3 native segwit accounts foetsie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneVt
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 12-12-2024
Wat een verhaal ben benieuwd of jullie dat willen horen?

Afijn ik ben 3 accounts met daarop bitcoin kwijt. Nee niet hele bitcoins gewoon wat maakt niet uit wat.

Het begon met het aanschaffen van een Nano X een paar jaar geleden Set up new device en schrijf de 24 Seed Pharse op. Dat had ik vanzelfsprekend ook gedaan en weet het niet heel zeker, maar nu moet dat wel die 24 woorden weer invoeren in je Ledger om te controleren of je de wachtwoorden zin goed opgeschreven hebt. Nou volgens mij gewoon wel gedaan. Denk dat die beveiligging altijd heeft bestaan.
Of ik gecontroleerd heb om crypto vanaf mijn Ledger probeert heb te versturen Nee helaas niet.
En om te versturen heb ik natuurlijk wel naar mijn Ledger gestuurd. :)

Ik weet nog dat ik windows 10 op mijn laptop had staan en dat er ook saldo was te zien via LL net zoals op mijn telefoon waar nu nog steeds saldo op te zien is. Voel je hem al ?
Er staat geen saldo meer op Ledger live als ik via mijn nieuwe pc kijk 8)7 . Hoe dat kan?
Nou ik was mijn pincode een half jaar geleden kwijt, maar joh wat maakte dat uit ik had mijn briefje nog met 24 woorden 8) Dus die 24 woorden in mijn ledger ingevoerd en hoppa bingo de Ledger werd weer unlocked... Ik heb het toen ook zo gelaten heb de wallet weer weggelegd.

Van de week pakte ik de Ledger weer tevoorschijn want hee de halving komt eraan even weer inloggen.
Het viel me op dat er wat updates uitgevoerd moesten worden wanneer ik LL op de pc had geïnstalleerd (Windows 11) en er was een nieuwe Firmware voor de Ledger beschikbaar. Ik besloot eerst de apps up te daten en daarna de Firmware. Zo gezegd zo gedaan we waren weer goed beveiligd na al die updates, maar hey wat gek Saldo 0 Euro en ) 0 bitcoins |:( |:( .. Hoe dan op LL op de telefoon zie ik nog steeds het zelfde aantal bitcoin het saldo, dat is na gisteren wel weet gedaald maar hey dat komt vast wel weer terug toch?

Nu zit ik in de rats dag pensioen, nog 10 jaar werken dus :(

Heb denk ik alles al geprobeerd zelfs met Ledger vandaag nog contact gehad en die zeiden we gaat het doorzetten naar de technische afdeling.

Wat ik allemaal heb geprobeerd ?

Natuurlijk heb ik weer een Bitcoin account op de ledger en LL toegevoegd
Ongeveer 10 keer de wachtwoorden opnieuw ingevoerd ,
Alle wachtwoorden gecontroleerd, of ik deze wel goed gespeld heb,
Electrum en Sparrow geprobeerd,
De cache in LL geleegd een paar keer.
Transactie geschiedenis gecontroleerd? zeker , maar die zijn er niet , maar wel op mijn telefoon,
Of ik gehackt ben weet ik niet want mijn telefoon zegt van niet.

Trouwens als ik mijn telefoon koppel aan mijn ledger en iets wil ontvangen of wil verzenden wordt er gezegd Someting went wrong. :-(

Ik weet het wel, maar snap het niet, die wachtwoorden 24 stuks zijn niet van mijn bitcoin adres.
Nee die heb ik niet opnieuw aangemaakt en het enigste wat ik heb aangemaakt zijn 3 native segwit bitcoin adressen want ik dacht dan als ze me hacken dan vinden ze niet alles.

Nou dames en heren roept u maar is er iemand die het wel snapt??

Groet Rene

[ Voor 3% gewijzigd door ReneVt op 14-04-2024 21:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

knakworst

Get more sats!

weet je zeker dat die 24 woorden horen bij hetgeen waarmee je de 3 adressen hebt aangemaakt?

En voor ledger live op je telefoon, probeer deze:
https://support.ledger.co...ooth-connection?docs=true

[ Voor 44% gewijzigd door knakworst op 14-04-2024 22:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beneveerg
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 29-04 13:46
Als je het publieke adres, waar je dus ooit munten naar hebt gestuurd eens bekijken op een blockchain viewer zoals btc.com zie je dan wel munten?

