Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Processorkoeler
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 01-07 20:19

Processorkoeler

Geen stock koeler

Topicstarter
Hi Tweakers,

Ik heb een BOSCH SMI68M35EU vaatwasser (half geïntegreerd inbouw). Deze valt sinds een week uit tijdens de afteltimer (programmeren), maar ook bij direct starten van een programma (binnen 1 minuut uitvallen).

Van binnen is alles schoon en wordt niets geblokkeerd. Het lukt mij niet om hem uit te bouwen voor verdere diagnose. Hij valt echt gewoon uit, geen foutcodes. Gebruik hem slechts 1x in de week, dus echt "op zijn" lijkt me sterk.

Ik hoop op een los contact of iets, want een nieuwe is een relatief grote uitgave. Weet iemand wat er evt. mis kan zijn, of dat er veelvoorkomende problemen zijn met deze apparaten? Wat kan ik nog doen of is er een indicatie van reparatiekosten? Zonder foutmelding is dit wel lastig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nodri2000
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-07 13:21
Wat bedoel je precies met valt uit. Valt de spanning eraf of stopt de vaatwasser met het programma maar blijven de lampen wel aan?

Experience is direct proportional to the amount of equipment ruined

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

Topicstarter
nodri2000 schreef op maandag 15 april 2024 @ 15:54:
Wat bedoel je precies met valt uit. Valt de spanning eraf of stopt de vaatwasser met het programma maar blijven de lampen wel aan?
Het display gaat uit en de vaatwasser doet niks, dus ik vermoed echt dat de stroom eraf valt, of intern in ieder geval spanningsloos.

Vandaag ging hij helemaal niet meer aan trouwens, en ik heb niets veranderd behalve de vaatwasser uitgeruimd om alles met de hand af te wassen. Ik vermoed zelf een contact of iets wat niet goed zit, hoe kan het anders "zomaar" stuk gaan? Het is niet alsof hij een afwasprogramma afbreekt of dat er iets niet goed schoon wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nodri2000
Processorkoeler schreef op maandag 15 april 2024 @ 19:23:
[...]

Het display gaat uit en de vaatwasser doet niks, dus ik vermoed echt dat de stroom eraf valt, of intern in ieder geval spanningsloos.

Vandaag ging hij helemaal niet meer aan trouwens, en ik heb niets veranderd behalve de vaatwasser uitgeruimd om alles met de hand af te wassen. Ik vermoed zelf een contact of iets wat niet goed zit, hoe kan het anders "zomaar" stuk gaan? Het is niet alsof hij een afwasprogramma afbreekt of dat er iets niet goed schoon wordt.
Lijkt erop dat je flatcable door je deur kapot is gegaan. Deze zou ik controleren. Die kabel loopt door je deur naar onderen alwaar hij de machine zelf in gaat. Deze kabel slijt nogal omdat deze continu met de deur mee beweegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

Topicstarter
nodri2000 schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 09:20:
[...]

Lijkt erop dat je flatcable door je deur kapot is gegaan. Deze zou ik controleren. Die kabel loopt door je deur naar onderen alwaar hij de machine zelf in gaat. