Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• studentoosten
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 15-04-2024
Mijn vraag is wat kan ik doen tegen mijn universiteit die mij de kans niet geeft om mijn scriptie te voltooien. Voordat ik aan de daadwerkelijke scriptieonderzoek begin, moet ik een scriptieplan opstellen. In feite is dat een draft waarin de aanleiding, doelstelling, probleemstelling en deelvragen instaan met de onderzoeksmethodiek.

Nu schijnt het te zijn bij mijn opleiding dat ik mijn scriptie plan voldoende moet hebben anders mag ik geen scriptieonderzoek doen. Ik heb een onvoldoende gekregen voor mijn scriptie plan en daardoor mag ik nu geen scriptieonderzoek doen. Ik vind dit zo bizar en het voelt ook oneerlijk. Waarom krijg ik überhaupt de kans niet om te bewijzen dat ik het kan? Ik loop nu studievertraging op en mijn docenten zijn niet van plan om hun standpunt te wijzigen.

Ik kan dit aanvechten maar dat gaat weken duren en ik moest oorspronkelijk in juni mijn scriptie inleveren.

Alle reacties

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19:11
Als je plan niet goed is kan je scriptie toch ook niet goed zijn?
Dat is je kans om te bewijzen dat je het kan.
Heb je liever dat ze je aan de slag laten gaan om dan over 3 maanden te zeggen dat het niet voldoende is?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01:06

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Nou heb ik nooit op een uni gezeten, maar waarom is het bizar dat je een voldoende ergens voor moet hebben voordat je door mag? Dat is toch ook een voorwaarde voordat je naar de volgende klas / leerjaar gaat bijvoorbeeld? Hoe is dit anders?

En ik neem aan dat die regel op voorhand bekend is geweest (of je had het kunnen weten / lezen ergens ofzo) en niet dat die regel nu net voor jou is ingesteld?

Wat ik "bizar' vind is dat je door zou willen gaan op een plan dat al niet goed is, hoe denk je dat die scriptie dan zou gaan?

[ Voor 38% gewijzigd door RobIII op 14-04-2024 19:18 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
definieer een onvoldoende?

is dat een 2/ of is dat een 5.4?

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iamerwin
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 22:36
Ik weet weinig van scripties, maar het lijkt erop dat een scriptie plan de basis is van je scriptie. Als dat niet voldoende is, waarom zou je dan überhaupt aan je scriptie beginnen?

*edit* ik denk overigens dat TS niet meer terugkomt 🤷🏼‍♂️

[ Voor 16% gewijzigd door iamerwin op 14-04-2024 19:18 ]

Hello. Is it me you're looking for?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• peter-rm
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 01:18
nieuw verbeterd scriptieplan inleveren?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Homehub
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 08-05-2024
Het voelt niet oneerlijk, je vindt het oneerlijk. Het is een gedachte, geen gevoel. Groot verschil want een gedachte kan je over discussieren of het eigenlijk wel klopt wat je denkt. Ik denk dat je gedachte niet klopt ;-)

Je plan is niet goed genoeg en dus ga je met een beter plan komen. En dan ga je prima afstuderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:24
Precies wat Peter zegt, opnieuw scriptie plan schrijven.

Scriptie is maar korte periode, zelfs als je maand later begint heb je geen vertraging, enkel kortere zomervakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Vaak zijn dat eisen die vantevoren bekend zijn. Dat is heel formeel en vervelend, maar wist je dit niet?

Echter, als je nu onderzoek gaat doen met een (in hun ogen) slecht plan, hoe groot acht je dan de kans een scriptie te schrijven die wel goed is?
In dit soort gevallen is het wellicht terechte opbouwende kritiek, of moet je soms gewoon tot tien tellen en door het hoepeltje springen. Hoe dan ook komt het op hetzelfde neer ;)

Ik heb elektra-inbouwmaterialen over? Kopen? Zie: hier

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:46

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

Shit in = shit out

Steam/Discord: Flimovic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:14
Wat mankeert er aan je plan en wanneer kun hem nogmaals laten beoordelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:58
Wat is het doel van je topic hier?

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 36835

Tsja, zo werkt het nou eenmaal in het leven. Zorg dat je plan dus voldoende is en stop met self-pity.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 23:07
Nu schijnt het te zijn ...
Als je hier 'schijnt' moet gebruiken, dan heb je je gewoon niet ingelezen in de regels / processen rond een scriptie. Het is heel binair, of die eis is er of die eis is er niet.

Ik zou ook maar eens gaan werken aan je reflectievaardigheden. Bij een onvoldoende gelijk kijken naar mogelijkheden om toch door te duwen...dan lijkt het erop dat je niet van je fout wilt leren. Verbeter je plan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:29
99ruud99 schreef op zondag 14 april 2024 @ 19:17:
Scriptie is maar korte periode, zelfs als je maand later begint heb je geen vertraging, enkel kortere zomervakantie.
Scriptie is toch einde van de opleiding? Dan heeft ts zolang zomervakantie als hij zelf wil. Hij hoeft niet direct te gaan werken na afronding universiteit. Mag en kan wel, maar ben je niet verplicht. Wel handig om niet teveel tijd tussen opleiding en werk te hebben.

Maar scriptieplan onvoldoende? Dan wordt de scriptie ook onvoldoende. Overigens best knap dat je plan onvoldoende kan zijn. Ik heb af en toe een afstudeerder op de afdeling en de opleiding (HBO helemaal, maar Uni ook) zit ze best achter de veren en geeft heel veel hulp. Ook vanuit het bedrijf moet er heel veel ondersteuning gegeven worden, laatst haakte een afstudeerder HBO af in de sollicitatieprocedure omdat de 2 fulltime begeleiders beide een 60/40 buitendienst functie hebben. School eist 2 fulltimers on site voor ondersteuning. Dus als ik weet hoeveel vangnetten er zijn, vind ik het knap dat je een onvoldoende kunt halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-05 17:01
Hoe is de vakken opbouw precies gedaan?
Bij mijn studie was je scriptieplan één van de eerste stappen van het vak ‘masterscriptie’. Dus als je die onvoldoende zou hebben dan moet je die gewoon verbeteren en opnieuw inleveren.

