Verbindingsproblemen onder het gamen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DianArtemis
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 16-04-2024
Lieve mensen,

Ik heb al 6 jaar geen plezier meer in gamen omdat mijn internetverbinding niet dat is wat het zou moeten zijn.
Nu is het sinds 2 weken alleen maar erger geworden.

Ik heb KPN VDSL. (ziggo hebben wij al geprobeerd was nog erger)

We hebben inmiddels een dubbele telefoonlijn, een kastje wat onze Fritzbox 7583 voorliegt dat wij glasvezel hebben terwijl dat niet zo is.

Mijn download snelheid zou 160 ongeveer zijn.
upload 40.
UPNP staat aan, mijn Xbox series X heeft hoogste prio, ik ben de enige die op de internetverbinding zit, en ik game over kabel.
(poortvoorwaarding heeft ook niet geholpen) IPV6 staat aan en Teredo filter uit (of moet die aan?)

Ping is stabiel tussen 7 en 11 ms.
Ik heb af en toe packetloss.

Nu ben ik een toegewijde gamer en vind het vervelend dat ik bij KPN niet verder kom.

Ik heb onder het gamen last van lag en vertraging. Schokkend beeld of zelfs stilstaand.
Vooral als ik met vrienden game is het erger.
Als het regent al helemaal (of vriest)

Kom aub niet met je moet sneller internet nemen want dat is hier niet. Ook de ping zegt eigenlijk dat het voldoende moet zijn. Nu heb ik wat gelezen over bufferbloat maar hoe ik dat in gods naam moet aanpakken weet ik niet.

Alle tips en tricks zijn welkom.

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• internet4me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16:37
“ Ik heb af en toe packetloss.”

Daar is je antwoord. Je internet is niet stabiel.
(Als gamer werk je natuurlijk niet via wifi, dus ik neem aan getest via fysieke kabel aan de computer.)
Vdsl is ook achterhaalt. Kabel of glasvezel is beter. Zeker voor gamen.

[ Voor 3% gewijzigd door internet4me op 15-04-2024 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11:50
Gebruik je iets van een Powerline adapter? Verder zal je inderdaad erachter moeten komen waar die packet loss optreedt. Als dit binnen jouw netwerk is dan heb je intern gewoon een probleem.

[ Voor 63% gewijzigd door eric.1 op 15-04-2024 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:13

nelizmastr

Goed wies kapot

internet4me schreef op maandag 15 april 2024 @ 11:31:
“ Ik heb af en toe packetloss.”

Vdsl is ook achterhaalt. Kabel of glasvezel is beter.
Hij heeft al Ziggo gehad (kabel) en dat bleek niet beter. Latency bij Ziggo is ook veelal hoger dan VDSL en glas.
Achterhaald is het qua concept, maar het wordt nog veel gebruikt.

Het zal eerder in het feit zitten dat een van beide lijnen (want het betreft hier kennelijk bonded VDSL) niet in orde is, dat moet TS bij KPN gaan beleggen. Het begint met een lijnmeting op beide lijnen.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• richardboer
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:15
Wat sowieso mist is de manier waarop bijv. de xbox zit aangesloten op de Fritz!Box.

Gaat dit via wifi of kabel? Of inderdaad bijv. via powerline adapters zoals eerder gevraagd.

En heb je de packet loss ook als je naar de Fritz!Box gaat pingen?
En bij Ziggo: toen ook de Fritz!Box er tussen gehad of alleen het modem van Ziggo?

Het probleem hoeft namelijk niet per se buiten het huis te liggen, maar kan ook in het huis zelf zitten immers.

Richard

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gjtm
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12:29
DianArtemis schreef op maandag 15 april 2024 @ 11:24:

Nu ben ik een toegewijde gamer en vind het vervelend dat ik bij KPN niet verder kom.
En iets concreter? Was is er besproken, is de lijn op afstand doorgemeten? Zo ja, wat waren de resultaten? Is er al een monteur geweest? Zo ja, wat was zijn/haar bevinding? Heb je de lijn ook rechstreeks op de v10 aangesloten gehad? Wat voor een kastje zit er nu tussen?

Via kpn.com/monteur kun je altijd een monteur aanvragen. Ligt het probleem bij kpn in het netwerk dan is het gewoon kosteloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:32
Iets zegt me dat die Fritzbox niet van KPN komt en dat zij daar ook geen tijd in steken. Welke modem heeft KPN zelf geleverd en werkt de verbinding wel goed als je die aan sluit? Tevens ben ik ook benieuwd wat je bedoelt met "een kastje wat onze Fritzbox 7583 voorliegt dat wij glasvezel hebben terwijl dat niet zo is", hier heb ik namelijk nog nooit van gehoord. Wat voor kastje is dit, merk/type/waarvandaan en waarom is dat aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DianArtemis
Beste mensen,

Glasvezel ligt er nog niet. Is in planning maar wanneer dat zou zijn geen idee.

