Vaillant ecoTEC plus CW5 pompnaloop slaat vaak aan

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• robiebab
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07-03 15:11
Beste medetweakers,

Ik hoor mijn cv ketel (Vaillant ecoTEC plus VHR 35-38/5-5 CW5) vaak aanslaan. ik lees dan bij informatie af dat hij pompnaloop doet. echter is er geen warmte aanvraag geweest en ik hoor de pomp gemiddeld rond de 5-10 min lopen. heeft iemand een idee wat hier aan de hand is en wat ik eventueel kan onderzoeken/instellen?

alvast bedankt :)

Alle reacties

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
Ja, zie je handleiding. Via het installateursmenu (code 17).

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

• robiebab
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07-03 15:11
@Boeryepes allereerst bedankt voor je antwoord, zou je me iets verder kunnen helpen; want er staan een hoop instellingen m.b.t de pomp;

de pomp nalooptijd: 1 minuut
Pomp snelheid : auto
pompmodus: eco

[ Voor 20% gewijzigd door robiebab op 16-04-2024 09:25 . Reden: parameters meegegeven ]

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
Gezien dat ie op 1 minuut staat, lijkt het erop dat ie wel snel stopt, dus is wat je waarneemt wel de nalooptijd?

Je zegt "ik hoor mijn cv ketel (Vaillant ecoTEC plus VHR 35-38/5-5 CW5) vaak aanslaan", en dat koppel je aan pompnalooptijd. Dat zijn dus 2 verschillende dingen. Aanslaan: warmteopwekking, pomp nalooptijd: dat is de tijd dat de pomp het afkoelende water nog rondpompt nadat de warmtevraag is gestopt.

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.