nieuwe compacte game PC in Fractal node 304

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• wavegroveler
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 31-10 18:20
Hoi, ik ga na 10 jaar weer een nieuwe PC bouwen :9

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Games zoals Total War: Warhammer III, Anno 1800 en en Red Dead Redemption 2. Ik speel zo af en toe, en hoef niet het snelste van het snelste. In 1080p, later misschien 1440 maar heb daar nu nog geen monitor voor. Ook wat kantoorwerk en heel af-en-toe audio en video bewerking (korte filmpjes).

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb niet echt een budget, maar gevoelsmatig wel een maximum van zeg 1000 ex videokaart

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja, mijn grafische kaart; geforce GTX 1060 6GB. Ik wil nog even wachten met deze vervangen. Op dit moment voldoet iet nog aan de eisen voor de spellen die ik speel. Als ik zou vervangen zou het weer iets van een 4060 of 4070 worden.

Ik denk ook mijn behuizing: Fractal node 304. Ik heb deze dagen veel gekeken naar nieuwe ITX en mATX behuizingen, maar glazen zijpanelen zijn niet helemaal mijn ding, en met kasten die vooral mesh zijn zoals de ASUS prime, ben ik bang dat er veel stof in komt. Het lijkt dat de Node 304 genoeg airflow heeft voor de 65W proc en max 200W videokaart

Ik denk dat ik ook mijn 1GB SATA WD blue SSD meeneem, en misschien zelfs mijn 2 TB HDD, waarom niet (?)

Qua voeding, ik heb een 8 jaar oude 450W voeding (CoolerMaster V450 Semi-Modular - Voeding ( intern ) - ATX12V 2.31 - 80 PLUS Gold - 100-240), wel kwaliteit. weinig uren gebruikt, gemiddeld 1 uur per dag, veel dagen ook helemaal niet. Maar als ik hierover lees, is het toch wel wijs een nieuwe voeding te kopen na 10 jaar, ook omdat als ie het begeeft het andere componenten kan beschadigen? Dus toch maar nieuw?

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
mobo,CPU,geheugen,SSD,voeding

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt, maar als het kan de stillere optie

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
ik wil m ook gebruiken voor kantoorwerk en geluidsbewerking, dus liefst enigzins stil in idle/ lage belasting.
Met gamen maakt geluid niet zoveel uit, heb dat toch een koptelefoon op.
En het zou mooi zijn als ie weer 10 jaar meegaat :) , zoals mijn vorige PC (i4570,8GB,1060)

Ga je overklokken?
Nee, ik ga niet overklokken

Wat verwacht je van ons?[i]
Ja, die nieuwe M.2 SSD's zijn helemaal nieuw voor mij. Heb ik een goede keuze gemaakt? Komt het goed met hitte, met dit moederboard en deze SSD zonder heatsink?
Wat vinden jullie van de keuze om het systeem weer in de node 304 te bouwen?
Dit werkgeheugen zou toch moeten passen met de koeler?
Wat denken jullie, mijn 8 jaar oude voeding hergebruiken of 100 euro uitgeven voor een nieuwe?

Bedankt alvast!

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 7600 Boxed€ 199,-€ 199,-
1MoederbordenASRock A620I Lightning WiFi€ 149,-€ 149,-
1BehuizingenFractal Design Node 304 Zwart€ 89,90€ 89,90
1Processorkoelingbe quiet! Pure Rock Slim 2€ 24,35€ 24,35
1Geheugen internKingston Fury Beast KF560C36BBEK2-32€ 119,75€ 119,75
1Voedingenbe quiet! SFX L Power 500W€ 96,85€ 96,85
1Solid state drivesWD Black SN770 2TB€ 133,93€ 133,93
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 812,78

Beste antwoord (via wavegroveler op 20-04-2024 17:16)

• Bluepanther7
  • Laatst online: 29-10 15:45
Deze SSD is sneller voor minder geld, zie ook de BBG.
Zo te zien zit er zit een M2 SSD heatsink op je moederbord.

Waarom zou je geld uitgeven aan een nieuwe kast als de Node 304 je nog goed bevalt en alles er in past?

Het geheugen is 34,9mm en de koeler heeft 40mm ruimte, dus dat moet passen.

Eventueel nog iets betere timings op dit setje RAM.
Of deze uit de nieuwe BBG topics, maar dan moet de fan van de koeler misschien wel 3mm omhoog.
(Wel even de QVL lijst voor compatability checken met het moederbord).

Voor de voeding denk ik dat het misschien verstandig is een nieuwe te kopen, maar ik weet niet wat voor effect het heeft als deze echt maar een uurtje per dag gedraait heeft op de levensduur hopelijk reageert iemand anders daar op.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• Bluepanther7
  • Laatst online: 29-10 15:45
Deze SSD is sneller voor minder geld, zie ook de BBG.
Zo te zien zit er zit een M2 SSD heatsink op je moederbord.

Waarom zou je geld uitgeven aan een nieuwe kast als de Node 304 je nog goed bevalt en alles er in past?

Het geheugen is 34,9mm en de koeler heeft 40mm ruimte, dus dat moet passen.

Eventueel nog iets betere timings op dit setje RAM.
Of deze uit de nieuwe BBG topics, maar dan moet de fan van de koeler misschien wel 3mm omhoog.
(Wel even de QVL lijst voor compatability checken met het moederbord).

Voor de voeding denk ik dat het misschien verstandig is een nieuwe te kopen, maar ik weet niet wat voor effect het heeft als deze echt maar een uurtje per dag gedraait heeft op de levensduur hopelijk reageert iemand anders daar op.

• wavegroveler
  • Laatst online: 31-10 18:20
Super, bedankt voor de antwoorden! Ik wist niet dat er tekeningen van de CPU koeler waren; weer wat geleerd :-) En bedankt voor de tips voor de onderdelen