Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yvonne C.
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 14-04-2024
...Ik heb sinds een paar maanden de XIAOMI 13T waar ik wel tevreden over ben. Maar ik slaag er niet meer in de BLUETOOTH functie uit te schakelen. Als ik dit doe, springt die bijna onmiddellijk terug aan. Heb de gekoppelde apparaten (enkel mijn Peugeot 2008 en mijn horloge Polar Vantage) gecheckt, de automatische synchronisatie, zonder resultaat. Ook in de uitgebreide handleiding kan ik niets terug vinden.

Is er iemand die ook dit probleem heeft of gehad heeft ?
Alle tips zijn welkom

Bedankt !

...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01-08 10:55
Eerste gedachte, sloop de Polar verbinding van je telefoon en eventuele apps die erbij horen. Kijk of dat het oplost, kan zijn dat daar steeds verbinding mee gemaakt wil worden.

Werkt dat niet, kan het zijn dat de Bluetooth aanstaat voor andere apps, of zelfs een find my phone zoekfunctie, of locatie bepaling dat je thuis bent zodat de telefoon automatisch niet lockt.
Je zou kunnen beginnen om het hele instellingen menu van links boven tot rechts onder door te nemen of je een instelling tegenkomt die aan staat die in de uitleg aangeeft Bluetooth te gebruiken.
Tevens bij apps kijken die rechten gebruiken rondom Bluetooth, dit valt onder de locatierechten.
https://support.google.co...nl#zippy=%2Ctypen-rechten

Kom je daarmee er nog niet, dan de meest drastische oplossing, een eliminatie proces.
Maak een goede backup van alles op je telefoon. Reset naar fabrieksinstellingen, en zet een voor een apps terug. Je kunt je WhatsApp uit backup terughalen maar voor alle andere apps en instellingen is dat normaal niet nodig. Dus voor de rest, geen backup terugzetten. Dit kost tijd, maar uiteindelijk kom je de instelling of app tegen die het probleem veroorzaakt, of als het een probleem was die meegekomen was uit de conversie van een vorig toestel, of door een software upgrade, dan los je het hiermee op.