Xbox is met kabel (splinternieuw Cat6) aangesloten.

Monteur is gewest anders had ik het kastje niet die de xbox voorliegt dat wij glasvezel hebben terwijl dat niet zo is en wij 2 telefoonlijnen hebben.

Lijnmetingen geven niks weer (als men KPN geloofd. ze hebben vorig jaar 1 week lang dagelijks gemeten)

Fritzbox hebben wij pas sinds we KPN+ hebben.

KPN geeft zelf ook aan dat de kabels in de grond steenoud zijn maar ze kunnen daar niets mee doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:53
@DianArtemis Ik denk dat je laatste zinnetje het antwoord eigenlijk geeft. De kabels zijn oud en KPN kan/wil er niets mee doen. Dan houdt het eigenlijk op. Alles buiten je eigen woning is niet op te lossen door jezelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DianArtemis
Het kastje wat er tussen is geplaatst is door de monteur geplaatst. Hij dacht dat als de fritzbox denkt het is glasvezel dan zou ze stabieler draaien.

Het kastje is van Zyxel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DianArtemis
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kce_M3hoKJ_qzfaH5KAEfc_aiBA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gmn4nj3ku0fgw6RQTydAsL37.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:53
Als ik het hier lees:
https://www.routershop.nl...sl-bridge-modem/pid=68168
Is het op zich wel dé reden om dat kastje op te hangen, maar lost het je probleem ook niet op hiermee.
Lijkt me zelf gewoon de kabels in de grond te zijn, maar als KPN je geen waardes doorgeeft, heb je ook geen idee waar het aan ligt.
Maar als Ziggo hetzelfde probleem heeft voor jou, dan zouden die kabels ook zo oud moeten zijn en toevallig problemen moeten geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DianArtemis
@Arunia

Ja dat was ons vermoeden. Bij Ziggo hadden we meer up en downloadsnelheid maar slechtere verbinding.

Bij KPN is het laag maar stabiel.

Ik vergelijk het altijd met een zaklamp die flakkert, in feite heb je licht maar stabiel is het niet.

De mensen van de helpdesk van KPN+ zeggen ook dat de kabels nog original zijn van het moment dat ze geplaatst werden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DianArtemis
update: youtube kijken via de xbox schokkend beeld via de tv geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17:11
DianArtemis schreef op maandag 15 april 2024 @ 12:21:
Beste mensen,

Glasvezel ligt er nog niet. Is in planning maar wanneer dat zou zijn geen idee.

Xbox is met kabel (splinternieuw Cat6) aangesloten.

Monteur is gewest anders had ik het kastje niet die de xbox voorliegt dat wij glasvezel hebben terwijl dat niet zo is en wij 2 telefoonlijnen hebben.

Lijnmetingen geven niks weer (als men KPN geloofd. ze hebben vorig jaar 1 week lang dagelijks gemeten)

Fritzbox hebben wij pas sinds we KPN+ hebben.

KPN geeft zelf ook aan dat de kabels in de grond steenoud zijn maar ze kunnen daar niets mee doen.
Dat Zyxel kastje zorgt ervoor dat er puur een internetverbinding wordt opgezet door die 2 telefoonlijnen te combineren.

Je Fritzbox 'denkt' nu dat een glasvezel aansluiting heeft, doordat die rode kabel vanaf de Zyxel naar de Fritzbox gaat. Die Fritzbox weet namelijk niet dat er een DSL-aansluiting op die Zyxel zit.

Zou je de DSL kabel rechtstreek in de Fritzbox aansluiten, dan pas weet de Fritzbox dat er DSL wordt gebruikt.

Je zou bij wijze van proef 1 van de 2 kabeltjes uit je ISRA punt kunnen halen, en testen of de verbinding op halve snelheid dan wel stabiel blijft.

Edit: Ho, je geeft aan dat er bij regen uitval is van de internetverbinding? Dan gewoon weer bellen met KPN en een monteur laten komen. Die kan de lijn doormeten. En die moeten uitval ook gewoon kunnen zien.

