Ervaringen met PVC klik zonder te egaliseren

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.mike
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 22-10-2024
Beste Tweakers,

Is er iemand die ervaring heeft met PVC Klik vloer zonder egaliseren.
PVC klik direct op beton.
Alvast bedankt !

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ja, kan je lezen wat voor drama dat kan worden in dit topic: Naad PVC klikvloer gebroken door ongelijke vloer

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lord_fh
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:10

lord_fh

PS5

hebben wij net laten doen (belakos Visgraat, jaren 91 huis.

Niks aan de hand is perfecto

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:52

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik heb je titel even "ontschreeuwd" ;) Je mag wel iets meer informatie geven @J.mike, dat komt het topic ten goede. Nu is het een 'dump je vraag' topic.

[ Voor 60% gewijzigd door Outerspace op 15-04-2024 15:00 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan-Joker
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 00:21
Op de eerste verdieping hier ook klik pvc gelegd en dan nog met een ondervloer. Naast dat ik het echt een ramp vond om te leggen en met normaal laminaat geen probleem heb is het erg gevoelig op de naden en heb ik sommige plekken die af en toe nog na klikken. Als ik de keuze opnieuw zou moeten maken dan was het laminaat geworden ipv klik pvc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.mike
Er is mij geadviseerd om voor pvc klik te gaan omdat ik een nieuwbouw woning heb met vloerverwarming. Ik wil daar graag wat meer info/ervaringen over hebben omdat ik niet kan egaliseren in de woning. Wat zou dan het beste zijn om te nemen als vloer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-05 20:28
Wij hebben het op drie bestaande tegelvloeren gelegd zonder deze te egaliseren en dat ging perfect. Wel PVC klik met ondervloer. Ik weet uiteraard niet wat het hoogteverschil was uit het topic wat @RaZ aandraagt, maar volgens mij kon er bij onze vloer wel een paar mm overbrugt worden zonder problemen. Het ligt er nu al ruim twee jaar perfect zonder enige problemen. Wij zijn er ook enorm blij mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18-05 20:53
Hier idem een klik PVC met aangehechte ondervloer. We hebben niet geëgaliseerd en hebben bij de overgang van nieuw- naar oudbouw een klein opstaand randje waarbij het soms een beetje veert. Ligt er nu ook iets van 2 jaar in; geen problemen.

[ Voor 7% gewijzigd door CuBras op 15-04-2024 15:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LostInNight
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-05 14:05
Ik heb een soort gelijke vraag al eens beantwoord LostInNight in "PVC vloer, ervaringen mee?"

Indien je vloer niet egaal is ga je dit merken, de verschillen moeten echt minimaal zijn. Zie ook specificaties van de fabrikant van de vloer. Advies is dus niet perse egaliseren, maar controleer eerst of de vloer egaal genoeg en bepaal aan de hand daarvan of er egalisatie nodig is. Ga ook echt na of iemand dit goed doet, egaliseren heeft helemaal geen zin als de vloer achteraf niet vlakker is geworden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalush
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23-05 00:17
Hangt een beetje af van de PVC vloer die je gaat leggen en de eventuele ondervloer.

Heb afgelopen jaren 2 keer vloer vervangen;
1 op beton die redelijk vlak is met Sencys ondervloer. Dikke stevige PVC click vloer. Werkt prima.
1 op beton wat redelijk vlak is (muv een hoek met lijmresten (van oude tegels), c.a. 8 mm) met Redupax ondervloer en wat goedkoper click-PVC. De lijmresten-verhogingen voel je precies waar het zit. Bij het oude laminaat voelde je dat niet. Ook krijg kieren tussen de PVC stroken. Denk als ik dikker PVC had gelegd het misschien minder issue was. Dit ga ik dus nog oplossen door oude lijmresten weg te halen (want gaat vast een keer kapot)

Dat je vloer wat ongelijk is over langere afstand merk je niet. Maar dus oneffenheden van enige omgang je wel merken. Vele ondervloeren geven aan dat ze kunnen "egaliseren" tot 3/4 mm.

Vloer eruit halen is echt waardeloos werk als alles in je woning staat, bespaar je de moeite en probeer het eerste keer goed te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:33

paQ

lord_fh schreef op maandag 15 april 2024 @ 14:58:
hebben wij net laten doen (belakos Visgraat, jaren 91 huis.

