Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 17-04 21:19
Ik ben op zoek naar een stroomadapter voor primair mijn laptop (Dell XPS 15 9520) en secundair mijn tablet (iPad Pro 2020 11") en Galaxy S20 5G. Ik heb nu vaak meerdere stroomadapters mee, inclusief de vrij zware 140 watt adapter van Dell, terwijl ik die niet allemaal nodig heb.

Ik denk dat aan een 65-watt adapter een heel goed formaat is voor dagelijks onderweg. Deze moet minimaal twee USB-C poorten hebben, een derde poort is leuk maar hoeft niet. Een laag gewicht en lekker compact is belangrijk. Komt idealiter met kabeltjes.

Ik zit nu te denken aan de Ugreen 10335 (productinformatie). Lekker compact, twee USB-C poorten en een USB-A poort als bonus. €36, niet te duur.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/40l4BwGOtDb2kuhODDoID2FFww0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/BZD4FHSvzBOyME6vbTXB8Msa.png?f=user_large

Echter, een nog compacter model of een adapter die richting de 100 watt gaat zou ik ook niet erg vinden. Vooral voor de situaties dat ik meerdere apparaten tegelijk op zou willen laden. Zijn er aanraders? (idealiter onder de €50 a €60).

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scoobs
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 22:12
Besef wel dat die twee USB-C poorten hetzelfde voltage uitsturen. Tegelijk een laptop opladen die 20v moet hebben en een telefoon die tot 15v gaat zit er bijvoorbeeld niet in. Daar kwam ik helaas achter nadat ik hem had.
Gezien de wens om tot 100w te gaan zie ik dat wel als een typische use-case.

[ Voor 26% gewijzigd door scoobs op 15-04-2024 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
@scoobs dank voor de heads up, dat wist ik niet en is inderdaad relevant. M’n laptop moet richting de 20 volt, terwijl ik niet denk dat m’n smartphone en tablet over de 9 of 12 volt heen gaan.

Weet je of er laders zijn die verschillende voltages kunnen uitsturen op hun USB-C poorten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baakster
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 28-04 16:40

Baakster

Dislectie enzo... succes!

Deze kan dat
uitvoering: Club 3D Travel Charger PPS 65Watt GAN technology, Triple port (2x...

2-Port Output USB-C1+USB-C2:
USB-C1: 5V/9V/12V/15V⎓3A,20V⎓3.25A
PPS3.3-16V/3A) 45W Max.
USB-C2: 5V/3A,9V/2.2A,12V/1.67A
PPS: 3.3-11V/2A 20W Max.
Total 65W Max.
https://www.club-3d.com/e...delivery(pd)_3.0_support/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21:21
@Balance Ik heb zelf deze al 2 jaar in gebruik nu. Deze heeft dus 2 PD poorten en kan dus tegelijkertijd je laptop en tablet/telefoon snelladen. (65/30 watt split in dat geval).

https://www.aukey.com/pro...er?variant=41437098246342

UGreen heeft een vergelijkbare zal intern wel hetzelfde ontwerp zijn:

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
@Baakster dank voor de suggestie, ik wil echter graag wel minimaal 65 watt op één van de poorten.

@Davidshadow13 interessante optie! Ik ga eens even verder kijken naar Aukey opladers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
Belkin BoostCharge Pro 65 W ziet er ook interessant uit. Weten we of deze hetzelfde probleem heeft dat de voltage voor beide poorten gelijk moet zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:38
Ik heb deze nu al een tijdje in gebruik, laadt zelfs de laptop van m'n vriendin op die officieel een 100W adapter nodig heeft.

https://nl.aliexpress.com/item/1005006635122042.html

Maar voor dagelijks gebruik zou ik toch eerder een adapter kiezen die wel aan de minimale spec van je laptop voldoet (volgens de DELL site lijken 90W adapters ook geschikt, dus 100W). Je kan het natuurlijk proberen, maar de kans is groot dat de laptop leeg loopt als je die zwaar belast.

edit: in combinatie met deze in 100W, 2 meter variant

https://nl.aliexpress.com/item/4000802127824.html

[ Voor 10% gewijzigd door HallonRubus op 15-04-2024 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
@HallonRubus Dank voor de suggestie! Ik kan m'n laptop langzaam opladen met m'n 20 watt iPad adapter, maar met wat intensiever gebruik loopt hij wel ondertussen langzaam leeg. Ik zoek dus naar een tussenoplossing voor m'n 140 watt Dell adapter en een 20 watt iPad oplader voor onderweg (als ik dus bewust gewicht will besparen, en weet dat ik niet super intensieve dingen ga doen).

Voor een lichte / compacte 100 watt optie sta ik zeker open overigens, maar dan moet hij niet super veel groter/zwaarder zijn dan de 65 watt adapters.

Kwam nu ook deze Belkin tegen met 3 USB Type-C poorten: unsorted: Belkin BoostCharge 67W. Uit de specs lijken beiden verschillende voltages te ondersteunen, tot 20 volt op de ene poort en 9 volt op de andere. Dat is voor mijn gebruik perfect!