Tip: kijk of je kan inloggen op http://192.168.1.1 zoals ook in de handleiding van dat apparaat is opgegeven en kijk of je een pagina kan vinden met de specificaties van de DSL verbinding, daar zou je iets van FEC/CRC errors kunnen aflezen: https://spdl.zyxel.com/VM...de/VMG4005-B60A_V5.15.pdf

Wil je nogmaals een foto aanmaken aan de onderkant van dat witte doosje waar KPN op staat? Ik krijg het gevoel dat die kabel ook niet helemaal is zoals het hoort

[ Voor 20% gewijzigd door krakendmodem op 15-04-2024 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
DianArtemis schreef op maandag 15 april 2024 @ 12:56:
update: youtube kijken via de xbox schokkend beeld via de tv geen enkel probleem.
Geen idee of er een significant verschil is in gebruikte resolutie/kwaliteit, maar dan zal je wel de Xbox uit moeten sluiten als boosdoener.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiErRa
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-06 14:44
Je zou eigenlijk losse onderdelen willen uitsluiten om uit te vinden waar het in zit.
En je hebt een goede test methode nodig, kan je de packetloss zichtbaar krijgen met een laptop en een ping -t commando ofzo?

- XBox + cat 6 kabel mee naar iemand anders en kijken of het daar gebeurd
- XBox direct op Zyxel kastje
- Laptop op dezelfde cat 6 kabel aansluiten
- Laptop direct op Zyxel kastje
- Laptop aan Fritzbox die zonder zyxel maar 1 van de 2 lijnen zit (en daarna de ander testen)

Wat ik nog wel vreemd vind is dat het bij Ziggo ook gebeurde, het is wel toevallig dat je daar ook met een slechte kabel zit. Maar dat kan je nu helaas niet meer testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DianArtemis
@krakendmodem

Het is mij helaas niet mogelijk om de fritzbox direct met de kabels te verbinden (dus zonder bridge modem)
Net geprobeerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
Mijn vermoeden is dat je lijn gewoon ruk is, aangezien je ook aangeeft dat er bij regen uitval is van de verbinding. Wat je kan doen is bij het ISRA punt 1 van die twee lijnen loskoppelen.

Afbeeldingslocatie: https://uploads-eu-west-1.insided.com/kpn-nl/attachment/ff5afdad-dac2-4d86-a54c-17f708d3fa07.jpg

Je verbinding zal even wegvallen en daarna weer opkomen, maar dan wel op halve snelheid. Kijk dan nogmaals of de verbinding nu wel stabieler is. (bijvoorbeeld door youtube te starten op die xbox).

Probeer ook naar http://192.168.1.1 te gaan op een laptop, en kijk of je die lijnstatistieken van de Zyxel kan delen. Ik vermoed dat er een heleboel lijnfouten op die verbinding zitten, maar dat laat die pagina dan wel zien

Kijken je/jullie ook TV bij KPN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Laatst online: 08:24
DianArtemis schreef op maandag 15 april 2024 @ 12:35:
@Arunia

Ja dat was ons vermoeden. Bij Ziggo hadden we meer up en downloadsnelheid maar slechtere verbinding.

Bij KPN is het laag maar stabiel.

Ik vergelijk het altijd met een zaklamp die flakkert, in feite heb je licht maar stabiel is het niet.

De mensen van de helpdesk van KPN+ zeggen ook dat de kabels nog original zijn van het moment dat ze geplaatst werden.
het is wel toevallig dat je bij ziggo een vergelijkbaar probleem hebt..

weet je zeker dat het bij andere apparaten ook optreedt.. dus niet alleen in je xbox?
anders moet je het daar ook nog in zoeken

je zou nog eens 4g voor thuis kunnen overwegen van odido

of eens kunnen testen met een hotspot van je telefoon
kabel eruit trekken

als dit stabieler is (dat zou normaal gesproken nooit stabieler moeten zijn eerder instabieler)
hebben we al iets meer info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DianArtemis
@krakendmodem
Dat met de lijnen zal ik ff proberen maar op de 192.1683.1.1 kom ik niet. verbind ie niet.

Ja wij kijken ook tv via kpn maar alleen het nieuws sochtens.

we kijken voornamelijk via de smart tv zelf (ook met kabel verbonden)

4G ontvangst hier is tussen de 1 en 2 strepen. meer bereik is hier niet. achter in de woonkamer of tuin soms helemaal niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DianArtemis
via de hotspot is het meeeeegaaaaa traaaaaag
17000ms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DianArtemis
hotspot via andere telefoon traag maar niet schokkend
(ben dus wel te laat met schieten)
1500ms

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12:19

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

Ik heb de titel even wat minder schreeuwerig gemaakt. Voor @DianArtemis de tip om hier volgende keer wat beter op te letten ;) Verder welkom op het forum!

