Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingpol
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10-09 14:39
pc: amd 7800/asrock steel legend x670e (pciexpress 5)/corsair 1000watt psu

heb de kaart verbonden via deze kabel en iedere uiteinde heeft z'n eigen kabel naar de psu
de lampjes & fan vd kaart gaan aan, maar ik krijg geen video en geen kaart te speuren in win11

heb m'n oude 2070 geprobeerd, dat werkt wel
geen pinjes op de 4080 gedraaid

iemand een idee?

kaart => verbonden met deze kabel https://img.fruugo.com/product/5/10/840026105_max.jpg
en die dan met 3 keer een eigen pciexpress is verbonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majestici
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 14:46
Even voor de zekerheid, je gebruikt niet deze aansluitingen op je moederbord voor de monitor hé?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JqgbbM-NNDeYUtsfimzlQ5aA00E=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/gR5uo2vjovYgKKBgesGj7EOG.png?f=user_large

En heb je goed bevestigd dat de 12pin connector goed vastklikt? Latch is vergrendeld en de pinnetjes sluiten mooi aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingpol
heb beide geprobeerd, enkel via de mobo aansluiting kreeg ik video
maar desondanks , de kaart zou zich toch op de device manager moeten tonen?

ja moest zeer voorzichtig ermee zijn, die kaart is een baksteen, en heb de klik gehoord
kan niet testen op andere pci sloten omdat er geen plaats is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raphire
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 10-09 21:32
Ik denk niet dat het een fysiek probleem is, maar dubbel-check even dat de stroomkabel goed in de slot van de videokaart zit. Kijk of de connectors netjes tegen elkaar aanzitten en er geen ruimte tussen zit.

Ik denk echter dat het wel eens een BIOS probleem kan zijn, dit zie ik wel vaker met PCIE5 moederborden. Probeer eens de PCIE versie van de PCIE slot waarin de videokaart zit op 4.0 te zetten. Deze zal standaard op auto staan.

Een BIOS update werkt soms ook.

[ Voor 78% gewijzigd door Raphire op 15-04-2024 21:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kingpol
probleem between chair & keyboard ;)

nog es kaart uitgehaald, kabels herkoppeld, pci express op auto gezet en terug aangesloten en het werkt, topic mag gesloten