Het leven is te kort om te testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneVt
Beneveerg schreef op zondag 14 april 2024 @ 22:19:
Als je het publieke adres, waar je dus ooit munten naar hebt gestuurd eens bekijken op een blockchain viewer zoals btc.com zie je dan wel munten?
Jazeker als ik naar Transaction ID kijk en kijk naar het adres waarna het toe is gestuurd en deze bekijk op BTC.com dan zie ik wel de munten.

Format
P2WPKH_V0
Balance
:) :) 47227 BTC
Balance Value
$ :) :) ,207.94
Total Received
:) :) 0347227 BTC
Total Sent
0 BTC
Tx Count
5
Other Explorers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneVt
knakworst schreef op zondag 14 april 2024 @ 22:09:
weet je zeker dat die 24 woorden horen bij hetgeen waarmee je de 3 adressen hebt aangemaakt?

En voor ledger live op je telefoon, probeer deze:
https://support.ledger.co...ooth-connection?docs=true
Nou wat ik alleen zeker weet is dat ik toen met de Setup van de Ledger een 24 woord passwoord kreeg en deze opgeschreven heb en voor controle weer ingevoerd hebt. BTC verzonden vanaf de Ledger nog nooit gedaan toen.

Een bluetooth verbinding heb ik wel alleen als ik een munt probeer te swappen of probeer te verzenden zegt de ledger Something went wrong de 24 woord passwoord is waarschijnlijk niet goed ingevoerd. Deze controle heb ik van de week uitgevoerd.

Bedankt voor het meedenken

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:06
Een lang verhaal waar moelijk doorheen te komen is.

Heb je een 24 woorden seed + passphrase?
Of heb je een 24 woorden seed zonder passphrase maar wel een wachtwoord op Ledger live?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneVt
Dacuuu schreef op maandag 15 april 2024 @ 06:50:
Een lang verhaal waar moelijk doorheen te komen is.

Heb je een 24 woorden seed + passphrase?
Of heb je een 24 woorden seed zonder passphrase maar wel een wachtwoord op Ledger live?
Ik heb echt een 24 woorden wachtwoord die ik gebruikte toen ik mijn pincode kwijt was. Het mooie is dat ik niet eens weet wat een 24 woorden wachtwoord + passphrase is dacht nl. dat dat het zelfde was.

Ledger Live had ik niet op deze pc want dit is een nieuwe pc. De installatie is op een laptop met windows 10 gebeurd.

Bij het instellen van de Ledger kreeg ik een 24 woorden paswoord die ik opgeschreven had en daarna weer in de Ledger moest invoeren stuk voor stuk waarna hij daarna de goedkeuring gaf.

Het is echt een verhaal om ook moe van te worden en ik begrijp gewoon niet waar het fout is gegaan.
Zou ook graag iemand persoonlijk willen spreken die verstand ervan heeft en mij het een en ander uit kan leggen.
Want ik heb nog zoveel vragen die onbeantwoord blijven. Aangezien Engels ook niet mijn sterke punt is. Want op een forum waar ze alleen Engels worden ze daarom ook niet veel wijzer..

Al bij al de 24 woorden paswoord hoort niet bij mijn BTC accounts

[ Voor 4% gewijzigd door ReneVt op 15-04-2024 08:49 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dacuuu
ReneVt schreef op maandag 15 april 2024 @ 08:47:
[...]

Ik heb echt een 24 woorden wachtwoord die ik gebruikte toen ik mijn pincode kwijt was. Het mooie is dat ik niet eens weet wat een 24 woorden wachtwoord + passphrase is dacht nl. dat dat het zelfde was.

Ledger Live had ik niet op deze pc want dit is een nieuwe pc. De installatie is op een laptop met windows 10 gebeurd.

Bij het instellen van de Ledger kreeg ik een 24 woorden paswoord die ik opgeschreven had en daarna weer in de Ledger moest invoeren stuk voor stuk waarna hij daarna de goedkeuring gaf.

Het is echt een verhaal om ook moe van te worden en ik begrijp gewoon niet waar het fout is gegaan.
Zou ook graag iemand persoonlijk willen spreken die verstand ervan heeft en mij het een en ander uit kan leggen.
Want ik heb nog zoveel vragen die onbeantwoord blijven. Aangezien Engels ook niet mijn sterke punt is. Want op een forum waar ze alleen Engels worden ze daarom ook niet veel wijzer..