Het is alleen nu half april en je hebt tot juni, normaliter heb je een half jaar voor een scriptie (15 etcs in mijn tijd) met daarnaast de andere vakken. Hoe kan het dat je hier nu tegenaan loopt?

Studievertraging omdat je het niveau niet haalt en meer tijd nodig hebt om hier aan te voldoen lijkt me overigens vrij logisch…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:29
iamerwin schreef op zondag 14 april 2024 @ 19:15:

*edit* ik denk overigens dat TS niet meer terugkomt 🤷🏼‍♂️
*knip* dit voegt niets toe

[ Voor 66% gewijzigd door ZieMaar! op 14-04-2024 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZXRY
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 17:10
Het is niet raar als je scriptieplan wordt afgekeurd, dan was er dus iets niet goed. Alleen wordt uit je verhaal niet duidelijk wat nu de gevolgen zijn, behalve studievertraging?

Ik heb op 2 verschillende universiteiten (bachelor, master) het scriptietraject doorlopen en bij beide was er gewoon de mogelijkheid om te 'herkansen'. Dat is ook de bedoeling van het scriptieplan, zorgen voor een goede opzet voor de scriptie zelf. Daar hoort het eventueel wijzigen van een onvoldoende plan nav feedback dus ook bij.

Ik snap ook niet waarom je nu pas afgekeurd wordt voor een scriptie die al in juni af moet zijn? Dan is het al meerdere malen fout gegaan met je scriptieplan lijkt me, een (master)scriptie schrijf je niet in 2,5 maand doorgaans...

[ Voor 6% gewijzigd door ZXRY op 14-04-2024 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• studentoosten
Smobbo schreef op zondag 14 april 2024 @ 19:40:
Hoe is de vakken opbouw precies gedaan?
Bij mijn studie was je scriptieplan één van de eerste stappen van het vak ‘masterscriptie’. Dus als je die onvoldoende zou hebben dan moet je die gewoon verbeteren en opnieuw inleveren.

Het is alleen nu half april en je hebt tot juni, normaliter heb je een half jaar voor een scriptie (15 etcs in mijn tijd) met daarnaast de andere vakken. Hoe kan het dat je hier nu tegenaan loopt?

Studievertraging omdat je het niveau niet haalt en meer tijd nodig hebt om hier aan te voldoen lijkt me overigens vrij logisch…
Het scriptie plan is onderdeel van het gehele scriptie traject. Dat duurt ongeveer de helft van de gegeven 5 maanden ( dus niet 6 maanden.)
En jazeker wel, een scriptie schrijf je wel in 2-3 maanden bij ons. Ik heb zeker wel zelfreflectie en erken ook kritiekpunten, maar wat voor verschil is het voor de docent om mij door te laten gaan met het scriptieonderzoek? Het is niet alsof ik nu al mijn diploma heb gekregen. Ik moet nog daadwerkelijk een scriptie schrijven en als dat slecht is dan begrijp ik dat ik niet slaag. Maar dit is alsof je geen examen mag doen omdat je geen huiswerk hebt gedaan. Nou en, laat me die examen doen en als ik het haal, dan haal ik het op mijn manier.

Je kunt toch op eigen risico verder? Maar goed, ik zie dat mensen hier snel oordelen dat je scriptie dan ook niet goed zal zijn. Nou als dat het geval is, laat het dan ook blijken? Nu krijg ik de kans niet eens om het tegendeel te bewijzen.

Lijkt erop dat ik naar de rechter moet stappen.

[ Voor 8% gewijzigd door studentoosten op 14-04-2024 20:04 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Welke studie?

En nee, als je niet aan de voorwaarden voldoet, dan kan je niet door. Wat was er mis met je plan?

Zonder details kan niemand hier wat mee.
studentoosten schreef op zondag 14 april 2024 @ 20:01:
Check eerst de regels maar eens. Je bent nu gewoon kansloos bezig.

[ Voor 42% gewijzigd door gambieter op 14-04-2024 22:53 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pnnnkk
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:03
Je begrijpt dus niet wat een scriptie, een scriptieplan en je hele scriptie traject is. En je hebt van te voren de eisen niet bekeken of begrepen.
Zou maar snel een goed scritptieplan gaan schrijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

[...]

Waarom kun je niet naar het College van Beroep voor de Examens? En waarom denk je dat je dit juridisch kunt winnen?

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:59

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

[...]
Een rechter zal daar weinig van vinden. Je opleiding stelt gewoon dat je eerst een plan moet opstellen waarvoor je een voldoende moet halen voordat je aan je scriptie mag beginnen. Jouw plan voldoet daar niet aan. Dus zal je even je tanden er in moeten zetten en het plan aanpassen.
Hoe oneerlijk je het ook mag vinden, dit zijn nou eenmaal de regels van je opleiding. Zo waarborgen ze immers ook dat je op een goede wijze je scriptie gaat aanvangen op basis van een onderbouwd plan, ipv dat je "zomaar" ergens mee aan de slag gaat.

En trust me, ook in het echte bedrijfsleven zal je dit tegenkomen. Je zal bijvoorbeeld eerst een plan van aanpak, marketingplan of een business plan moeten schrijven voordat je ergens mee verder kan. Dus zo vreemd is de eis van je opleiding echt niet.

[ Voor 14% gewijzigd door Microkid op 14-04-2024 20:17 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Flimovic

Flimovic

[...]

Het scriptie plan is onderdeel van het gehele scriptie traject. Dat duurt ongeveer de helft van de gegeven 5 maanden ( dus niet 6 maanden.)
En jazeker wel, een scriptie schrijf je wel in 2-3 maanden bij ons. Ik heb zeker wel zelfreflectie en erken ook kritiekpunten, maar wat voor verschil is het voor de docent om mij door te laten gaan met het scriptieonderzoek? Het is niet alsof ik nu al mijn diploma heb gekregen. Ik moet nog daadwerkelijk een scriptie schrijven en als dat slecht is dan begrijp ik dat ik niet slaag. Maar dit is alsof je geen examen mag doen omdat je geen huiswerk hebt gedaan. Nou en, laat me die examen doen en als ik het haal, dan haal ik het op mijn manier.