[ Voor 7% gewijzigd door Balance op 15-04-2024 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:55

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Wat ik het grootste nadeel vind van die stekker adapters is dat er soms situaties zijn dat ze niet passen of meteen ook andere poorten blokkeren. Ik heb regelmatig bij meetings gezeten waar de al schaarse stopcontacten niet allemaal gebruikt konden worden terwijl mijn dell adapter met los snoer gewoon altijd past zonder andere poorten te blokkeren.

Ook heb ik gemerkt dat er maar weinig goede USB-C kabels zijn, vrijwel alles langer dan 1,5 meter trekt het vermogen niet of is zo stug dat deze vanzelf uit de USB-poort springt.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:24

FreakNL

Well do ya punk?

Bekijk Belkin Boost-Up Charge Pro Adapter - 4-poorts - USB-C - 108W - Wit op: https://www.bol.com/nl/p/...socialshare_pdp_iphoneapp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Balance
@DukeBox goed punt, dank. Iets als een Ugreen Nexode 65W USB C GaN Table Charger met een losse stekker lost dat mogelijk op, en geeft gelijk ook wat meer bereik. Ga ik eens over na denken of ik dat nodig heb.

@FreakNL Belkin BoostCharge Pro 108 W is een goeie suggestie! Als ik een krachtigere oplader nodig had was ik er voor gegaan, maar ik vind hem met 348 gram te zwaar (en een tikkie aan de dure kant).

Vandaag een aantal nieuwe laders de Pricewatch ingeslingered en wat specificaties toegevoegd. Komen we op dit rijtje uit.

Ook even naar 100-watt opladers gekeken, maar die vind ik te zwaar, die gaan structureel richting de 200+ gram en dan neem ik liever m'n Dell adapter zelf mee.

Wat opvallend is om te zien is dat de nieuwste opladers vaak wel heel erg compact zijn, maar qua gewicht niet bijzonder veel minder wegen. Mijn S20 oplader (Samsung 25W Fast Charger) output 25 watt, en weegt 50 gram. Voor 65 watt zit je op minimaal 120 gram, en vaker rond 150.

Ik denk dat ik voor de Belkin BoostCharge 67W ga. 3x USB Type-C, en als ik de specificaties goed lees, met nog steeds de mogelijkheid om met 20 volt (45 watt) een laptop op te laten tegelijk met een smartphone op 9 volt (20 watt).

Iemand nog een aanrader voor goede USB Type-C kabels die 65 watt aan kunnen en 1 of 1,5 meter lang zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
Eigenlijk is dit alles wat ik zoek: Belkin BoostCharge Pro 65W (WCH013vfBK)

Het enige wat nog onduidelijk is of er nou wel of niet 65 watt over één poort kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:35
Balance schreef op maandag 15 april 2024 @ 18:56:
Eigenlijk is dit alles wat ik zoek: Belkin BoostCharge Pro 65W (WCH013vfBK)

Het enige wat nog onduidelijk is of er nou wel of niet 65 watt over één poort kan.
De poorten staan duidelijk gelabeld: als je maar één poort gebruikt dan doen ze allebei 65W (dus niet allebei tegelijk). Als je beide poorten tegelijk gebruikt, dan doet de bovenste 45W en de onderste 20W, en samen dus 65W.

[ Voor 3% gewijzigd door Hahn op 15-04-2024 19:01 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scoobs
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 22:12
En of de voltages onafhankelijk zijn. ;)
Dat is wat lastiger terug te vinden.

[ Voor 32% gewijzigd door scoobs op 16-04-2024 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
Hahn schreef op maandag 15 april 2024 @ 19:01:
[...]

De poorten staan duidelijk gelabeld: als je maar één poort gebruikt dan doen ze allebei 65W (dus niet allebei tegelijk). Als je beide poorten tegelijk gebruikt, dan doet de bovenste 45W en de onderste 20W, en samen dus 65W.
@Balance en als je dan nog twijfelt, even doorklikken (Specs van de fabrikant):
Levert tot 65 W bij gebruik van één USB-C-poort of 45 W + 20 W wanneer beide USB-C-poorten in gebruik zijn

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:35
Boeryepes schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 10:25:
[...]

@Balance en als je dan nog twijfelt, even doorklikken (Specs van de fabrikant):
Levert tot 65 W bij gebruik van één USB-C-poort of 45 W + 20 W wanneer beide USB-C-poorten in gebruik zijn
Geen idee waarom 'ie zou twijfelen aan wat ik zeg: 1. Ik heb 'm zelf ook :P 2. De labels zeggen precies dat, zelfs inclusief '[ ] 65W TOTAL'.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
Hahn schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 10:28:
[...]

Geen idee waarom 'ie zou twijfelen aan wat ik zeg: 1. Ik heb 'm zelf ook :P 2. De labels zeggen precies dat, zelfs inclusief '[ ] 65W TOTAL'.
Gewoon voor de volledigheid gepost. Het lukte TS schijnbaar niet om zelf tot het juiste inzicht te komen en wilde daarom de volledig, en waarschijnlijk overbodige, bevestiging geven. Het was dus niet om twijfel over jouw statement te zaaien.

