Staat product bij webshop vs PW

Pagina: 1
Acties:
  • 235 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13:55
uitvoering: HP USB Optical Scroll (100 stuks)

Ik klik dan op de PW link van RedShell en zie dat de staat van het product 'retail' is. Niet wetende wat retail is kijk ik wat het is, om vervolgens te leren dat er de volgende productstaten zijn (bij RedShell in ieder geval);
  • Retail
  • Nieuw
  • Refurbished
  • Renew
  • Refresh
  • Excess/Wholesale
  • Open Box
  • Nieuw Bulk
Zelf zou ik het fijn vinden als er gewoon nieuwe producten in de PW staan, en dat alle andere productststaten onder refurb vallen.
In de pricewatch worden nu nieuwe producten vergeleken met niet-nieuwe producten. Price alerts gaan af voor producten die niet nieuw zijn. Ik vind het prima als de potentiele koper een onderzoeksplicht heeft, maar laten we de productstaat AUB niet vertroebelen door deze glijdende schaal.

Team anti-scalp - wauw..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

5pë©ïàál_Tèkén' schreef op maandag 15 april 2024 @ 13:42:
uitvoering: HP USB Optical Scroll (100 stuks)

Ik klik dan op de PW link van RedShell en zie dat de staat van het product 'retail' is. Niet wetende wat retail is kijk ik wat het is, om vervolgens te leren dat er de volgende productstaten zijn (bij RedShell in ieder geval);
  • Retail
  • Nieuw
  • Refurbished
  • Renew
  • Refresh
  • Excess/Wholesale
  • Open Box
  • Nieuw Bulk
Zelf zou ik het fijn vinden als er gewoon nieuwe producten in de PW staan, en dat alle andere productststaten onder refurb vallen.
In de pricewatch worden nu nieuwe producten vergeleken met niet-nieuwe producten. Price alerts gaan af voor producten die niet nieuw zijn. Ik vind het prima als de potentiele koper een onderzoeksplicht heeft, maar laten we de productstaat AUB niet vertroebelen door deze glijdende schaal.
Het klopt toch wat er nu staat? Retail is nieuw...

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

@5pë©ïàál_Tèkén wat @Hooglander1 ook zegt, dit klopt toch? Het is gek dat ze het zo apart benoemen, maar zoals ik het lees gaat het om gewoon een nieuw in doos product, rechtstreeks van de fabrikant (of leverancier).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13:55
@Glaanie @Hooglander1 Ik ben zelf bang voor scenario's waarin een vertaalslag gemaakt moet worden over wie wat nieuw noemt. Voor mijn gevoel is alleen nieuw nieuw :p. Kan goed zijn dat ik hier te zwart/wit in ben door enkele negatieve ervaringen -O-

Team anti-scalp - wauw..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

5pë©ïàál_Tèkén' schreef op maandag 15 april 2024 @ 14:01:
@Glaanie @Hooglander1 Ik ben zelf bang voor scenario's waarin een vertaalslag gemaakt moet worden over wie wat nieuw noemt. Voor mijn gevoel is alleen nieuw nieuw :p. Kan goed zijn dat ik hier te zwart/wit in ben door enkele negatieve ervaringen -O-
Je kijkt bij een zakelijke provider.

Dan heb je nieuw in retailverpakking, plastic clamshell achtig ding. Of nieuw in bulkdoos, in kartonnetjes gestapeld in een doos van 100 stuks.

Je kijkt expliciet bij een partij die als zakelijk vermeld word, dan is dat supernuttige informatie.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Dit topic is gesloten.