Je kunt toch op eigen risico verder? Maar goed, ik zie dat mensen hier snel oordelen dat je scriptie dan ook niet goed zal zijn. Nou als dat het geval is, laat het dan ook blijken? Nu krijg ik de kans niet eens om het tegendeel te bewijzen.

Je bent niet de enige die partij is in het schrijven van een scriptie. Niemand zal er wakker van liggen als jij je tijd verdoet met het schrijven van een slechte scriptie, maar je verdoet óók de tijd van je begeleiding. Als je dit soort basale dingen niet snapt, vraag ik me oprecht af wat je in hemelsnaam te zoeken hebt op een universiteit.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:51

dragonhaertt

@_'.'

Mijn scriptie plan: ik ga een scriptie schrijven over koeien.
Docent: dat heeft niks te maken met werktuigbouwkunde.
Ik: waarom mag ik niet gewoon de scriptie schrijven?
8)7

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:51
studentoosten schreef op zondag 14 april 2024 @ 19:08:
Mijn vraag is wat kan ik doen tegen mijn universiteit die mij de kans niet geeft om mijn scriptie te voltooien.
Je voorstelling van zaken lijkt me minimaal gekleurd en waarschijnlijk onjuist. Je krijgt die kans zeker, namelijk zodra je aan de voorwaarden hebt voldaan om een scriptie te mogen schrijven. Want zo werkt dat.

Allereerst, waarschijnlijk hebben de docent(en) die je voorstel beoordeelden je gegronde redenen gegeven waarom ze het onvoldoende vinden. Bijvoorbeeld geen goede onderzoeksvraag, niet vernieuwend (hetzelfde onderzoek is al gepubliceerd), of wat dan ook.

Ben je het er niet mee eens en kom je er met je docent(en) niet uit - want dat is natuurlijk stap 1, vraag hoe je je plan kunt verbeteren - , sla dan je OER - onderwijs en examen reglement er op na.

Waarschijnlijk is er een commissie die bij conflicten iets moet beslissen. Hoe dat precies werkt zal ook in het OER van jouw universiteit staan. Meestal is "ja maar ik vind" niet het soort argumentatie waar je ver mee komt, dus zorg dat je je zaak goed beargumenteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Maar een scriptie duurt normaal gesproken een half jaar ofzo. Je wilde hem in Juni inleveren, dan ben je natuurlijk rijkelijk laat met je plan. Belangrijker, kan je niet gewoon je plan fixen met de feedback die je neem ik aan hebt gekregen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Je hebt vast en zeker ook een academische tutor waar je dit mee kan bespreken.

Maar begin met je uitgangspunt realistischer te maken. Jij hebt blijkbaar slecht werk afgeleverd, daar komt het probleem door.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Ik heb zeker wel zelfreflectie en erken ook kritiekpunten, maar wat voor verschil is het voor de docent om mij door te laten gaan met het scriptieonderzoek?
Ten eerste omdat dat die begeleiding ook tijd en moeite kost, ten tweede omdat het vooronderzoek waarschijnlijk ook gewoon onderdeel is van het hele traject, en dus van de beoordeling.

Maar ik lees niets over hoe het proces is gegaan: hoe vaak heb je feedback gehad, en wanneer? Als je enkel een eindbeoordeling krijgt zonder herkansingsmogelijkheid en je loopt daardoor een jaar vertraging op dan snap ik je klacht. Maar typisch krijg je halverwege of vlak voor het einde een keertje feedback, en dan is het niet gek dat je verder zelf verantwoordelijk bent voor een voldoende eindresultaat. Ja, ook voor een onderdeel of deelopdracht moet je vaak een voldoende halen.

Zonder die context valt er voor ons niks te zeggen over of dit eerlijk is of niet.

De enige concrete klachten van studenten die ik tot nu toe meer dan terecht vond waren die over een totaal gebrek aan feedback. Krijg je wel feedback dat het beter moet, en dat lukt niet, dan is dat je eigen verantwoordelijkheid.

[ Voor 10% gewijzigd door bwerg op 14-04-2024 20:52 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-05 08:13
jack zomer schreef op zondag 14 april 2024 @ 19:15:
definieer een onvoldoende?

is dat een 2/ of is dat een 5.4?
Wat maakt dat uit? Onvoldoende is onvoldoende. Als het plan niet goedgekeurd is, dan mag je blijkbaar niet verder.

@studentoosten heb je de kans gekregen om je plan te verbeteren? Of heb je gevraagd om die kans te krijgen?

Naar de rechter gaan zal hoogstwaarschijnlijk helemaal niks opleveren, want als jouw universiteit eist dat je plan voldoende is voordat je door mag met je scriptie, dan heb je je daar aan te houden en zal je daaraan moeten voldoen.

Het plan is deel van je scriptie en is niet een optioneel onderdeel die je kan overslaan. Dat was bij ons ook zo, 10 jaar geleden.
Sissors schreef op zondag 14 april 2024 @ 20:26:
Maar een scriptie duurt normaal gesproken een half jaar ofzo. Je wilde hem in Juni inleveren, dan ben je natuurlijk rijkelijk laat met je plan.
TS heeft al aangegeven dat z'n afstuderen 5 maanden in beslag neemt, waarbij de eerste helft bestaat uit het plan schrijven, en de tweede helft uit de scriptie zelf schrijven.

Daaruit blijkt ook wel dat het plan niet een optioneel stukje is dat je alleen maar helpt om een goede scriptie te schrijven. Het is een verplicht onderdeel.

