Zwarte balk in invoerveld verkenner

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afarensis
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-09 15:25
Mijn vraag

Ik heb sinds enige tijd een zwarte balk in het invoerveld van de verkenner (zie screendump), niet vreselijk, maar toch wel heel vervelend. Na een paar keer sluiten en opstarten gaat het meestal wel weer goed, maar toch…
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/App_vUNZq11vaKgGnMTks8gzzpo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UHKp19TYr2bCtg8rLHR7Gj1w.png?f=fotoalbum_large

Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn?

Goed om te weten:
Mijn PC met Windows 11 en actuele specs is pas een klein jaar oud.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 11 met alle updates. Office 365. Als jullie meer info willen dan hoor ik het wel..

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:

Wat heb ik zelf al gedaan:
• De bekende chkdsk, Scannow, dism, memtest en nog wat testen uitgevoerd. Geen problemen gevonden.
• Herstelassistent en C++ distributables uitgevoerd
• bij apparaatbeheer geen foutmeldingen
• Ik houd bij taakbeheer goed in de gaten dat er geen overbodige programma’s opstarten. Ook bij ‘prestaties’ lijkt alles goed
• In de bios durf ik niks aan te passen. Te bang dat ik nog verder van huis ben als ik fouten maak.
• In Speccy zie ik geen bijzonderheden, geen foutmeldingen en alles groen.
• In Autoruns64 gekeken. Bij ‘Logon’ geen problemen
• En ik gebruik al jaren geen illegale programma’s meer, zeker geen
‘enge’ cleaners
• De volgende Resets bij de verkenner uitgevoerd: Weergave-instellingen, algemene instellingen en cache.
• Zag nog ergens voorbijkomen dat het met CTRL+WIN+SHIFT+B op te lossen zou zijn, maar helaas.

Omdat het relatief klein leed is, wil ik liever geen grote acties ondernemen, zoals opnieuw installeren.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik ondervind wel dat deze balk heel buggy is. De balk klapt uit naar onderen, en dit blijft bij mij vaak onbedoeld in beeld. Maar ook andere vage dingen komen wel eens voorbij, volgens mij heb ik dit ook wel eens gehad.

Normaal zou ik het bij een stuurprogramma, firmware of videokaart zoeken maar dit is denk echt een windows-dingetje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TwiSteD1
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:01
Je kunt checken of er een fout in de update zit van Windows 11. Volg de stappen hier: https://learn.microsoft.c...fix-windows-update-errors

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afarensis
Cheesy schreef op maandag 15 april 2024 @ 12:12:
Ik ondervind wel dat deze balk heel buggy is. De balk klapt uit naar onderen, en dit blijft bij mij vaak onbedoeld in beeld. Maar ook andere vage dingen komen wel eens voorbij, volgens mij heb ik dit ook wel eens gehad.

Normaal zou ik het bij een stuurprogramma, firmware of videokaart zoeken maar dit is denk echt een windows-dingetje.
Ik weet niet of dit de juiste manier van reageren is. Anders hoor ik het graag.

Bedankt voor je reactie...

Ik heb het al een tijdje en het doet zich vrijwel altijd voor bij de opdracht 'Opslaan als'. Had ik misschien nog even moeten vermelden. Heb dit ook al een keer gevraagd bij MS answers. Maar die kwamen toch al snel met het advies 'opnieuw installeren'. Maar zoals eerder gezegd, dit vind ik toch te ingrijpend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afarensis
TwiSteD1 schreef op maandag 15 april 2024 @ 12:17:
Je kunt checken of er een fout in de update zit van Windows 11. Volg de stappen hier: https://learn.microsoft.c...fix-windows-update-errors
Bedankt voor je reactie...

Oei, dat zijn wel heel veel mogelijkheden; ben ook bang dat ik met de acties iets verstoor en dan ben ik nog verder van huis. Ik heb nog even gekeken in de geschiedens van de MS-updates, maar niets afwijkends gevonden. Ik zag wel diverse dism-acties, maar daar had ik eerder al uitvoerig naar gekeken. Dus... lijkt mij niet dat het daar mee te maken heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TwiSteD1
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:01
Hier zijn de stappen zonder alle mogelijkheden: Using System File Checker in Windows - Microsoft Support

Dit lijkt me wel de meest voor de hand liggende oplossing, het lijkt er namelijk op dat er iets corrupt is geraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afarensis
Wederom dank voor je reactie en mogelijke oplossing.

Omdat ik er al maanden mee bezig ben, kan ik mij herinneren dat ik deze stappen al uitgevoerd had, dus ook de melding dat er corrupte files gevonden gevonden waren en gerepareerd, maar had geen effect. Maar wellicht nu voor de tweede keer! Wie weet….

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vynTzChPU9uX4gZB-HQhOwOxVy0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/83qoANg1UipZsUJgsOghKuPq.png?f=user_large

Het lastige is dat het soms (met ‘opslaan als’ dus) wel 10 keer goed gaat, en dan ineens weer die zwarte balk. Maar natuurlijk zal ik nog reageren.

Ik had ook geen reactie verwacht zo van: ‘zet daar maar even een vinkje en dan is het weer goed’. Het is echt een zeer hardnekkig probleem. Er is ook al door een deskundige computeraar naar gekeken, maar die kwam er ook niet uit…

Kun je trouwens ook een ander programma, zoals Total Commander die ik gebruik, zo inrichten dat met de opdracht ‘opslaan als’ dit programma geopend wordt? Denk zelf van niet. Maar vraag het maar even omdat er bij jullie zoveel kennis zit….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afarensis
Omdat ik zelf ook benieuwd was, heb ik de actie nog een keer herhaald, nu dus zonder melding over corrupte en gerepareerde files!!!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bEhc215zkBqS4ERrWoEfIigmGKQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/BoFPiDVsapjiJiz5TXqtT2pF.png?f=user_large

Maar helaas, na een aantal keer na de opdracht ‘opslaan als’ toch weer de beruchte melding.
Een dokter zou denk ik zeggen: ”ja, daar moet u mee leren leven” ☹️

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qub7bw17k2p0-2bVjDrvTqkKh0Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ResCp18wcHl4ESTVRy9ZeOla.png?f=fotoalbum_large

Heeft het nog zin om de 'logs' mee te sturen? Voor mij is het abracadabra....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afarensis
Het lijkt erop dat er geen reacties meer komen. Het is ook een heel ongrijpbaar probleem, dus alle begrip.
Laat ik dan eindigen om iedereen te bedanken die de moeite hebben genomen om mij te helpen d:)b
Pagina: 1