Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:47
Mijn GoPro heeft 1x TRS ingang voor geluid. Ik wil daar 2 microfonen op aan sluiten, dus heb ik een splitter/adapter nodig die 2 ingangen heeft en 1 uitgang. Of ik gebruik verkeerde zoektermen, of zoiets bestaat/kan niet? Tips?

EU DNS: 86.54.11.100

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:49
Ik denk niet dat dit zomaar kan en zou werken. Hoe weet je apparaat hoe hij die twee signalen in elkaar moet mixen als ze op dezelfde input binnen komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
Archer_VC10 schreef op maandag 15 april 2024 @ 09:05:
Ik denk niet dat dit zomaar kan en zou werken. Hoe weet je apparaat hoe hij die twee signalen in elkaar moet mixen als ze op dezelfde input binnen komen?
Geen idee. Misschien is het technisch ook gewoon niet mogelijk wat ik wil. Het leek mij gewoon heel simpel, maar mogelijk is dat dus niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Dan krijg je iets als dit: https://www.amazon.nl/TEN...ssieve-X21/dp/B09WDMYYBP/

De kwaliteit zal alleen niet super zijn, maar als je een GoPro gebruikt zal dat waarschijnlijk niet zo'n probleem zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-09 18:15

heuveltje

KoelkastFilosoof

Archer_VC10 schreef op maandag 15 april 2024 @ 09:05:
zo werkt een electrisch (audio) signaal gewoon, knubbel 2 kabels aan elkaar en die "telt" gewoon alle signalen bij elkaar op en daar komt een nieuw signaal uit.

Probleem is alleen dat je dus ook een gedeelte van het signaal van mic 1 stuurt naar mic 2.
Met line uitgangen op bv cd spelers is dat geen punt, die zijn hoog ohmig genoeg dat dat geen echte problemen oplevert.. Alleen kan ik me voorstellen dat de spoelen en lco's etc in de 2e microfoon het signaal behoorlijk kan vernachelen. maar dat ligt aan het type microfoon en hoe hoog-ohmig etc die zijn.
c-nan schreef op zondag 14 april 2024 @ 19:41:
Mijn GoPro heeft 1x TRS ingang voor geluid. Ik wil daar 2 microfonen op aan sluiten, dus heb ik een splitter/adapter nodig die 2 ingangen heeft en 1 uitgang. Of ik gebruik verkeerde zoektermen, of zoiets bestaat/kan niet? Tips?
TRS is niet echt een term voor 1 type stekker ?

ik ken 3.5 mm trs, 6.3mm. 2 ,3, en 4 polig.

https://www.allekabels.nl...3P7VSRDLzKLRoCVDwQAvD_BwE

Dus afhankelijk van wat je precies zoekt is dit wat je vraagt. Of het ook werkt met jouw microfoons ? geen idee :P

[ Voor 95% gewijzigd door heuveltje op 15-04-2024 12:20 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
heuveltje schreef op maandag 15 april 2024 @ 09:17:
[...]

zo werkt een electrisch (audio) signaal gewoon, knubbel 2 kabels aan elkaar en die "telt" gewoon alle signalen bij elkaar op en daar komt nieuw signaal uit.

Probleem is alleen dat je dus ook een gedeelte van het signaal van mic 1 stuurt naar mic 2.
Met line uitgangen op bv cd spelers is dat geen punt, die zijn hoog ohmig genoeg dat dat geen echte problemen oplevert.. Alleen kan ik me voorstellen dat de spoelen en lco's etc in de 2e microfoon het signaal behoorlijk kan vernachelen. maar dat ligt aan het type microfoon en hoe hoog-ohmig etc die zijn.

[...]

TRS is niet echt een term voor 1 type stekker ?

ik ken 3.5 mm trs, 6.3mm. 2 ,3, en 4 polig.

https://www.allekabels.nl...3P7VSRDLzKLRoCVDwQAvD_BwE

Dus afhankelijk van wat je precies zoekt is dit wat je vraagt. Of het ook werkt met jouw microfoons ? geen idee :P
Thanks, ga ik naar kijken!

Een 2e microfoon heb ik nog niet. De 1e microfoon is een Rode Lavelier microfoon.

TRS vs TRRS:
Afbeeldingslocatie: https://www.hollyland.com/wp-content/uploads/2023/10/image-1.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:49
heuveltje schreef op maandag 15 april 2024 @ 09:17:
[...]
zo werkt een electrisch (audio) signaal gewoon, knubbel 2 kabels aan elkaar en die "telt" gewoon alle signalen bij elkaar op en daar komt nieuw signaal uit.
Op zich mee eens, maar ik vroeg me af of je dan niet ook gekke effecten kan krijgen waarbij signalen elkaar gaan versterken en wellicht uitdoven... maar de kans hierop is natuurlijk niet heel groot. Het stekkertje vinden is hier waarschijnlijk het probleem niet, maar wat die GoPro er mee gaat doen... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Het bestaat niet, simpel. Je kunt geen 2 microfoons aansluiten op één ingang zonder dat je daar een mixer voor hangt. Je gaat namelijk met verschillende spanningen werken (want dat doen microfoons nou eenmaal) waarbij je rare resultaten krijgt).

Wat je minimaal nodig hebt is een USB-microfoonversterker om op je telefoon aan te kunnen sluiten. Destijds had ik een Focusrite Scarlett 2i2, ding kon ook prima op de telefoon aangesloten worden met USB. Werd netjes herkend als audio-interface en Garageband kon daar netjes 2 tracks mee opnemen.
Pagina: 1