Beste Tweakers,
Heb 2 vragen rond mijn AMD 6900XT videokaart waar ik echt niet uitkom.
1.
Stutter probleem met VRR / AMD Freesync in Youtube fullscreen.
Ik heb een 144hz monitor.
Het probleem is als volgt. In Adrenaline met Freesync aan;
Op het moment dat ik Youtube op Fullscreen zet, komt er soms een paar second later een korte freeze van enkele seconden.
Dit heeft waarschijnlijk te maken met VRR die de framesnelheid van youtube toepast. Helaas gaat dit niet soepel.
Is het mogelijk om VRR voor Youtube/Edge browser selectief uit te schakelen, zonder de algemene VRR instelling in Adrenalin uit te zetten.
Dat wil ik namelijk niet, want dan gaat mijn idle Power Draw en warmteproductie voor de Videokaart omhoog.
Opmerking: Ik maak geen gebruik van hardwareversnelling in de browser.
Eventueel als Edge de optie niet geeft, maar een andere browser wel hoor ik het graag
2. Nul TPM grens aanpassen
Ik heb een AMD 6900XT
uitvoering: MSI Radeon RX 6900 XT Gaming Z TRIO 16G
Op dit moment is de Nul-TPM grens gezet op ca. 52 graden.
In AMD Adrenalin kun je Nul TPM wel aan en uit zetten, maar de temperatuur grens kun je niet aanpassen.
Zonder Nul-TPM is het niet mogelijk om ventilatoren zachter dan 1200RPM te laten draaien.
Weet iemand hoe (evt. met speciale software) de temperatuurgrens voor Nul TPM te overriden op deze kaart?
Ik heb MSI Afterburner geprobeerd, dat werkt niet want die geeft niet de optie om onder 20% te draaien.
Heb 2 vragen rond mijn AMD 6900XT videokaart waar ik echt niet uitkom.
1.
Stutter probleem met VRR / AMD Freesync in Youtube fullscreen.
Ik heb een 144hz monitor.
Het probleem is als volgt. In Adrenaline met Freesync aan;
Op het moment dat ik Youtube op Fullscreen zet, komt er soms een paar second later een korte freeze van enkele seconden.
Dit heeft waarschijnlijk te maken met VRR die de framesnelheid van youtube toepast. Helaas gaat dit niet soepel.
Is het mogelijk om VRR voor Youtube/Edge browser selectief uit te schakelen, zonder de algemene VRR instelling in Adrenalin uit te zetten.
Dat wil ik namelijk niet, want dan gaat mijn idle Power Draw en warmteproductie voor de Videokaart omhoog.
Opmerking: Ik maak geen gebruik van hardwareversnelling in de browser.
Eventueel als Edge de optie niet geeft, maar een andere browser wel hoor ik het graag
2. Nul TPM grens aanpassen
Ik heb een AMD 6900XT
uitvoering: MSI Radeon RX 6900 XT Gaming Z TRIO 16G
Op dit moment is de Nul-TPM grens gezet op ca. 52 graden.
In AMD Adrenalin kun je Nul TPM wel aan en uit zetten, maar de temperatuur grens kun je niet aanpassen.
Zonder Nul-TPM is het niet mogelijk om ventilatoren zachter dan 1200RPM te laten draaien.
Weet iemand hoe (evt. met speciale software) de temperatuurgrens voor Nul TPM te overriden op deze kaart?
Ik heb MSI Afterburner geprobeerd, dat werkt niet want die geeft niet de optie om onder 20% te draaien.
[ Voor 21% gewijzigd door markverrot op 22-04-2024 00:28 ]