🇺 pro Europa! | Dit is niet mijn regering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exxus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-05 07:08
Rhapsody schreef op woensdag 24 april 2024 @ 20:01:
[...]
Sonos Port heb je dan 'nodig'. Dan werkt het wel in surround.

uitvoering: Sonos Port
Sonos Port kan, ik heb ervoor gekozen een extra Move2 aan te schaffen (een Era100, 300 kan ook) en daar de platenspeler op aan te sluiten. Kosten van de Port zijn nagenoeg hetzelfde als een Era100 voor zover ik weet. Zodoende hoef ik niet mijn surround om te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM3000
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14:21
Ik heb een tijdje terug mijn platenspeler draadloos aangesloten op mijn Sonos systeem via een raspberry pi. Stuk goedkoper dan de port :)

Kan de tutorial die ik heb gebruikt zo snel niet vinden, maar genoeg te vinden via Google
Pagina: 1