Toon posts:

Club3D ATi RadeonVE RV100 64MB DVI/TV ?????

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik vond deze grafische kaart op Internet.. 199 piek bij Van Gils computersystemen... Nou weet ik dat de Ati Radeon een mooie kaart is, nou weet ik dat 64 MB leuk is, een TV out en DVI out is helemaal geweldig,... maar dat VE staat toch voor Value Edition ?? Wat houdt dit in (SDRAM ipv DDR ??) en hoe staan de prestaties van de kaart in vergelijking met bijvoorbeeld een Geforce MX original ???

Veel vragen, en ik hoop ook veel antwoorden..

R.

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

www.exile.nl

heeft er ook veel van en ikzelf vroeg me af hoe het nou zat

ik hou deze topic in de gaten :P

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

Verwijderd

ik d8 dat ze met VE bedoelde dat er video ingangen en uitgangen opzaten

Verwijderd

Als je even de naam goed leest: het is een Club 3D. Geen Ati.

CLub3d is de nieuwe naam van Powercolor. Dus het is een goedkope fabriek die nu een Radeon RV100 chippie van Ati koopt en de rest zelf mag verzinnen. Zij hebben dus gekozen voor SDram en wel 64 MB ervan ( "64MB" verkoopt beter zeker).

Verder is de RV100 idd de Value Edition. Dus iets langzamer (d.i.) dan een GF MX 400.

Bedenk wel dat de beeldkwaliteit (scherpte) niet hetzelfde is als bij een echte ATI maar waarschijnlijk een stuk minder.

Voor iets meer heb je een echte Ati met prima beeld en hydravision (dual mon). Dus bedenk even goed wat je koopt.

Voor drivers kun je waarschjnlijk wel bij Ati terecht voor ref. drivers, maar Powercolor heeft ze ook zelf. Verwacht maar niet teveel extratjes erop.

Verwijderd

Voor een VE maakt SDR of ddr niet veel uit.

32 MB is al zat.

Ik zie trouwens dat Club3D ook de R100 heeft die dus een stuk sneller is. Dan ben je met DDR wel sneller, vooral bij resoluties boven de 1024.
Verder hebben ze ook nog en paar modellen met KyroII en die zijn helemaal 'ietsje' :) sneller (Radeon/GF2 met DDR niveau)

Verwijderd

Op zondag 09 september 2001 19:40 schreef gilseboer het volgende:
ik d8 dat ze met VE bedoelde dat er video ingangen en uitgangen opzaten
dat is ViVo ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ok, ik wist wel dat het geen 'echte' Ati was,... al wist ik niet dat Club3D de nieuwe naam was van Powercolor... wel een vermoeden dat het een goedkoop merk zou zijn...

Blijven bij mij nog wel wat vragen... Club3D koopt de chips (net als dat bij nVidia gebeurd), bouwt er een goedkoop kaartje omheen en verkoopt het met van die slechte reference drivers... ok, snap ik...

Maar hoe kom ik nou achter de echte performance t.o.v. een Gefoce MX of een ECHTE Ati Radeon..??? Ik heb nergens een test gezien, geen info bij Club3D zelf (alle links werken niet.. :( ) en dus waarschijnlijk ook nog niet zoveel kopers in NL die ervaring ermee hebben...

Hmm, en een tweede vraag is dan natuurlijk hoe het met dat geheugen zit.. (zal wel sdram zijn... zelfde truc die Sis ook uithaald met zijn kaarten... 64 MB erop, maar een performance van -10 % !!) en hoe zal die TV out zijn danwel de 2d performance zijn ??

Ik heb altijd begrepen dat de echte Ati radeon een goede 2 kwaliteit had, bijna vergelijkbaar met de Matrox en de tv out heeeel goed was/is....

Dus, bedankt voor jullie reacties tot nu toe, maar ik heb nog steeds veel vragen... :)

R.

Verwijderd

Graag gedaan :)

Het valt toch niet echt mee als je een leuk kaartje zoekt voor F200,-. Bij de meeste mensen houd de lol bij F300 toch al wel op.

Dat lag een aantal jaren geleden nog wel anders. Toch lijkt er weer een lucht in te komen. Zo'n KyroII of Radeon kaartje is best erg snel met goede kwaliteit. En minder problemen dan de laatste S3's.

Laat je iig niet verleiden door een Gforce MX-200 want die zuigt!
Pagina: 1