Windows ziet device niet 'goed'

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fierani
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 06-09-2024
Hoi!

Ik heb een tekentablet, zo 1 met een scherm (Huion Kamvas 16 2021)

Normaal sluit je deze of met een usb kabel voor input en scherm aan voor laptops of een 3 in 1 (hdmi, usb A en eventueel een adapter) voor pc.

Ben kortgeleden van pc gewisselt en sindsdien doet mijn tablet het niet meer.

Zelf al even onderzoek gedaan want op de laptop werkt ie met zowel de usb C als de 3 in 1 kabel prima. Poorten pc werken ook prima.

Ik vermoed dat het probleem zit bij dat mijn pc de tablet met de 3 in 1 cable alleen ziet als ''Generic monitor''. Het scherm werkt dan dus wel maar de pen en knoppen niet. Op mijn laptop ziet hij hem namelijk EN als monitor EN als input kamvas 16 via beide kabels. Had ook al een nieuwe 3 in 1 besteld maar helaas no dice.

Om de 1 of andere reden wil hij ondanks meerdere keren driver opnieuw installeren, device uit de device manager gooien, handmatig proberen te zoeken niet de kamvas ook als input zien via de 3 in 1 cable. Hij blijft volhouden dat het alleen een monitor is. Toch de usb c maar even op mijn pc aangesloten en ja hoor, hij ziet de tablet dan WEL gelijk als input... maar natuurlijk niet als scherm want de tablet hangt dan niet aan de gpu.

Beide kabels tegelijk gebruiken werkt helaas ook niet.

Heeft iemand hier nog heldere ideeën? Ben hier al de halve dag mee aan het kloten en heb een opdracht die gemaakt moet worden... met deze betreffende tablet. Is ook te zwaar om op mijn laptop te draaien. :(

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Het is me niet duidelijk of je in het laatste scenario (USB-C en 3-in-1) ook de USB-A hebt aangesloten. Zo ja, probeer het dan eens zonder die USB-A. Zo nee, dan weet ik het ook niet :P

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fierani
FooLsKi schreef op maandag 15 april 2024 @ 21:44:
Het is me niet duidelijk of je in het laatste scenario (USB-C en 3-in-1) ook de USB-A hebt aangesloten. Zo ja, probeer het dan eens zonder die USB-A. Zo nee, dan weet ik het ook niet :P
Geprobeerd..... helaas, nope :(

Zie op reddit ook veel mensen met dit probleem, maar die lijken niet verder te komen dan oh een andere kabel werkt niet gooi de tablet bij het grofvuil :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zap_pa
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 22:05
Heb je de laatste firmware en driver?

Of contact met ze opnemen:
"Kunt u niet vinden wat u zoekt? Laat het ons weten door onze ondersteuningspagina te bezoeken op https://support.huion.com/ of stuur een e-mail naar service@huion.com."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floorcleaner
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15-09 22:43
Sommige antivirusprogramma's bemoeien zich met wat je aan je usb poorten hangt.
Daar eens in de settings kijken ? Device behavior enz...

Desnoods een uninstall doen van de antivirus/firewall software, nogmaals loskoppelen en er weer aanhangen en testen. (En daarna uiteraard ook weer de antivirus terug zetten)
Bij mijn oudere flat-scanner was dit de oorzaak....

Bios nakijken. in sommige biossen zitten ook allerhande USB settings. Soms is er een setting "enhanced" / legacy. Voor echt oudere USB devices helpt het soms deze op legacy te zetten.

Indien de installer een " .exe " is : probeer ook een deze te starten met de rechtse knop en dan "run as administrator" te kiezen.

[ Voor 11% gewijzigd door floorcleaner op 15-04-2024 23:18 . Reden: Toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fierani
floorcleaner schreef op maandag 15 april 2024 @ 23:16:
Sommige antivirusprogramma's bemoeien zich met wat je aan je usb poorten hangt.
Daar eens in de settings kijken ? Device behavior enz...

Desnoods een uninstall doen van de antivirus/firewall software, nogmaals loskoppelen en er weer aanhangen en testen. (En daarna uiteraard ook weer de antivirus terug zetten)
Bij mijn oudere flat-scanner was dit de oorzaak....

Bios nakijken. in sommige biossen zitten ook allerhande USB settings. Soms is er een setting "enhanced" / legacy. Voor echt oudere USB devices helpt het soms deze op legacy te zetten.

Indien de installer een " .exe " is : probeer ook een deze te starten met de rechtse knop en dan "run as administrator" te kiezen.
Zal in de bios even kijken, volgens huion zou windows hem gelijk moeten herkennen ook zonder de driver. Dit ook getest maar doet helaas niks. Het is me inmiddels wel gelukt om behalve een ''generic monitor''

een unknown usb device (device descriptor request failed) - driver error tevoorschijn te toveren. De huion driver zelf ziet hem nog steeds niet, geeft aan device disconnected omdat windows zelf hem niet (goed) ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fierani
Heey kijk we komen ergens (hoop ik)

Ik heb in de bios de usb legacy support van enabled naar disabled gezet...

En windows ziet nu wel een input device.... de huion driver ziet de tablet nog niet en in de device manager geeft hij nog wel een driver error. Ik kan wel mijn hoofschermen bedienen via de tablet... voor zover dat nuttig is |:(

maar wel progress!
Nu zorgen dat de cursor ook weer gewoon werkt op de huion

Edit: helaas pindakaas, hij heeft voor 5 minuten het bovenstaande gedaan maar is nu weer terug op unknown usb device

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wod07lHghyYnhTu5ycq2EqVF1Is=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/7HJXKvrWFLOd3ZWJNjgnbREx.png?f=user_large

[ Voor 17% gewijzigd door Fierani op 16-04-2024 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-08 20:12

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 𝗁𝗈𝖾𝖿𝗍 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

Wat als je naar apparaatbeheer gaat? Zie je daar meerdere inputdevices bijv.?

𝚒𝙿𝚑𝚘𝚗𝚎 16 𝙿𝚛𝚘 - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖡-3800 - 2𝖳𝖡 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖤𝗅𝗂𝗍𝖾

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fierani
d22wth schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 15:04:
Wat als je naar apparaatbeheer gaat? Zie je daar meerdere inputdevices bijv.?
Daar ziet ie wel iets onder usb devices maar ook weer met een gevarendriehoekje erbij.

Ik heb inmiddels ook van support dat ze het niet weten/ik alles wat hun anders aanraden al getest heb..
langzaam aan het kijken voor wacoms op marktplaats. Voor mij geen huion meer.
Pagina: 1