[ Voor 29% gewijzigd door Hahn op 14-04-2024 21:01 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobIII

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Hahn schreef op zondag 14 april 2024 @ 20:55:
Naar de rechter gaan zal hoogstwaarschijnlijk helemaal niks opleveren
Sterker nog: Het verdoet óók nog eens de tijd van het toch al overbelastte rechtssysteem omdat iedereen mekaar voor elke scheet voor de rechter loopt te slepen. Als het überhaupt al kans maakt voor te komen.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
RobIII schreef op zondag 14 april 2024 @ 21:01:
[...]

Sterker nog: Het verdoet ook nog eens de tijd van het toch al overbelastte rechtssysteem omdat iedereen mekaar voor elke scheet voor de rechter loopt te slepen. Als het überhaupt al kans maakt voor te komen.
Het lijkt me inderdaad zeer sterk dat dit ooit voor zou komen.

Maar dat gezegd hebbende: je universiteit voor de rechter (willen) slepen omdat je je scriptie niet af mag maken lijkt me op geen enkele manier bevorderlijk voor de samenwerking, en zal sowieso meer kwaad dan goed doen.

Het zou me niks verbazen als de universiteit je verzoekt om je studie/scriptie elders af te ronden, als je dat doet.

[ Voor 10% gewijzigd door Hahn op 14-04-2024 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJV
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-05 22:16

MJV

Sla het onderwijs- en examenreglement er eens op na. Er zijn universiteiten waar je het recht hebt om ieder tentamen/cijfer te herkansen.

Gang naar de rechter is niet reëel, gang naar examencommissie mogelijk wel. Niet dat ik daar direct een ander oordeel zou verwachten, maar dat zou wel de plek zijn om zoiets voor te leggen (i.t.t. de rechter).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reacher
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:21

Reacher

oldschool

Beetje drastisch allemaal.

Haal de emotie er eens uit en dan even feitelijk hier delen wat het probleem is en wat je al gedaan hebt.

Zoals een gesprek voeren met de gene die je plan heeft getoetst?

but I don't like you in that way
the best things in life are illegal
born to do porn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galinsky
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online

Galinsky

--------->

Op zich snap ik je gedachtegang wel. Vaak wordt ook uiteindelijk afgeweken van je scriptieplan gezien de organisatie waarbij je je onderzoek doet soms ook ineens wat anders wilt of er andere dingen veranderen. Waarschijnlijk is je onderzoeksvraag goed alleen zitten er in je plan wat dingetjes die niet helemaal passen bij de voorwaarden die je uni stelt.

Je wilt gewoon verder met je onderzoek en daaraan parallel evt. je plan verbeteren. Hoe vaak is je plan al opnieuw ingediend? Wij hadden daarvoor een 2de kans. Je levert hem de 1ste keer in voor je deadline daarop wordt hij goedgekeurd en/of krijg je feedback. Daarna moet je die feedback verwerken en daarna ging hij de 2de keer altijd wel doorheen. (dat idee had ik in ieder geval, niet meegekregen dat studenten hier op faalden.)

Mocht je helaas wel de 2de keer afgekeurd zijn en uni houd voet bij stuk is dat wel zuur inderdaad en kan je er denk ik niets aan doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

gambieter schreef op zondag 14 april 2024 @ 20:49:
Je hebt vast en zeker ook een academische tutor waar je dit mee kan bespreken.

Maar begin met je uitgangspunt realistischer te maken. Jij hebt blijkbaar slecht werk afgeleverd, daar komt het probleem door.
Dit. Ga praten over wat er beter kan. Corrigeer dat.

Ook als je vind dat het anders ook werkt. Zo gaat dat straks IRL ook. Al zou je het helemaal beter weten, managers willen soms simpelweg Comic Sans als lettertype.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• sahinasappelsap
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:45
[...]

Nou en, laat me die examen doen en als ik het haal, dan haal ik het op mijn manier.
....
Vroegah....moest een scriptie ook in feilloos Nederlands geschreven worden. Op het moment dat je dat examen mag doen dan ben je er aan toe he ;-)

Regels zijn er niets voor niets bij een opleiding. Een rechter gaat daar zonder enige geldige grondslag niets aan veranderen. Klinkt als een gevalletje gelijk willen halen, terwijl je dat gewoon niet hebt.
M.a.w. heel hard stampvoeten als een klein kind om je gelijk te halen. Ik begrijp best dat je ala ganzenbord even terug naar start moet.

Sidenote: overigens vind ik dat we met zijn allen best eens de fluwelen handschoentjes uit zouden mogen trekken. Best vermoeiend om telkens begrip op te moeten brengen voor de nijpende (kuch) en penibele (kuch) situaties waar velen van de jonge generatie zich in bevinden. :puke:

Tot zover die en dezuh opmerking, je weet toch!

[ Voor 14% gewijzigd door sahinasappelsap op 14-04-2024 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pLabel
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-05 22:38
Mijn vrouw heeft tijdens haar HBO studie 2 keer een onvoldoende voor haar plan van aanpak ontvangen.
De derde keer was hij goed en aan de hand daarvan gemakkelijk haar scriptie in één keer gehaald.

Zorg dat je plan van aanpak goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:15

dbzfan

Nee.

Met een goed plan wordt het schrijven van je scriptie een stuk makkelijker.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-05 05:28
studentoosten schreef op zondag 14 april 2024 @ 19:08:
Mijn vraag is wat kan ik doen tegen mijn universiteit die mij de kans niet geeft om mijn scriptie te voltooien. Voordat ik aan de daadwerkelijke scriptieonderzoek begin, moet ik een scriptieplan opstellen. In feite is dat een draft waarin de aanleiding, doelstelling, probleemstelling en deelvragen instaan met de onderzoeksmethodiek.

Nu schijnt het te zijn bij mijn opleiding dat ik mijn scriptie plan voldoende moet hebben anders mag ik geen scriptieonderzoek doen. Ik heb een onvoldoende gekregen voor mijn scriptie plan en daardoor mag ik nu geen scriptieonderzoek doen. Ik vind dit zo bizar en het voelt ook oneerlijk. Waarom krijg ik überhaupt de kans niet om te bewijzen dat ik het kan? Ik loop nu studievertraging op en mijn docenten zijn niet van plan om hun standpunt te wijzigen.