Al bij al de 24 woorden paswoord hoort niet bij mijn BTC accounts
1) Ik heb even het woord pincode in je bericht dik gedrukt gemaakt, je bedoelt hiermee de pincode die je op de ledger moet invoeren als je de ledger aan de pc/laptop hangt?

2) Je zegt dat je je 24 woorden seed bij het instellen van je ledger heb gecontroleerd en dit goed was. Als dit zo is, dan zou je bij het herstellen van je 24 woorden op je ledger weer alles moeten kunnen zien. Soms kan ledger live een bug geven, maar jij zegt ook al sparrow wallet enzo getest te hebben, die zou je salfo ook gewoon goed moeten weergeven.

Vraag: Weet je 100% zeker dat je toen je de ledger kocht en ingesteld hebt. Je geen 24 woorden + passphrase hebt ingesteld ? Ze noemen dat ook wel eens: "het 25e woord"

Even op een rij:
1) Je hebt het wachtwoord die je moet invoeren om je hardware ledger apparaatje te openen ( Dit wachtwoord is slechts om je hardware te unlocken, dit wachtwoord heeft verder nergens mee te maken)
2) Volgens mij kan je op de Ledger LIVE software ook nog een wachtwoord zetten. Dit wachtwoord is slechts om je Ledger live te unlocken, dit wachtwoord heeft verder nergens mee te maken)
Stel je koopt een nieuwe pc, en je zou nummer 1 en 2 niet meer weten. Dan voer je je seed opnieuw in op de ledger, en je bent in orde.

3) je hebt een 24 woorden seed -> Dit geeft je een unieke wallet
4) Je hebt een 24 woorden seed + zelf verzonnen wachtwoord. -> Dit geeft je een unieke wallet. Elk wachtwoord wat je zelf verzint, geeft dus een unieke wallet! Stel jij gebruik je 24 woorden seed + het 25e zelf verzonnen woord "qwerty" Dan geeft deze combinatie je een unieke wallet. Maar gebruik je je 24 woorden seed + het 25e woord (rene) dan geeft dit ook een unieke wallet!

Ik kan niet uit je tekst halen welk "wachtwoord" je nu precies kwijt bent geraakt. Ik krijg het vermoeden dat je een 25e woord seed heb aangemaakt, uit jou mond de "pincode"

En kijk uit met prive "hulp" de crypto wereld is rot, en veel mensen willen je scammen, je kan beter bijv op dit forum er openbaar over praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneVt
Dacuuu schreef op maandag 15 april 2024 @ 09:25:
[...]

1) Ik heb even het woord pincode in je bericht dik gedrukt gemaakt, je bedoelt hiermee de pincode die je op de ledger moet invoeren als je de ledger aan de pc/laptop hangt?

*Hmm daar begint me wat te dagen Jeetje hey wordt er verdrietig van stom he?
Mijn wachtwoord bestond uit letters en niet uit cijfers Ik was dus dat wachtwoord kwijt wat ik drie keer verkeerd ingevoerd had. En stom he dat wachtwoord heb ik nooit opgeschreven Kan me wel wat herinneren.
Als ik dus nu drie keer de pincode verkeerd invoer dan zegt de ledger

Invalid PIN Device reset.
Please restore the device from your recovery sheet.
Restart device

Dan wordt de ledger herstart en kom ik in een welcome to Nano X Press the right button
Dan klik ik heel snel op bijde buttons en dan kom ik waar er gevraagd wordt om weer beide buttons in te drukken. Maar die optie werkt alleen als ik de rechter knop indruk .

Dan wordt er gezegd
Now , download Ledger live at Ledger.com/start dan wordt de LL app gedownload maar die had ik al.
Follow the intructions in Live to set up you Nano.
Maar deze optie heb ik ook al geprobeerd maar via live lukt het me niet om de Ledger in te stellen.

Daarom doe ik het via de ledger zelf en word er gevraagd,

Setup a a new device of,

Restore

Aangezien het geen nieuw device is want dat heb ik een paar jaar geleden al zo gedaan ga ik kiesen voor de optie restore.
Als ik verder klik dan krijg ik nog een reminder Follow instructions in Ledger Live.

Ik moet dus de twee knopjes indrukken waneer ik de optie Restore wil gebruiken.