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
@Boeryepes @Hahn de review van @rubenbe liet me een beetje twijfelen, alsmede met de terechte opmerking van @scoobs dat niet alle laders onafhankelijk de voltages (en PPS) kunnen variëren per poort.

Belkin lijkt dat goed op orde te hebben, de vraag is nu nog of ik die derde poort wil of niet. Maar daar kom ik wel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sietse1990
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-04 10:44
Misschien is deze ook iets:

uitvoering: Samsung 65W Power Adapter Trio

USB-C1 i.c.m. PDO: 3A 9V, 3A 15V, 3.25A 20V
USB-C1 i.c.m. PPS: 3.5A 5.0-11.0V, 2.8A 5.0-16.0V, 2.25A 5.0-20.0V

USB-C2 i.c.m. PDO: 2.77A 9V
USB-C2 i.c.m. PPS: 3.0A 5.0-5.9V, 2.25A 5.0-11.0V

USB-A: 1.67A 9V

Ik gebruik deze zelf thuis bij de bank. Krijg wel een waarschuwing op mijn laptop dat het een 'langzame' lader is, maar dat zal misschien te maken hebben met dat mijn laptop normaal ook 90W. Een andere laptop geeft alleen bij het opstarten aan dat het een 'verkeerde' lader is, maar bij gebruik zelf geen last meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:08
Deze nu €39,99 van Ugreen 65w ; https://www.amazon.nl/dp/B0B5SW11MD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sietse1990
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-04 10:44
Ik weet niet of iemand dit nog leest, maar nu ook een andere lader van UGREEN voor €29,98 (wel coupon aanklikken):

https://www.amazon.nl/UGR...bel-MacBook/dp/B088CX4BX3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

Ik was ook op zoek naar een nieuwe GaN 65w lader en had er inmiddels eentje met kabel bij ome Ali besteld voor 16€.

Loop ik vandaag in de Action, zie ik daar een Re-load 65w lader liggen met kabel voor 16,95€, in wit of zwart.
Je ziet de specs niet op de site staan, maar wel op de doos en deze support een PD output van 20V@3,25A, ofwel 65W op de USB-C poort! _/-\o_

Dus deze voor extra gekocht en de laptop hangt er nu aan. Moet nog even zien dat ie ook de lege accu (max gevraagde vermogen) goed trekt, maar ga er vanuit dat dat geen probleem geeft gezien de specs.

[ Voor 3% gewijzigd door JPS op 25-04-2024 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
Belkin BoostCharge 67W (WCC002vfWH) besteld voor €25 bij de MediaMarkt. Hoef ik straks nog maar één oplader standaard in m'n tas te hebben zitten, heerlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
JPS schreef op donderdag 25 april 2024 @ 17:48:
Ik was ook op zoek naar een nieuwe GaN 65w lader en had er inmiddels eentje met kabel bij ome Ali besteld voor 16€.

Loop ik vandaag in de Action, zie ik daar een Re-load 65w lader liggen met kabel voor 16,95€, in wit of zwart.
Je ziet de specs niet op de site staan, maar wel op de doos en deze support een PD output van 20V@3,25A, ofwel 65W op de USB-C poort! _/-\o_

Dus deze voor extra gekocht en de laptop hangt er nu aan. Moet nog even zien dat ie ook de lege accu (max gevraagde vermogen) goed trekt, maar ga er vanuit dat dat geen probleem geeft gezien de specs.
Kost vandaag nog €12,95 bij de ACtion ! ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/edNvdHmdNQjv4nx0lHZ5uj6ATGc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/a503o3pLNu1B3332eoxDtp0H.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

Wow dat is echt een koopje voor deze specs. Doet het nog steeds prima hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:29

MsG

Forumzwerver

WiLLoW_TieN schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 11:44:
[...]

Kost vandaag nog €12,95 bij de ACtion ! ;)

[Afbeelding]
Ik heb deze nu ook een tijdje, maar merk dat hij op USB-C best vaak dingen tussendoor al afkoppelt, of dat hij de hele tijd opnieuw connect. Alsof er dan te veel stroom wordt getrokken uit de lader, en hij afschakelt. Wat is jouw ervaring?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

MsG schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 23:19:
[...]

Ik heb deze nu ook een tijdje, maar merk dat hij op USB-C best vaak dingen tussendoor al afkoppelt, of dat hij de hele tijd opnieuw connect. Alsof er dan te veel stroom wordt getrokken uit de lader, en hij afschakelt. Wat is jouw ervaring?
Tegelijkertijd ook wat aan de grote USB poort hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
MsG schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 23:19:
[...]

Die van mij werkt ( vooralsnog ) prima. Ik gebruik wel elke keer maar 1 poort tbv of GSM of laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:29

MsG

Forumzwerver

JPS schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 00:20:
[...]

Tegelijkertijd ook wat aan de grote USB poort hangen?
Soms wel inderdaad. Maar ik verwacht dat de lader dat dan verdeeld, ipv domweg het andere apparaat te disconnected.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Pagina: 1