Ik kan dit aanvechten maar dat gaat weken duren en ik moest oorspronkelijk in juni mijn scriptie inleveren.
Als dit je instelling en reactie is op een doodnormale gang van zaken, dan zie ik het somber voor je in. Het is niet ongebruikelijk dat mensen hun plan van aanpak moeten aanpassen. Als je dat al oneerlijk vind, vraag ik me af wat er gebeurd als je straks je scriptie moet gaan verdedigen...

Praat met je tutor / begeleider

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Misschien ben ik wat kritisch maar van een student die in de eindfase van een universitaire opleiding zit verwacht ik wel een meer volwassen perspectief op deze situatie. Als je dacht dat dit oneerlijk was, wacht maar wat je te horen krijgt bij tussentijdse reviews - om het nog maar niet over de vragen te hebben die je bij de verdediging krijgt.

Bij een opleiding hoort ook een stuk zelfontplooing en professionalisering, lijkt me dat deze eigenschap een goed punt is om mee te beginnen.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Wake-up call voor de prinsjes en prinsesjes generatie. :+

Zelfs in het VO (Technasium) keuren we een PvE/PvA (Plan van Eisen/Plan van Aanpak) af, als het niet goed (genoeg) is. En dan moet je het echt opnieuw doen en verbeteren, en goed laten keuren voordat je verder mag voor de meesterproef.

Dus @studentoosten pak je zelf bij elkaar, schouders eronder en lever een verbeterde versie in!

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01:15
Als ik bij elke onvoldoende naar de rechter was gestapt waren ze nog bezig geweest... :P

Wat is er mis met aanpassen, verbeteren en een voldoende halen?

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furion2000
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 17-05 10:28
Je bent aan het vechten tegen de bierkaai. Totdat je over je eigen schaduw heen kan stappen blijf je in deze negatieve gedachtes zitten en geen voortgang boeken.

Accepteren dat je begeleiders de gatekeepers zijn waarvan je moet gaan leren begrijpen wat ze graag willen zien in dat plan. Dan het plan zo maken dat het voldoet door vaak genoeg advies te vragen van je begeleiders. Hierdoor kun je het meeste van jezelf erin stoppen en werken met het advies wat ze geven.

Dit soort situaties kun je nog wel vaker tegenkomen, dus pak die kans om hiervan te leren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roches
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-05 21:02
Ik denk dat de rechter je geen gelijk gaat geven, maar misschien kan mama even met de uni bellen.

Later in het bedrijfsleven zul je ook wel eens 0 op je rekest krijgen en zul je het ook moeten laten of aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01:20
Er stond laatst een artikel in de NRC over een rechtsgang voor dit soort zaken. Bottomline: kansloos.

https://www.nrc.nl/nieuws...el-past-het-niet-a4193120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:38

En hoe lang denk je dat het duurt voor je bij een rechter terecht kan ? In die tijd kun jij je plan nogmaals ingediend hebben en is je scriptie geschreven.
En mocht je snel bij een rechter terecht kunnen denk ik dat je heel snel weer buiten staat met de opmerking "regel dit met je school !".

En daarbij.. denk jij dat een dergelijke stap bevorderlijk gaat zijn voor je relatie met je opleiding ?? Dan kun je net zo goed gelijk stoppen met je opleiding en iets anders gaan doen of gaan werken.
Als je straks aan het werk bent en je krijgt een keer commentaar van je werkgever, ga je dan ook je gelijk halen bij een rechter "Ja meneer de rechter, mijn manager zegt dat ik de opdracht niet goed heb gedaan. Wilt u dat aub terugdraaien en zeggen hoe geweldig ik wel niet ben ?!".

Schei toch uit met dat gejank en dreigen met een rechter. Doodmoe word ik van dit soort gedrag..

Morgenochtend zorgen dat je om 0830 uur bij je tutor of begeleider staat en kijken hoe je zo snel mogelijk dat plan in orde krijgt zodat je zsm aan je scriptie kunt beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMiggel
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 13-05 16:03
[...]

Ja op eigen risico? Tuurlijk mag jij een scriptie schrijven, de uni gaat je niet tegen houden daarin. Maar ze gaan het ook niet beoordelen. Je voldoet niet aan de kwalificatie eisen om een waardige scriptie af te leveren, het plan is daar onderdeel van, lees het fundament.

Dat jij meent het voldoende te vinden is prima, maar de uni en haar medewerkers gaan niet tevergeefs daar tijd en geld in stoppen. Daarvoor zal je aan de fundamenten moeten voldoen. Hard om te zeggen, maar je krijgt nog een kans.

Ga bij jezelf te rade, leer van de feedback, en zorg dan dat je de volgende poging kan acen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• studentoosten
nextware schreef op zondag 14 april 2024 @ 21:50:
[...]

En hoe lang denk je dat het duurt voor je bij een rechter terecht kan ? In die tijd kun jij je plan nogmaals ingediend hebben en is je scriptie geschreven.
En mocht je snel bij een rechter terecht kunnen denk ik dat je heel snel weer buiten staat met de opmerking "regel dit met je school !".

En daarbij.. denk jij dat een dergelijke stap bevorderlijk gaat zijn voor je relatie met je opleiding ?? Dan kun je net zo goed gelijk stoppen met je opleiding en iets anders gaan doen of gaan werken.
Als je straks aan het werk bent en je krijgt een keer commentaar van je werkgever, ga je dan ook je gelijk halen bij een rechter "Ja meneer de rechter, mijn manager zegt dat ik de opdracht niet goed heb gedaan. Wilt u dat aub terugdraaien en zeggen hoe geweldig ik wel niet ben ?!".

Schei toch uit met dat gejank en dreigen met een rechter. Doodmoe word ik van dit soort gedrag..