Ik zie dan Restore from Recovery phrase, hierbij denk ik dus aan mijn blaadje met daarop 24 woorden of als ik op het knopje rechts druk dan kan ik kiezen voor Restore using Ledger Recover.
Het laatste heb ik al een keer of misschien twee keer geprobeerd, maar daar loopt het vast want ik kan geen recovery uitvoeren. Het lijkt net of als het een uitleg is.

Ik kies dan maar voor restore from Recovery phrase,
Dan wordt er gevraagd om een pin te kiezen en dan kies ik voor 4 x een 0 of 1 en daarna mag ik de woorden invullen. Ls dat gebeurdt is zie ik proccesing staan en wordt de ledger geactiveerd.
daarna zet ik een Bitcoin account op de ledger en een Bitcoin account op LL dan wordt er gesynchroniseerd en de uitkomt is 0 :?

Hier gaat er dus wat fout en ik denk dat je dat ook denkt Ik heb toentertijd dus een wachtwoord gehad om in de Ledger te komen, die was ik vergeten weet wel ongeveer welke dat is maar na drie keer invoeren blokkeerd de ledger gewoon.

Deze optie ben ik nooit meer tegen gekomen want bij het instellen van de ledger via restore device kan ik alleen kiezen voor een pin en de pin zijn dus cijfers in dit geval.
Laten we verder gaan en laten we zeggen we kiezen 4x 0 voor het gemak dat mag ik twee keer doen.
(Trouwens ik ben dit dus nu in het echt aan het doen )

We gaan verder

Enter your Recovery phrase(dubbel klik)
Select the number of words written on your Recovery sheet.
Ik kan kiezen voor
12, 18 of 24 woorden , Maar he ik had er 25 toch, of ben ik nu abuis?

Maar goed ik heb een blaadje met 24 woorden die voer ik in proccesing en ik ben er in met 0 op de balans.

2) Je zegt dat je je 24 woorden seed bij het instellen van je ledger heb gecontroleerd en dit goed was. Als dit zo is, dan zou je bij het herstellen van je 24 woorden op je ledger weer alles moeten kunnen zien. Soms kan ledger live een bug geven, maar jij zegt ook al sparrow wallet enzo getest te hebben, die zou je salfo ook gewoon goed moeten weergeven.

*Dat klopt helemaal deze wachtwoorden horen niet bij mijn account

Vraag: Weet je 100% zeker dat je toen je de ledger kocht en ingesteld hebt. Je geen 24 woorden + passphrase hebt ingesteld ? Ze noemen dat ook wel eens: "het 25e woord"

*Ja ik heb wel een 25 woord verzonnen woord ingesteld

Even op een rij:
1) Je hebt het wachtwoord die je moet invoeren om je hardware ledger apparaatje te openen ( Dit wachtwoord is slechts om je hardware te unlocken, dit wachtwoord heeft verder nergens mee te maken)

*Klopt dat was toen het geval Nu dus niet meer want ik moet 4 x 0 invoeren want dat heb ik ingesteld met de optie restore device

2) Volgens mij kan je op de Ledger LIVE software ook nog een wachtwoord zetten. Dit wachtwoord is slechts om je Ledger live te unlocken, dit wachtwoord heeft verder nergens mee te maken)

*Als ik nu LL open hoef ik geen wachtwoord in te vullen dat was toen wel het geval

Stel je koopt een nieuwe pc, en je zou nummer 1 en 2 niet meer weten. Dan voer je je seed opnieuw in op de ledger, en je bent in orde.
*
3) je hebt een 24 woorden seed -> Dit geeft je een unieke wallet
*
4) Je hebt een 24 woorden seed + zelf verzonnen wachtwoord. -> Dit geeft je een unieke wallet. Elk wachtwoord wat je zelf verzint, geeft dus een unieke wallet! Stel jij gebruik je 24 woorden seed + het 25e zelf verzonnen woord "qwerty" Dan geeft deze combinatie je een unieke wallet. Maar gebruik je je 24 woorden seed + het 25e woord (rene) dan geeft dit ook een unieke wallet!

* Snap ik

Ik kan niet uit je tekst halen welk "wachtwoord" je nu precies kwijt bent geraakt. Ik krijg het vermoeden dat je een 25e woord seed heb aangemaakt, uit jou mond de "pincode"

*dat klopt als een bus dat ik 25 woorden had maar nu nog maar 24 want ik krijg geen optie om dat 25 e woord ergens in te voeren.

