Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyJ
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 29-05-2024
Hi,

Ik ben op zoek naar een gaming laptop. Ik heb nu een HP Envy voor dagelijks gebruik (email, MS pakket etc. the usual) maar wil voor games toch een aparte laptop hebben. Ook omdat ik regelmatig mods download wil ik zakelijk en games liever gescheiden houden.Ik heb zelf bar weinig verstand van specs etc.

Wat ga je met je laptop doen?
Voornamelijk gamen. Fijn als hij wat zwaardere games aan kan, hij hoeft ook weer geen Elden Ring aan te kunnen maar alles daar net onder zou wel fijn zijn.

Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?
Ja met name dus gamen, de rest is "nice to have"

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Rond de EU1500, give or take some. Het gaat me ook wel om de prijs kwaliteit verhouding, als je echt veel meer laptop krijgt voor 1750, of als dat net een hele goede deal is dan is dat ook prima.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.
Nee, hij blijft voornamelijk op zijn plek.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Niet echt. Mijn bureau staat wel in zicht dus en bescheiden uiterlijk heeft de voorkeur over een heel flashy model.

Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.
Simpel, zonder teveel kennis te gebruiken. Dummie proof dus.

Alvast bedankt voor de tips! _/-\o_

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:30
Wat heb je zelf al gevonden?
Wat voor grootte wil je, 14”, 15/16”, 17(+)”.
Met welke randapparatuur ga je de laptop gebruiken?
Gebruik je een dock om hem op een monitor aan te sluiten?

De info die je nu levert is € 1250-1500 en ik wil wat gamen. Geeft nogal weinig info dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyJ
.

[ Voor 99% gewijzigd door CyJ op 14-04-2024 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyJ
White Feather schreef op zondag 14 april 2024 @ 14:25:
Wat heb je zelf al gevonden?
Wat voor grootte wil je, 14”, 15/16”, 17(+)”.
Met welke randapparatuur ga je de laptop gebruiken?
Gebruik je een dock om hem op een monitor aan te sluiten?

De info die je nu levert is € 1250-1500 en ik wil wat gamen. Geeft nogal weinig info dus.
Thanks hele goede vragen waar ik dus niet over na heb gedacht omdat het voor mij zo vanzelfsprekend lijkt (wat het dus niet is).

Ik wil hem inderdaad aan een monitor aansluiten. Een HDMI aansluiting oid zou dus wel handig zijn, ik gebruik geen docking station, maar dat kan natuurlijk wel een optie zijn. Liever niet.

De grote maakt niet zoveel uit, ik heb nu een 17" staan maar een 15"/16" mag ook omdat ik hem toch ga aansluiten op een scherm.

Behalve een muis en toetsenbord geen randapparatuur, ik zou minimaal 2 USB poorten wel fijn vinden. Eventueel een USBC poort, maar dat is allemaal geen must.

Ja ik heb een hoop voorbij zien komen, maar ik zag uiteindelijk door de bomen het bos niet meer en ik eindigde op een laptop van 2500 omdat je steeds meer wil. Maar dat is volgens mij voor mijn wensen nogal overdreven.

Ik zag de HP Victus en de MSI Katana voorbij komen