Morgenochtend zorgen dat je om 0830 uur bij je tutor of begeleider staat en kijken hoe je zo snel mogelijk dat plan in orde krijgt zodat je zsm aan je scriptie kunt beginnen.
Misschien heb je het gemist maar de docenten zijn niet van plan om hun beoordeling te veranderen. Dat is prima eerlijk gezegd. Laat het scriptie plan maar op onvoldoende, toch zou je iemand de kans kunnen geven om toch het scriptieonderzoek uit te laten voeren. Dit is een gevalletje van "het lijkt erop dat je nu niet helemaal goed zit, dus we laten je überhaupt geen eindproduct inleveren" terwijl het eindproduct gewoon prima in orde kan zijn. En ja, studievertraging is zeker iets wat ik bij de rechter wil aanvechten en dat is mijn goed recht. Geld kan ik terugverdienen, tijd niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
studentoosten schreef op zondag 14 april 2024 @ 22:02:
[...]

Misschien heb je het gemist maar de docenten zijn niet van plan om hun beoordeling te veranderen. Dat is prima eerlijk gezegd. Laat het scriptie plan maar op onvoldoende, toch zou je iemand de kans kunnen geven om toch het scriptieonderzoek uit te laten voeren. Dit is een gevalletje van "het lijkt erop dat je nu niet helemaal goed zit, dus we laten je überhaupt geen eindproduct inleveren" terwijl het eindproduct gewoon prima in orde kan zijn. En ja, studievertraging is zeker iets wat ik bij de rechter wil aanvechten en dat is mijn goed recht. Geld kan ik terugverdienen, tijd niet.
Het plan is een product wat je voldoende op moet leveren, klaar. Dat gaan aanvechten is zonde van jouw tijd, geld en moeite, en die van ieder ander.

Wat je nu doet is gelijk aan ergens solliciteren, te horen krijgen dat je niet aangenomen bent, en dan vervolgens gaan roepen 'Waarom laten ze me niet werken?! Ik ben dan wel niet aangenomen, maar ik zou het werk prima kunnen doen!'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Misschien heb je het gemist maar de docenten zijn niet van plan om hun beoordeling te veranderen. Dat is prima eerlijk gezegd. Laat het scriptie plan maar op onvoldoende, toch zou je iemand de kans kunnen geven om toch het scriptieonderzoek uit te laten voeren.
En waarom mag je het plan niet aanpassen?

Er mist een deel van het verhaal: je stelt indirect dat je docenten zeggen dat je met de studie moet stoppen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobIII

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Dit is een gevalletje van "het lijkt erop dat je nu niet helemaal goed zit, dus we laten je überhaupt geen eindproduct inleveren"
Joh, hoe denk je dat 't er straks buiten school aan toe gaat? "Jammer dat je m'n plan van aanpak voor X niet goed vindt baas, maar ik vind toch dat we door moeten gaan en, zo niet, sleep ik je voor de rechter" 8)7

Over mij

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Misschien heb je het gemist maar de docenten zijn niet van plan om hun beoordeling te veranderen.
Als je communicatie en je onderzoeksplan net zo gebrekkig zijn als in dit topic, dan gaat alles wat je doet kansloos zijn. Je luistert totaal niet, geeft geen informatie en hebt niet door dat je alleen jezelf maar hebt met die houding.

Getekend,
Een universitair hoofddocent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

[...]

Misschien heb je het gemist maar de docenten zijn niet van plan om hun beoordeling te veranderen.
Als je het plan niet verbetert niet, inderdaad.

Misschien is jouw opleiding heel erf afwijkend maar de norm is toch dat men bij een onvoldoende voor zo'n soort deliverable, een kans krijgt om de problemen ermee op te lossen en dan alsnog een voldoende te krijgen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homer-Simpson
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 23:58
[...]

Wat scheelde er aan je plan?

Want zoals al veel tweakers voor mij al hebben aangegeven: als je plan niet deugt is het uitvoeren volgens dat plan niet de route naar succes.
Was je onderbouwing te mager of was je probleemanalyse niet goed? Of was er nog wat anders aan de hand?

Zonder dit soort info en de onderwijsinstelling cq linkje naar je OER kunnen wij je niet goed helpen. Dan kun jij lekker naar de rechter gaan en ons de energie besparen. Want tijd krijgen we nooit meer terug lees ik net _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• studentoosten
RobIII schreef op zondag 14 april 2024 @ 22:06:
[...]

Joh, hoe denk je dat 't er straks buiten school aan toe gaat? "Jammer dat je m'n plan van aanpak voor X niet goed vindt baas, maar ik vind toch dat we door moeten gaan en, zo niet, sleep ik je voor de rechter" 8)7
Die vergelijking gaat niet op. Maar goed ik merk dat niemand heeft daadwerkelijk antwoord geeft op mijn vraag.

Ik zal ergens anders informatie moeten vinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:13
Docent (hbo) hier. Ik zou je tijd ergens anders in gaan stoppen, want dit ga je verliezen.

De kans op een goed eindproduct zonder goede pva is klein. Dat jouw uni er voor gekozen heeft om dat dicht te timmeren is jammer voor jou, maar waarschijnlijk met reden.

Als je hier nou eens wat links naar pva documenten neerzet dan kunnen we meekijken. Anders zie ik weinig meerwaarde voor dit topic: alles is al gezegd, volgens mij ben jij je frustratie nog niet kwijt, en denk je alleen maar in juridische mogelijkheden.

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01:55
Dat hoeft allemaal niet, je moet gewoon je onderzoeksvoorstel aanpassen en verder gaan. Of een ander onderwerp voor je scriptie kiezen, de weg van de minste weerstand.

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nextware
[...]

En wat ga je doen in de tijd tussen het indienen van je zaak bij een rechter en wanneer deze wordt behandeld ?
De basis van je scriptie is niet in orde. Daar zal school richtlijnen (wellicht zelfs regelgeving) voor hebben en daar wijken ze niet vanaf.

Er is maar één oplossing: overleggen met je opleiding om dit opgelost te krijgen en zorgen dat je je scriptie zsm mag beginnen.