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16:39
Heb je nog switches, powerlines of wifi-mesh dingen o.i.d. in je netwerk zitten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reller
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Dus je hebt KPN kastje (ISRA) -> Zyxel kastje -> Fritzbox 7583 -> Xbox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DianArtemis
@jeroen3 Nope.

@reller Jab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DianArtemis
@jeroen3 nee heb ik niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reller
  • Nu online
Wat doet dat witte Zyxel kastje?

Als ik de handleiding lees van die Zyxel moet je erop in kunnen loggen met het al eerder genoemde ip adres van 192.168.1.1

https://data.kommago.nl/f...4005-b50a-handleiding.pdf

of zit je in een andere range, aangeboden door de Fritzbox?
Welk IP adres krijgt je Xbox?

Heb even opgezocht hoe je dat kan zien op Xbox:

Volg deze stappen om het IP-adres en MAC-adres voor je console te vinden:
Druk op de Xbox-knop om de guide te openen.
Selecteer Profiel en systeem > Instellingen > Algemeen > Netwerkinstellingen.
Selecteer Geavanceerde instellingen. ...
Noteer het IP-adres en MAC-adres.

[ Voor 33% gewijzigd door reller op 15-04-2024 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
@reller Dat is het 'modem'. Die zet de pairbonding VDSL lijnen om naar Ethernet, meer niet. De rode kabel gaat vervolgens naar de Fritzbox die nu puur als router wordt ingezet. Mogelijk met het idee een stabielere verbinding te krijgen, ik weet dat er in het verleden Fritzbox modems waren die niet lekker gingen met pairbonding.

De Fritzbox die hij nu heeft zou ook gewoon pairbonding moeten kunnen doen, maar om een of andere reden heeft de monteur deze constructie bedacht.

Ik vraag mij af die Zyxel zichtbaar is in het netwerk als extra hop, maar dat zou dan met een tracert te zien moeten zijn.

Als de lijn naar buiten slecht is, dan zou je dat in de logging van die Zyxel moeten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:54

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

krakendmodem schreef op maandag 15 april 2024 @ 15:02:
@reller
Ik vraag mij af die Zyxel zichtbaar is in het netwerk als extra hop, maar dat zou dan met een tracert te zien moeten zijn.
Wss zit die pair bonding Zyxel admin page in een andere range dan wat de fritzbox uitgeeft.

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DianArtemis
De Zyxel is niet zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DianArtemis
ik kom niet op dat IP adres. niet met de link en niet met de inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Welke range zit je zelf in met je client pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DianArtemis
?? wat bedoel je precies ermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Welk ip adres heeft je pc in het netwerk

Windows -> startknop -> cmd (enter) -> ipconfig (enter)

of met xbox zoals reller zei :
Druk op de Xbox-knop om de guide te openen.
Selecteer Profiel en systeem > Instellingen > Algemeen > Netwerkinstellingen.
Selecteer Geavanceerde instellingen. ...
Noteer het IP-adres en MAC-adres.

[ Voor 47% gewijzigd door CrankyGamerOG op 15-04-2024 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DianArtemis
laptop 192.168.178.22 xbox 192.168.178.23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

DianArtemis schreef op maandag 15 april 2024 @ 15:52:
laptop 192.168.178.22 xbox 192.168.178.23
Dan zit je idd in een ander subnet, en moet je een static route aanmaken in de fritzbox maar gezien je kennisniveau lijkt mij niet dat je dat even 1,2,3 doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DianArtemis
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5WvASo5qzy-2FUKs9uSmrQBq-vQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gf16XrWfWMUTDjBTa414LsYQ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DianArtemis
als je het stap voor stap kan uitleggen lukt het misschien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DianArtemis
https://nl.avm.de/service...igureren-in-de-FRITZ-Box/

moet lukken toch?

en als ik dat gedaan heb hoe werkt dat dan met de xbox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DianArtemis
1 Statische IP-route configureren in de FRITZ!Box
Klik in de gebruikersinterface van de FRITZ!Box op "Home Network".
Klik in het menu "Home Network" op "Network".
Klik op het tabblad "Network Settings".
Klik bij "LAN-Settings" op "Additional Settings"om alle instellingen weer te geven.
Als je een IPv4-route wilt configureren:
Klik op "IPv4 Routes".
Klik op "New IPv4 Route".
Voer bij "IPv4 network" het IPv4-netwerk in van de router die is verbonden met de FRITZ!Box (192.168.11.0).
Voer in het invoerveld "Subnet mask" het subnetmasker in van het andere IPv4-netwerk (255.255.255.0).
Voer bij "Gateway" het IPv4-adres in van de router in het FRITZ!Box-thuisnetwerk (192.168.10.2) die beide IP-netwerken verbindt.
Schakel de optie "IPv4 route active" in.

