Ik kreeg vandaag een Whatsappje van een zekere "Bronya" van Binance. Eerste reactie is uiteraard dat dit de zoveelste scammer moet zijn, maar toen ik het verder onderzocht, lijkt het effectief wel afkomstig van Binance.
Ik zou zeggen, bekijk even het onderstaande en trek zelf je conclucies:/f/image/hb5vqwUOAC9eeCLsWv9ctJQi.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/0gVEG6fewEYLRjRdVEzNFw9t.png?f=fotoalbum_large)
Binance maakt dus Whatsapp groepen voor haar leden en voegt die ongevraagd toe. Als dit geen scam is, heeft een miljardenbedrijf als Binance effectief een blunder van formaat gemaakt door zomaar even honderden mobiele nummers van Binance klanten te delen? Dat is pas een paradijs voor scammers en wellicht de meest ernstige vorm waarop je de GDPR kan overtreden.
En mijn mobiel nummer heb ik trouwens enkel omwille van 2FA met Binance gedeeld.
Jullie gedachten?
Ik zou zeggen, bekijk even het onderstaande en trek zelf je conclucies:
Hi everyone, I’m Bronya from the Binance team.☕
This year, Binance officially launched an online teaching process for cryptocurrency trading in Belgium and provided online cryptocurrency investment technology tutorials. Binance is the world’s largest cryptocurrency investment exchange. We are currently celebrating Binance’s 7th anniversary. In order to increase the usage of Binance in Belgium, we have opened an online teaching discussion group to allow investors to obtain more stable investment and crypto market information.
/f/image/hb5vqwUOAC9eeCLsWv9ctJQi.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/0gVEG6fewEYLRjRdVEzNFw9t.png?f=fotoalbum_large)
Binance maakt dus Whatsapp groepen voor haar leden en voegt die ongevraagd toe. Als dit geen scam is, heeft een miljardenbedrijf als Binance effectief een blunder van formaat gemaakt door zomaar even honderden mobiele nummers van Binance klanten te delen? Dat is pas een paradijs voor scammers en wellicht de meest ernstige vorm waarop je de GDPR kan overtreden.
En mijn mobiel nummer heb ik trouwens enkel omwille van 2FA met Binance gedeeld.
Jullie gedachten?
[ Voor 6% gewijzigd door pdt75 op 15-04-2024 17:35 ]