En kijk uit met prive "hulp" de crypto wereld is rot, en veel mensen willen je scammen, je kan beter bijv op dit forum er openbaar over praten.

*Ja dat heb ik gemerkt , ik ga er ook niet op in Merk dat ik hier wel wijzer wordt.

Begrijp me niet verkeerd ik waardeer je hulp enorm dank je wel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dacuuu
Oké je hebt een 24 word seed + zelf verzonnen 25e woord.

Dan is denk ik dit de methode hoe je het weer invoert op je Ledger, let er wel op.. Als je het 25e woord kwijt bent, of niet EXACT invoert zoals je hem hebt ingesteld jaren geleden, dan genereer je dus een nieuwe wallet..

https://support.ledger.co...ase-accounts?support=true

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dacuuu
@ReneVt Is het gelukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneVt
Sorry voor de late reactie want ik was even druk met andere dingen en wou even rust in mijn hoofd.

Nee helaas het is nog niet gelukt, maar ik weet ondertussen wel hoe dat 25 ste woord gebruikt moet worden.
Aangezien ik dit woord toen niet opgeschreven had blijft het moeilijk om dat woord wat 4 jaar geleden ingevoerd te herinneren. Maar ik geef niet op.

Ik houd je op de hoogte beloofd

Bedankt in ieder geval..

rene

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dacuuu
ReneVt schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 14:27:
[...]

Sorry voor de late reactie want ik was even druk met andere dingen en wou even rust in mijn hoofd.

Nee helaas het is nog niet gelukt, maar ik weet ondertussen wel hoe dat 25 ste woord gebruikt moet worden.
Aangezien ik dit woord toen niet opgeschreven had blijft het moeilijk om dat woord wat 4 jaar geleden ingevoerd te herinneren. Maar ik geef niet op.

Ik houd je op de hoogte beloofd

Bedankt in ieder geval..

rene
Als je enig idee hebt waar je 25e woord uit zou moeten bestaan bestaan er wel bruteforce scripts die je kan gebuiken om je 25e woord weer te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneVt
Dacuuu schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 14:52:
[...]

Als je enig idee hebt waar je 25e woord uit zou moeten bestaan bestaan er wel bruteforce scripts die je kan gebuiken om je 25e woord weer te raden.
Ik had het gelezen ja Zoeits als BTCrecover ik zag ik dit op Youtube YouTube: Recover Blockchain.com Wallet Passwords with BTCRecover (2023 Update...

Ik heb wel een idee wat het moet zijn, maar of ik nu een hoofdletter heb gebruik of een underscore weet ik niet meer . maar dat kunnen we allemaal toevoegen in de lijst

bedoel je dit? Of had je nog een andere suggestie.

Rene

[ Voor 11% gewijzigd door ReneVt op 16-04-2024 15:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

knakworst

Get more sats!

ReneVt schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 15:01:
[...]

Ik had het gelezen ja Zoeits als BTCrecover ik zag ik dit op Youtube YouTube: Recover Blockchain.com Wallet Passwords with BTCRecover (2023 Update...

Ik heb wel een idee wat het moet zijn, maar of ik nu een hoofdletter heb gebruik of een underscore weet ik niet meer . maar dat kunnen we allemaal toevoegen in de lijst

bedoel je dit? Of had je nog een andere suggestie.

Rene
Ik zou ze eerst zelf een aantal handmatig proberen in Ledger voordat je in een potentiële scam app je 24 woorden prijsgeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneVt
knakworst schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 15:56:
[...]

Ik zou ze eerst zelf een aantal handmatig proberen in Ledger voordat je in een potentiële scam app je 24 woorden prijsgeeft.
Bedankt voor de tip Knakworst

Ik wacht eigenlijk op antwoord van Dacuuu voordat ik daar aan ga beginnen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dacuuu
ReneVt schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 16:01:
[...]

Bedankt voor de tip Knakworst

Ik wacht eigenlijk op antwoord van Dacuuu voordat ik daar aan ga beginnen
In principe voer je je 24 woorden verkregen uit je hardware wallet nooit online in, maar als je je 25e woord echt vergeten bent moet je wat.. Ja dit filmpje bedoelde ik. Zelf nooit nodig gehad of getest, maar ziet er verder wel gewoon goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneVt
Dacuuu schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 16:39:
[...]

