BDCDC18 Black and Decker accu boormachine ratelend geluid

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
Mijn vraag:
Ik heb een BDCDC18 Black and Decker accu boormachine (ongeveer 2 jaar oud).
Altijd naar volle tevredenheid gebruikt.

Nu heb ik hem afgelopen weekend voor een (te) zware klus gebruikt (groot gat door 15 cm dikke steen proberen te boren, niet slim achteraf). Hij begon in 1x te stinken en licht te roken. Hij viel daarna ook uit.
Na afkoelen werkte hij wel weer maar maakt nu een ratelend zwaar geluid (je kan het ook wat voelen).
Hierbij een filmpje:
[Video: Filmpje]

Iemand enig idee wat dit kan zijn en of dit zelf te verhelpen is?

Relevante software en hardware die ik gebruik:
BDCDC18 Black and Decker accu boormachine.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Op internet gezocht, ik vind wel wat over koolborstels maar ik weet niet of dat hiermee te maken heeft.
De klantenservice van Black and Decker kon op afstand er niets over zeggen, dan moest ik hem eerst opsturen.

Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlietZ
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-05 22:01
Ik heb helaas ditzelfde probleem gehad met een BDCH188N-XJ, roken en direct uitvallen. In mijn geval was de motor naar de hemel; er zaten allemaal losse stukken in die er na wat "rammelen" uitvielen.

Voor 40 euro heb ik toen dezelfde accuboor(zonder accu) nieuw gekocht op hetzelfde platform en het als een les genomen: zwaardere klussen -> slagboormachine gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
Ik heb hem uit elkaar gehaald en ben erachter gekomen dat dit onderdeel stuk is:

Afbeeldingslocatie: https://kene.nl/tandenmotor.jpg

Ik heb een nieuw topic geopend voor de zoektocht naar een vervangende tandenmotor.

Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:38

CyBeRSPiN

sinds 2001

Als ik jou was zou ik er een van een beter merk kopen en hier je verlies nemen. Want wie weet is er meer stuk. Alleen het motortje kost je meer dan de helft van de nieuwprijs van deze, en wie weet is er meer stuk gegaan. Black & Decker is echt een prutmerk, lijkt bewust zo te zijn gemaakt dat het stuk gaat bij iets zwaarder gebruik.
De Parkside van de Lidl zijn serieus goed voor de prijs. Makita / Bosch Blauw / DeWalt zijn ook erg goed maar wel andere orde qua prijsklasse.
Een goede accuboor kun je echt vele jaren mee doen, is gereedschap dat je ook als incidentele klusser veel zal gebruiken.

[ Voor 11% gewijzigd door CyBeRSPiN op 15-04-2024 21:36 ]