Welke IP adressen gebruik ik hier? Die die er staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DianArtemis
heb het gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieks77
  • Laatst online: 17-06 22:22
Als je last hebt van de weersomstandigheden dan zijn de lijnen en/of het dslam ("telefooncentrale") huisje/kastje gaar.

Ook apart dat die Zyxel er tussen zit, de Fritz kan ook zelf bonding aan.
Al zal dat niet direct de oplossing zijn.

Mogelijk kan het helpen juist láger in verbinding te gaan, je zou KPN kunnen vragen (tijdelijk) een lager profiel to te wijzen om te zien of dat verbetering geeft
Ikzelf game uitstekend op VDSL 100/10(30 in de praktijk) van KPN(XS4all) zónder pairbonding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DianArtemis
Voer bij "Prefix length" het IPv6-prefix van het andere IPv6-netwerk in.

wat moet ik hier invullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DianArtemis
Voer bij "Gateway" het link-local adres in van de router in het FRITZ!Box-thuisnetwerk die beide IPv6-netwerken verbindt.

deze moet dan van de xbox zijn toch? Alleen is die die er te zien is te kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DianArtemis
Beide IPv verbindingen zijn nu statisch. Testen doe ik het morgen weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
reller schreef op maandag 15 april 2024 @ 14:27:
Als ik de handleiding lees van die Zyxel moet je erop in kunnen loggen met het al eerder genoemde ip adres van 192.168.1.1
Als TS deze van KPN heeft dan niet.
ZyXEL VMG4005-B50A - VDSL2 17a Bonding and 35b Single Line Bridge (B50A) review door nospam_Z
Ook is in de KPN versie de firmware zodanig aangepast dat je niet meer in de webinterface kunt komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17-06 10:20
Dieks77 schreef op maandag 15 april 2024 @ 16:13:
Als je last hebt van de weersomstandigheden dan zijn de lijnen en/of het dslam ("telefooncentrale") huisje/kastje gaar.

Ook apart dat die Zyxel er tussen zit, de Fritz kan ook zelf bonding aan.
Al zal dat niet direct de oplossing zijn.

Mogelijk kan het helpen juist láger in verbinding te gaan, je zou KPN kunnen vragen (tijdelijk) een lager profiel to te wijzen om te zien of dat verbetering geeft
Ikzelf game uitstekend op VDSL 100/10(30 in de praktijk) van KPN(XS4all) zónder pairbonding.
dit is niet appart, dat heeft te maken met de fritzbox die geregeld met bonding lijnen gaat staan klapperen op 1 lijn er steeds uit gooit. komt niet bij ieder voor.
om dit probleem te ondervangen is er KOPER NT de Zyxel er tussen gezet die heft dit probleem op.
fritz weet van die probleem tot op heden is er nog steeds geen juiste oplossing voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DianArtemis
er dus geen oplossing voor ons probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
Dat valt nog niet te stellen uit de informatie die jij hebt gegeven.

Wat je hebt gedeeld:
- KPN heeft de lijn een week lang gemeten; geen probleem gevonden
- Zowel Ziggo (kabel?) als KPN (VDSL) leiden tot dit gedrag, waarbij het bij Ziggo veel erger was
- Iets met weersomstandigheden
- Je smart-tv werkt wel prima, maar je Xbox niet
- Je hebt ergens packet-loss, geen idee waar

Zoek uit waar die packet-loss optreedt. Het is mij nog steeds niet duidelijk of dit een Xbox-specifiek probleem is, als zelfs YT daarop stottert maar niet op je tv....tsjah....lijkt me sterk dat je tv zoveel beter buffert. Enz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reller
  • Nu online
klinkt als dubbel NAT

Schijnbaar kan je Xbox een check doen of er problemen zijn met je netwerk.

Hier een heel stappenplan:
https://support.xbox.com/...etwork/xbox-one-nat-error

[ Voor 33% gewijzigd door reller op 16-04-2024 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DianArtemis
Even ter info: de statische IP adressen lijken het probleem wel iets te verhelpen.

Helemaal weg is het niet.

Hopen op glasvezel maar!

In ieder geval iedereen bedankt voor het helpen en mee denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-06 17:47
Als weersinvloeden zo groot zijn, gebroken/verroeste/blootliggende draden ergens. KPN komt vast meten als het droog is . . .

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
DianArtemis schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 11:30:
er dus geen oplossing voor ons probleem.
Jawel, nogmaals de KPN bellen, zeker als je extra service van ze afneemt.
Pagina: 1