Ik ben voor iemand op zoek naar software die op een pc draait en functionaliteiten kan bieden zoals het bieden van bestandsopslag (centraal voor het gezin) en mediastreaming functionaliteit (ala Plex, DLNA,..). Een beetje laagdrempelig, en waar mogelijk eventueel nog uitbreidbaard is qua functionaliteit. (zoals bijv. bij synology/qnap door het installeren van nieuwe apps).
Zelf heb ik een pi met docker en daarop apps, maar voor diegene is dat waarschijnlijk iets te technisch.
Ben wel eens tegen een synology package aangelopen om op een pi/pc te installeren, dat zou best een aardige oplossing zijn. Maar weet niet of dit legaal is. Heb met een schuin oog gekeken naar Unraid en FreeNAS, maar het zou ook nog Windows kunnen zijn natuurlijk.
Iemand een dergelijke oplossing gekozen voor thuis?
Zelf heb ik een pi met docker en daarop apps, maar voor diegene is dat waarschijnlijk iets te technisch.
Ben wel eens tegen een synology package aangelopen om op een pi/pc te installeren, dat zou best een aardige oplossing zijn. Maar weet niet of dit legaal is. Heb met een schuin oog gekeken naar Unraid en FreeNAS, maar het zou ook nog Windows kunnen zijn natuurlijk.
Iemand een dergelijke oplossing gekozen voor thuis?