Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL-Marske-NL
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 03-10-2024
Goede avond in onder vind wat problemen met het onder controle krijgen van de temperatuur (zijn ok nu) van de CPU

edit temperaturen zijn goed nu zo tussen de 35 en 70 graden

Daarom even de topic aangepast

Ik ben nieuw op het gebied van AIO koelers

wie kan mij of wil mij uitleggen waar deze precies op aangesloten moeten worden op het internet lees ik veel verschillende verhalen.

Op dit moment zit het nu zo aangesloten
Pomp ingeplugd op de CPU-OPT draait op max rpm
Radiator fans via een splitter kabel zitten op de CPU fan aansluiting draaien nu ook op max via de bios setting maar dit moet toch niet altijd zo hoeven te zijn

zelf heb ik de volgende onderdelen

Gigabyte B650 Eagle AX
Cooler master masterliquid ml360 illusion
Cooler Master MWE Gold 850 Full Modular V2 PSU
Montech SKY TWO Midi Tower Zwart Behuizing

Vriendelijke Groet
Marcel

[ Voor 19% gewijzigd door NL-Marske-NL op 14-04-2024 21:55 . Reden: Topic wat duidelijker gemaakt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:15

nelizmastr

Goed wies kapot

Wat zijn je temperaturen? Welke CPU heb je?

Als je met deze koeler bijv. een gewone 7700 wilt koelen en dat lukt niet dan is dat vermoedelijk een montagefout of een defect.
Hoewel het een low end (want aluminium) 360 aio is moet dat wel goed te doen zijn.

Voldoende koelpasta aangebracht?
Bracket goed gemonteerd?
Folie tussen coldplate en processor verwijderd?

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL-Marske-NL
AMD 7 7700x
Alles is goed aangesloten met de juiste bevestigings materialen en Folie is verwijderd van de plate
Voldoende pasta is aangebracht

Het gaat mij meer om of het goed zit aangesloten zoals ik al vermelde of moet er nog wat in de BIOS of iets dergelijks worden aangepast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:03

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Zonder foto's en een vermoeden waarom het potentieel niet goed zou zijn kunnen we niks. Dus waarom denk je dat het mogelijk niet goed is? Houd er rekening mee dat met een stresstest de cpu hoe dan ook 95°C wordt, daar gaat een dikke koeler niet bij helpen. Het is hoe snel het weer afkoelt na het stoppen van de test dat je verteld hoe het zit.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL-Marske-NL
Hero of Time schreef op zondag 14 april 2024 @ 21:45:
Zonder foto's en een vermoeden waarom het potentieel niet goed zou zijn kunnen we niks. Dus waarom denk je dat het mogelijk niet goed is? Houd er rekening mee dat met een stresstest de cpu hoe dan ook 95°C wordt, daar gaat een dikke koeler niet bij helpen. Het is hoe snel het weer afkoelt na het stoppen van de test dat je verteld hoe het zit.
Temperaturen zijn goed nu heb topic aangepast
Nu alleen de vraag wat ik al stelde zit het goed aangesloten of moet het toch anders? lees zoveel verschillende verhalen
Bijv een bios setting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:03

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dus online van alles gelezen, wat zoal en welke eventueel tegenstrijdige verhalen ben je dan tegen gekomen? En wat heb je in de handleiding van o.a. de AIO gelezen?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL-Marske-NL
Hero of Time schreef op zondag 14 april 2024 @ 22:39:
Dus online van alles gelezen, wat zoal en welke eventueel tegenstrijdige verhalen ben je dan tegen gekomen? En wat heb je in de handleiding van o.a. de AIO gelezen?
Die van de Cooler zelf was heel beknopt en bestond uit plaatjes die niet duidelijk zijn
Verder lees je van alles bijvoorbeeld de Pomp niet op de CPU-OPT aan te sluiten maar andere zeggen weer van wel dus echt heel tegen strijdig dus is mijn vraag aan jullie wat de beste optie is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-05 14:02

Thomg

Aww yiss

Het maakt niet uit op welke header je die aansluit, het is puur een naam die je kan herkennen in de bios.

De pomp wil je in ieder geval niet onder 50% draaien en als het niet stoort liefst op 100%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL-Marske-NL
Thomg schreef op zondag 14 april 2024 @ 23:33:
Het maakt niet uit op welke header je die aansluit, het is puur een naam die je kan herkennen in de bios.

De pomp wil je in ieder geval niet onder 50% draaien en als het niet stoort liefst op 100%.
Pomp draait nu op 100% en is heerlijk stil
Fans op de radiator draaien nu 80% indien nodig gaat ze naar max RPM

topic kan gesloten worden gelukkig staat hier op tweakers veel informatie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-05 14:02

Thomg

Aww yiss

NL-Marske-NL schreef op zondag 14 april 2024 @ 23:54:
[...]

Pomp draait nu op 100% en is heerlijk stil
Fans op de radiator draaien nu 80% indien nodig gaat ze naar max RPM

topic kan gesloten worden gelukkig staat hier op tweakers veel informatie
80% is vrij luid en ook zeer onnodig. Bij radiatoren kan je de fanspeed prima op 20%-70% laten draaien.
Zelf heb ik ze afgesteld dat ze niet boven de 50% gaan omdat het toch nauwelijks uitmaakt.
Pagina: 1