In principe voer je je 24 woorden verkregen uit je hardware wallet nooit online in, maar als je je 25e woord echt vergeten bent moet je wat.. Ja dit filmpje bedoelde ik. Zelf nooit nodig gehad of getest, maar ziet er verder wel gewoon goed uit.
Dank je

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06:52

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

@ReneVt als je recovery scripts wil proberen dan zou ik een oude pc of VM gebruiken zonder internet en deze daarna wipen. Dan heb je geen kans dat de seed lekt.

Edit @ReneVt yep. Tenzij je bij de Bitcoin kunt komen en het dan naar een andere wallet over zet. Dan hoeft de oude seed niet meer beschermt te worden. Maar dat is misschien complexer voor je dan de laptop herinstalleren.

[ Voor 41% gewijzigd door sh4d0wman op 16-04-2024 21:54 ]

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneVt
sh4d0wman schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 16:58:
@ReneVt als je recovery scripts wil proberen dan zou ik een oude pc of VM gebruiken zonder internet en deze daarna wipen. Dan heb je geen kans dat de seed lekt.
Ik heb nog een laptop staan zonder internet zal ik die optie gebruiken?
En bedoel je als ik het woord heb de hele laptop opnieuw moet instaleren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ini
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-04 20:11

ini

Life is what you make of it

volgens mij heeft een ledger meerder wallet adressen waarmee je transacties kan doen, heb je bij het opnieuw koppelen van de 24 woorden ook de keuze om verschillende adressen toe te voegen? Zeker als je een wat ouder adress hebt zal je wellicht een "legacy" wallet moeten kunnen toevoegen. Wellicht dat je 1 vd lege wallets aan het bekijken bent terwijl je coins op een ander adress van de ledger staan.

heb ik met ETH een keer gehad dat ik mijn coins niet zag op een nieuwe ledger(van ledgerX naar Ledger S overgegaan) en toen ik legacy importeerde zag ik wel de tokens. Ik ben niet zeker of dit ook voor BTC geldt, maar is zeker de moeite waard om te checken denk ik.

Testspecialist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneVt
ini schreef op donderdag 18 april 2024 @ 13:28:
volgens mij heeft een ledger meerder wallet adressen waarmee je transacties kan doen, heb je bij het opnieuw koppelen van de 24 woorden ook de keuze om verschillende adressen toe te voegen? Zeker als je een wat ouder adress hebt zal je wellicht een "legacy" wallet moeten kunnen toevoegen. Wellicht dat je 1 vd lege wallets aan het bekijken bent terwijl je coins op een ander adress van de ledger staan.

heb ik met ETH een keer gehad dat ik mijn coins niet zag op een nieuwe ledger(van ledgerX naar Ledger S overgegaan) en toen ik legacy importeerde zag ik wel de tokens. Ik ben niet zeker of dit ook voor BTC geldt, maar is zeker de moeite waard om te checken denk ik.
Ten eerste bedankt voor je reactie en sorry voor de late reactie !

Als ik in de telefoon op Legder live kijk dan zie ik 3 native Segwit Bitcoins accounts met op elke drie wat geld.
En als ik nu een account toe wil voegen dan heb ik maar 4 keuzes nl.een
.
1xnative segwit account
1x segwit
1x taproot account
1x legacy
De optie die jij aangeeft heb ik ook al meerdere keren geprobeerd, zonder succes

4 jaar geleden kon je meerdere van elke type account aanmaken, vandaar ik drie Native segwit accounts heb.

Al met al kan ik me herinneren dat ik toen een 25 pass phrase heb aangemaakt, alleen weet ik dat woord niet meer.
Op aanraden van @Dacuuu ben ik met een programma BTC recover bezig om achter dit wachtwoord te komen en tot op heden zonder succes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• markisoke
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 30-04 15:37
@ReneVt ik heb zelf ook problemen gehad met het terugzetten van de seed op m'n Ledger, zie volgend verhaal: markisoke in "[SC] Cryptocurrency Slowchat topic #25"

Mijn uiteindelijke fout was dus dat ik "Patch" had opgeschreven in plaats van "Path", maar dit bij de controle met het invoeren op de Ledger dus wel gewoon "goed" heb gedaan waardoor de fout mij dus niet opgevallen is.

Ik weet niet of je een 25e passphares hebt gebruikt, maar mogelijk heb je dat niet gedaan en kan je met onderstaande stappen de goede seed weer krijgen.

