vermogenverlies sony TA-f435R versterker

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JORJOR887
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 13-05-2024
Hallo, ten eerste spijt het me als hier al eerder ergens een topic over gescherven is, en ten tweede spijt het me ook mocht deze vraag in het verkeerde topic staan.... is mijn eerste vraag hier:)

Mijn vraag luidt als volgt ik heb hier een sony TA-f435r versterker staan met een probleem.
ik heb op deze versterker 4 jbl control one speakers op aangesloten en soms vanaf het beging en soms na een paar minuuten verliezen de speakers gekoppeld aan het linker kanaal het vermogen en komt er nog maar heel zacht geluid met weinig bas en relatief veel ruis uit (uit de linker speakers).
Ik heb de eindrelais al bijde vervangen, alle bekabeling is vervangen (van zowel de speakers als de tulp kabel naar de pc) en ik zou dus verder niet weten wat dit zou kunnen zijn.

wat ik wel nog kan vertellen is dat hij het weer doet als ik hem bovenop een zachte... tik geef.
wat ik ook kan melden is dat ik wel handig ben met een multiemeter en met solderen maar dat ik verder geen appart gereedschap heb en ook geen idee heb wat dit verder kan zijn en hoe dit te meten.

het is een oud beeste dus foutjes maken is niet heel erg in het ergste geval moet ik een nieuwe kopen maar zou toch leuk zijn als deze nog een paar jaar mee zou kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-05 14:57
Ik zou beginnen met alles eens door te solderen, klinkt namelijk als een breuk in je soldering en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12:45
Allicht staan er wat componenten los in de tin? Even nalopen of de contacten nog in orde zijn.

Hoeveel Ohm impedantie hebben de luidsprekers? Na snel zoeken kwam er 4 Ohm naar boven. Dit is te weinig voor de versterker als je ze allemaal parallel aansluit. (A+B is parallel)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-9R58Sev7IUPZAY1A4E2zhAsy-Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SbyyHxgkF9lo45c5Qr6imTRL.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 43% gewijzigd door Roderiktweaker op 14-04-2024 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JORJOR887
welke soldeerbindingen moet ik dan heen kijken?

weet verder niet zoveel van de indipentie winkel waar ik ze gekocht heb zij dat het zo goed zou zijn en heeft verder ook voor bijna een jaar goed gewerkt.

heb even gekeken indipendance is 8 ohm

[ Voor 75% gewijzigd door JORJOR887 op 14-04-2024 19:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12:45
JORJOR887 schreef op zondag 14 april 2024 @ 19:07:
welke soldeerbindingen moet ik dan heen kijken?

weet verder niet zoveel van de indipentie winkel waar ik ze gekocht heb zij dat het zo goed zou zijn en heeft verder ook voor bijna een jaar goed gewerkt.
Ja, alle soldeer contacten aan de onderkant van de print. Let vooral op componenten die warm worden en kracht op komt zoals transistoren. Heb je verschillende ingangen geprobeerd? Op zoek naar dit soort dingen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_FnRM0OaXT3rCPH9APu5AS1w9Es=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/0iuzyFe27uJ0mOgR3LXchZrw.jpg?f=user_large

[ Voor 40% gewijzigd door Roderiktweaker op 14-04-2024 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JORJOR887
ik ga even de soldeerbout erbij pakken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JORJOR887
heeft helaas niks mogen helpen doet nu nog minder, ik kom er morgen op terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JORJOR887
ik heb gisteren het een en ander geslodeert en waar er daarvoor tenminste nog een beetje gekluid uitkwzam doet ie nu niks meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JORJOR887
ik heb intussen wat draadjes terug geslodeerd nu komt er wel weer geluid uit maar hij valt nog steeds na een paar minuuten weg

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:08

TTLCrazy

Listen to Frankie

Je weet dat er componenten in een versterker zitten die nog energie bezitten ook als de spanning er af is gehaald ? Zo te horen weet je niet goed wat je aan het doen bent en voor je het weet heb je een elektrische schok te pakken. Kijk a.u.b. goed uit.

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JORJOR887
ik weet dat het op eigen risico is en ook dat je geen geke dingen moet doen een beetje gezond verstand heb ik nog wel
Pagina: 1