Niks aan de hand is perfecto
als het maar vlak is
Als je kuiltjes / richels hebt, dan is ook jouw vloer over 2 jaar kapot.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.mike
Is een pvc klik vloer van 5.5mm met ondervloer aan de lage kant ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
J.mike schreef op maandag 15 april 2024 @ 15:07:
Er is mij geadviseerd om voor pvc klik te gaan omdat ik een nieuwbouw woning heb met vloerverwarming. Ik wil daar graag wat meer info/ervaringen over hebben omdat ik niet kan egaliseren in de woning. Wat zou dan het beste zijn om te nemen als vloer.
Waarom kan je niet egaliseren in de woning? Dan moet er wel iets bijzonders aan de hand zijn. Bij vloerverwarming is juist egaliseren + plak PVC erg mooi (heb ik zelf) of anders keramisch parket (houtlook tegels). Click PVC met ondervloer kan wel, maar dat egaliseert slechts hele kleine hoogteverschillen. Ben er zelf absoluut geen fan van. Heb je foto's van je huidige (beton)vloer?

Het PVC ervaringen topic kan je ook doorlezen / in zoeken: PVC vloer, ervaringen mee?

[ Voor 30% gewijzigd door stin00 op 15-04-2024 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.mike
@stin00 Ik heb mn vraag verkeerd gesteld. Het was dus of egaliseren en plak pvc of pvc klik op beton. Maar dan moet ik eerst toestemming vragen aan de wooncorporatie. Ik heb nu geen beeld materiaal bij de hand maar wellicht dat ik dat nog deel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
J.mike schreef op maandag 15 april 2024 @ 15:45:
@stin00 Ik heb mn vraag verkeerd gesteld. Het was dus of egaliseren en plak pvc of pvc klik op beton. Maar dan moet ik eerst toestemming vragen aan de wooncorporatie. Ik heb nu geen beeld materiaal bij de hand maar wellicht dat ik dat nog deel.
Aha, het is een nieuwbouw huurwoning dus? Ik nam foutief aan dat het een koopwoning is. Dan zou ik inderdaad voor een verwijderbare vloer kiezen.. dus dan kan click-PVC met ondervloer een betere keuze zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door stin00 op 15-04-2024 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.mike
Bij pvc klik vloeren heb je volgens mij een ondervloer die er aan vast zit. Bij laminaat rollen ze eerst de ondervloer op hele oppervlak en daarna klikken ze de laminaat erop. @stin00

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:33

paQ

J.mike schreef op maandag 15 april 2024 @ 15:35:
Is een pvc klik vloer van 5.5mm met ondervloer aan de lage kant ?
dan zou ik kijken naar 7~8mm dik

5.5mm is best dun als daar de ondervloer al aan vast zit, en waarschijnlijk een meer budgetvriendelijke plank (?)

edit: 5.5 incl ondervloer is behalve een flimsy ondervloer ws ook een dunne klikverbinding, en dus meteen ook slechter bestand tegen oneffenheden in je bouwvloer.

[ Voor 20% gewijzigd door paQ op 15-04-2024 16:06 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18-05 20:53
paQ schreef op maandag 15 april 2024 @ 15:58:
[...]

dan zou ik kijken naar 7~8mm dik

5.5mm is best dun als daar de ondervloer al aan vast zit, en waarschijnlijk een meer budgetvriendelijke plank (?)
Zeker als je mensen onder je hebt wonen is een iets dikkere plank + ondervloer wel fijner. Anders heb je in de toekomst klagende buren aan je deur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Je hebt click-PVC met geintergreerde ondervloer maar ook PVC zónder ondervloer, daar moet nog een losse ondervloer bij zoals bij laminaat. Voor vloerverwarming en/of -koeling wordt soms een extra rol nog geadviseerd: zoiets bijvoorbeeld. Maar een fatsoenlijke PVC verkoper kan je hier wel in adviseren. Als het een tussenwoning of appartement is ook goed letten op het reduceren van decibels, daar zijn normen voor.

[ Voor 13% gewijzigd door stin00 op 15-04-2024 16:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bouwer_1
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 16-04-2024
Ik zou zeker ook niet vergeten om vochtwerende folie eronder te leggen (zie hier). Zeker een aanrader, zeker als je op volle grond bouwt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markosana
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 22-05-2024
Bedankt voor de informatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HukalsOpukas
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 11-06-2024
Dat is wel een gewaagde keuze een PVC klikvloer leggen zonder te egaliseren. Als de ondergrond vrij vlak is, zou dit misschien kunnen, maar bij een verschil van 2 mm over een paar meter is het al niet mogelijk. In dat geval gaat de klikvloer schuiven en kan zelfs stuk gaan. Voor je het weet ligt je hele vloer onder een dekzeil in de tuin en moet je helemaal opnieuw beginnen. Als het echt niet mogelijk is om de vloer te egaliseren kun je misschien voor een wat dikkere ondervloer kiezen die een beetje meegeeft. Hierdoor zullen kleine oneffenheden minder opvallen. Het is overigens sowieso noodzakelijk om een ondervloer te plaatsen.

die link hoeft niet

[ Voor 5% gewijzigd door We Are Borg op 27-05-2024 14:27 ]

Pagina: 1