Het is mij gelukt met BTCrecover: https://github.com/3rdIteration/btcrecover uiteindelijk de juiste seed te vinden. Dit heb ik gedaan in de volgende stappen:

Ik ben eerst woord voor woord m'n seed phrase naast deze lijst gelegd: https://www.blockplate.com/pages/bip-39-wordlist

Ga woord voor woord langs en kijk of er toevallig een woord is wat nagenoeg hetzelfde is. In mijn geval had ik uiteindelijk 3 woorden die veel op een ander woord leken. Deze heb ik leeggelaten.

Toen na het runnen van het script kwam ie met de juiste seed phrase en kon ik weer bij m'n munten.

Mocht je nog vragen hebben laat het gerust weten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ReneVt
@markisoke

Wat fijn voor je dat je je munten weer terug hebt.

Waar ik aan twijfel is dat ik drie native Segwit accounts van btc heb wat volgens mij moet betekenen dat ik drie keer een 25 ste woord heb moeten maken . Als ik dat niet heb gedaan dan kan ik geen drie native Segwit account hebben. Want dan kan je alleen maar kiezen voor een Segwit, Native Segwit, Legacy en Taproot account . Correct me if im wrong.

Ik ben dus al een paar weken bezig met het begrijpen van BTCrecover en heb ook gelezen over de optie seedrecover, maar heb daar verder nog niks mee gedaan. Maar ga dit zeker uitproberen want er staan wel wat woorden tussen die op elkaar lijken.

Ik wil jou vriendelijk bedanken voor het meedenken Toevallig wou ik vandaag een update plaatsen en las jou reactie. En mijn excuses voor het late reageren.

Update : @Dacuuu @knakworst @ini @sh4d0wman

Ik heb met de Ledger nieuwe adressen aangemaakt met een 25 ste paswoord om te testen . Het heeft me veel tijd gekost om Python een beetje door te krijgen.
Ben zover dat ik testen doe met de zogenaamde wildcards.Vandaag voor het eerst echt aan het scannen maar nog zonder resultaat.

+ ^1,4in geen paswoord deze scan duurde 30 min
Ik zal eens kijken of ik kan instellen als er gereageerd word op dit topic dat ik daar melding van krijg.

Fijne dag allemaal en ik houd jullie op de hoogte

René

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneVt
markisoke schreef op woensdag 24 april 2024 @ 13:57:
@ReneVt ik heb zelf ook problemen gehad met het terugzetten van de seed op m'n Ledger, zie volgend verhaal: markisoke in "[SC] Cryptocurrency Slowchat topic #25"

Ga woord voor woord langs en kijk of er toevallig een woord is wat nagenoeg hetzelfde is. In mijn geval had ik uiteindelijk 3 woorden die veel op een ander woord leken. Deze heb ik leeggelaten.

Toen na het runnen van het script kwam ie met de juiste seed phrase en kon ik weer bij m'n munten.

Mocht je nog vragen hebben laat het gerust weten.
Vraagje

Gebruikte jij deze code ?
python seedrecover.py --no-dupchecks --typos 2 --big-typos 2 --addr-limit 10 --bip32-path "m/44'/2'/0'/0" ?
Deze code m/44'/2'/0'/0 is niet een native Segwit account.
En liet jij de woorden weg die je waarschijnlijk verkeerd opgeschreven had ? Want in de video zegt hij dat je in plaats van de woorden om getallen op die plek te vermelden ( YouTube: Lost Seed Phrase Words Recovery... (For Trezor, Ledger, Keepkey or C... )

Het is een beetje verwarrend voor mij, misschien kun je mij daar meer over vertellen..

*** Update Mijn vraag is beantwoord

*** python seedrecover.py --no-dupchecks --typos 2 --big-typos 2 --addr-limit 10 --bip32-path "m/84'/0'/0'/0" i
is de code voor een Native Segwit account om achter de verkeerde woorden te komen. Met cijfers daar
in plaats van zoals in de video, werkte voor mij En niet de python seedrecover.py --no-dupchecks --typos
2 --big-typos 2 --
addr-limit 10 --bip32-path "m/84'/2'/0'/0" of python seedrecover.py --no-dupchecks --typos 2 --big-typos 2
--addr-limit 10 --bip32-path "m/44'/2'/0'/0"

***** Nog steeds getest op een test account

Bedankt

Rene

[ Voor 17% gewijzigd door ReneVt op 30-04-2024 10:10 ]

Pagina: 1