Ik snap dat je dit vermoedelijk niet wil horen maar meerdere mensen hier in dit topic (met vermoedelijk meer ervaring dan jij hebt) geven aan dat de gang naar een rechter je niet gaat helpen. Maar als je wil, be my guest. Ik zie het topic wel verschijnen waarin je aangeeft dat je tegen de beslissing van de rechter in beroep wil gaan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:52

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dien een nieuw plan in dat wel voldoet en je kunt verder. Niks meer en niks minder. Case closed.

[ Voor 7% gewijzigd door MikeyMan op 14-04-2024 22:09 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobIII

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

studentoosten schreef op zondag 14 april 2024 @ 22:08:
Maar goed ik merk dat niemand heeft daadwerkelijk antwoord geeft op mijn vraag.
Nee, je hoort niet wat je wíl horen. Dat is iets anders ;)

Over mij

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Homer-Simpson
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 23:58
[...]

Die vergelijking gaat niet op. Maar goed ik merk dat niemand heeft daadwerkelijk antwoord geeft op mijn vraag.

Je zult moeten laten zien zelfkritisch en open te zijn en over enige begrijpend lezen vaardigheden te beschikken. Waarom ga je niet in op de vragen die worden gesteld? Wat was er niet goed aan je plan?
Heb je de kans gehad om tussentijds feedback op te halen (dat lees je goed, actief geformuleerd)? Wat is daaruit gekomen en indien de mogelijkheid er niet was: waarom heb je daar niet naar gevraagd?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheMiggel
[...]

'
Nu ik deze nog lees even een aanvulling. Jij betaald de universiteit inderdaad om een diploma te kunnen behalen. De overeenkomst die jij met hen hebt gesloten is dat jij wanneer jij voldoet aan de gestelde beroepsproducten en examens je een diploma krijgt.

Hoe lullig het klinkt. Je hebt een van de voorwaarden niet gehaald. Dus is er in de relatie een voorwaarde geschonden. Dan kan je hoog en laag springen, maar je kwalificeert je niet voor een beoordeling op je scriptie.

Dus schrijf een eind weg, het is de universiteit (dmv het OER) volledig rechtmatig een scriptie ter zijde te leggen.

En advies van alumni en mede-tweakers, ga bij jezelf te rade. Dit is niet hoe je een meesterproefstuk moet benaderen, dat is meer dan inhoud en theorie, maar ook attitude en een geschikte professionele houding voor een beroepsomgeving.

[ Voor 4% gewijzigd door TheMiggel op 14-04-2024 22:12 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Hahn
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XdPNXxct43YYJXHhqJF-189-w44=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/uRH2a575iRE3WyzzeIufgnLh.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Hoe krijg ik mijn zin zonder goedkeuring van de docenten? Kort antwoord: niet.

Lang antwoord: lees je alle reacties wel? Waarom niet verbeteren en aan de slag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nextware
[...]

Nee, je krijgt gewoon niet te horen wat je wil horen. Dat noemen ze nu volwassen worden en leren omgaan met tegenslag.

Maar succes. Denk dat dit topic spoedig gesloten zal worden..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

TheMiggel schreef op zondag 14 april 2024 @ 22:10:
Nu ik deze nog lees even een aanvulling. Jij betaald de universiteit inderdaad om een diploma te kunnen behalen. De overeenkomst die jij met hen hebt gesloten is dat jij wanneer jij voldoet aan de gestelde beroepsproducten en examens je een diploma krijgt.
Zelfs dat is al te sterk gesteld. Je betaalt registratiekosten, maar zie het als een sportschool. Je krijgt begeleiding, advies en toegang tot de apparaten, maar je krijgt geen garantie van fitheid..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Hahn schreef op zondag 14 april 2024 @ 20:55:
[...]

Wat maakt dat uit? Onvoldoende is onvoldoende. Als het plan niet goedgekeurd is, dan mag je blijkbaar niet verder.
veel of niks.

of de waarde was een 3 en die krijg je niet beter
of de waarde was 5.4. en er zitten wat foutjes in de beoordeeling.

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peter-rm
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 01:18
uit de reacties van TS blijkt duidelijk dat hij de essentie van de antwoorden niet begrepen heeft.
dit pleit niet voor het succesvol afronden van een academische scriptie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

[...]

Succes met die instelling! Ik snap wel waarom je begeleider je niet verder laat gaan. Geen greintje zelfreflectie, en dan denken als puber om met de rechter te moeten dreigen?

Ze behoeden je gewoon voor nog eens drie maanden "not worth shit". Terug naar de tekentafel, en eerst je plan maar eens goedgekeurd krijgen.

"Jouw manier" hebben ze al voor zich liggen. Het was blijkbaar niet goed genoeg. Fijn dat er nog universiteiten zijn waar niet iedereen die Word kan gebruiken een papiertje krijgt.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
  • Laatst online: 00:13
Ik neem aan dat je je verdiept hebt in het onderwijs- en examenreglement en dat je ofwel op basis daarvan mogelijkheden ziet, ofwel dat (onderdelen van) dit reglement voor een rechter aangevochten kunnen worden. Is dit juist? zo ja, dan weet je wat je te doen staat. Zo niet, dan denk ik dat je geen andere keus hebt je er bij neer te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
[...]

Ik begrijp niet waarom je denkt een goede scriptie te kunnen schrijven als het raamwerk niet klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• studentoosten
Administrators of moderators, jullie mogen deze topic sluiten. Dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
jack zomer schreef op zondag 14 april 2024 @ 22:15:
of de waarde was een 3 en die krijg je niet beter
of de waarde was 5.4. en er zitten wat foutjes in de beoordeeling.
Blijkbaar is het minder moeite om naar de rechter te gaan met alle kosten en inspanning die daarbij hoort, dan vermoed ik het eerste.

Of er is iets wat TS ons niet verteld, waarom hij het niet mag aanpassen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheMiggel
studentoosten schreef op zondag 14 april 2024 @ 22:18:
Dit was het moment aan te geven dat je bij jezelf te rade gaat, en te bedanken voor de input.
En ga lachend op de foto wanneer je je papiertje wel hebt gehaald!

