Moederbord voor Proxmox hypevisor

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvL
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 03-05 19:42
Ik wil een Proxmox cluster bouwen en ik heb nu een UM773 van Minisforum draaien als een experiment. Helaas mis ik hier een 10Gb nic. Ik weet nog niet welke route ik ga bewandelen maar ook wil ik kijken naar zelfbouw. Zeker ook omdat Minisforum leverings problemen heeft (MS-01 of de BD790i) In de eerste instantie dacht ik aan ASRock Rack B650D4U maar ik heb nu nog een oude zelfbouw nas draaien met een Supermicro mobo met ipmi. Ik gebruik de ipmi functie eigenlijk bijna nooit dus waarom de B650D4U. Ik wil een 10Gb sfp+ kaart in het moederbord doen. Ik heb namelijk een Unifi Aggregation Switch. Ook ben ik geneigd naar AMD en wel de Ryzen 7900 met 128Gb geheugen. Graag jullie input!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-06 11:48

SpamLame

niks

Cluster, hoeveel nodes denk je aan en mot dat allemaal identiek zijn.

Begin zelf eens met een lijstje met must have , nice to have etc en rml lijst met wat je naast de nic of oude pc en de 7900 al op het oog hent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvL
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 03-05 19:42
3 Proxmox nodes met Ceph. Ik denk aan dezelfde hardware voor iedere node. Mijn eerste gedachten waren een mini pc vandaar het experiment. Ik mis eigenlijk 10Gb networking.

Must have / nice to have:
2x m2 2Gb / 2x 4Gb beter
10Gb verbinding, 1Gb verbinding voor management / meerder 10Gb verbindingen beter vanwege Ceph.
minimaal 64Gb geheugen / 96Gb of 128Gb beter.
minimaal 16 threads / meer beter.
redelijk energie efficient.

Oude hardware wordt verkocht.