Veel succes, kerel!

[ Voor 0% gewijzigd door TheMiggel op 14-04-2024 22:21 . Reden: Typo ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• IceFox
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 22:00
[...]

Volgens mij hebben je begeleiders prima ingeschat dat je nog niet klaar bent om je papiertje te halen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Maar goed ik merk dat niemand heeft daadwerkelijk antwoord geeft op mijn vraag.
Meerdere mensen hebben al aangegeven dat je niet genoeg informatie geeft om te beoordelen of de opleiding hier steken laat vallen.

In mijn ervaring (van beide kanten) ligt het minstens negen van de tien keer aan de student. Dus als je geen informatie geeft over hoe het precies fout is gegaan hoef je geen bijval te verwachten.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Laatst online: 00:41

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Opleidingen laten je een scriptieplan schrijven zodat je een plan van aanpak hebt. Op het moment dat je bij je go-/no go-moment/tussenbeoordeling/eindbeoordeling komt, wordt er gekeken in hoeverre je onderzoek daadwerkelijk antwoord geeft/ingaat op de gestelde vragen. Daarnaast is er een beoordelingsmatrix, waarin staat waar jouw werk aan moet voldoen.

Als deze voorbereiding echter niet aan de eisen voldoet, mag je niet door naar de volgende fase.. als het goed is, heb je feedback gekregen op welke punten jouw voorbereiding nog niet aan de eisen voldeed. Op welk(e) punt(en) was dat in jouw geval?

En ja, soms keuren opleidingen je werk zelfs af als je een APA-verwijzing verkeerd hebt genoteerd.. ook dat is lullig, maar ook hiervoor zijn zeer transparante eisen. Dus: verbeteren en opnieuw indienen! :)

Mijn tip: laat je van je beste kant zien. Je mag best laten merken dat je baalt van het geheel, maar geef dat een juiste insteek door aan te geven bij je begeleider dat je gedreven bent jouw studie zo snel mogelijk af te ronden en dat je er alles aan wilt doen om je fouten te herstellen/werk te verbeteren.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sahinasappelsap
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:45
Topic gestart 19:04, de handdoek in de ring gegooid 22:18.
Je had die 4 uur kunnen besteden aan het verbeteren van je plan, in plaats van een verwoedde poging doen om je gelijk te halen. Kost uiteindelijk meer energie

;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Jammer. Wat zou een docent met zo'n fatalistische insteek doen? @gambieter?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

nst6ldr schreef op zondag 14 april 2024 @ 22:31:
Jammer. Wat zou een docent met zo'n fatalistische insteek doen? @gambieter?
Afgezien van de taalfout "deze topic" naar "dit topic" laten aanpassen? Adviseren om een meer constructieve aanpak te volgen en te kappen met de slachtofferrol.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Laatst online: 00:41

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

gambieter schreef op zondag 14 april 2024 @ 22:34:
[...]

Afgezien van de taalfout "deze topic" naar "dit topic" laten aanpassen? Adviseren om een meer constructieve aanpak te volgen en te kappen met de slachtofferrol.
'Deze topic' en 'dit topic' zijn beide correct, onderwijscollega O-)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Homehub
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 08-05-2024
Mijn vraag is wat kan ik doen tegen een forum die mij de kans niet geeft om mijn gelijk te halen. Voordat ik aan het daadwerkelijke topic begin, moet ik een TS opstellen.

Nu schijnt het te zijn bij dit forum dat mensen reageren met een andere mening dan de mijne. Ik vind dit zo bizar en het voelt ook oneerlijk. Waarom krijg ik überhaupt de kans niet om gelijk te hebben? Ik loop nu vertraging op en de forummers zijn niet van plan om hun standpunt te wijzigen.

Ik kan dit aanvechten maar dat gaat weken duren.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Michael Knight schreef op zondag 14 april 2024 @ 22:37:
'Deze topic' en 'dit topic' zijn beide correct, onderwijscollega O-)
Que??? Ik ben duidelijk te lang weg uit Nederland, wat een taalverloedering :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic

Flimovic

Edit: nvm

[ Voor 93% gewijzigd door Flimovic op 14-04-2024 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-05 14:26

DirtyBird

Praktiserend denker

Ik vind dat er in dit (deze?) topic wel erg hard wordt ingehakt op TS. Niet echt een welkome houding.
Inhoudelijk ben ik het met de teneur eens, maar persoonlijke afvallingen/aanvallen is toch niet nodig?
Als je alleen de afwijzing gaat echoën kun je ook gewoon niet reageren, of het topic rapporteren. Dit is gewoon giftig.

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic

Flimovic

DirtyBird schreef op zondag 14 april 2024 @ 22:53:
Ik vind dat er in dit (deze?) topic wel erg hard wordt ingehakt op TS. Niet echt een welkome houding.
Inhoudelijk ben ik het met de teneur eens, maar persoonlijke afvallingen/aanvallen is toch niet nodig?
Als je alleen de afwijzing gaat echoën kun je ook gewoon niet reageren, of het topic rapporteren. Dit is gewoon giftig.
De toon werd harder naar mate TS geen enkele blijk van inzicht gaf, blijkbaar is t nodig, omdat ie anders de boodschap niet hoort. Niet dat de boodschap nu wél overgekomen lijkt te zijn, maar dat terzijde...

[ Voor 96% gewijzigd door Flimovic op 14-04-2024 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

DirtyBird schreef op zondag 14 april 2024 @ 22:53:
Initieel was dit niet de toon, overigens. Dat is geleidelijk ontstaan naarmate steeds meer bijdragen werden genegeerd danwel afgeschoten omdat ze niet in het wereldbeeld van TS paste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Laatst online: 22:55

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Modbreak:Ik heb niet het idee dat de TS nog heel veel constructieve bijdrages gaat leveren aan dit/deze topic. Alles is verder wel gezegd, dus bij deze; een slotje

Xbox Live ID:Notna8310

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.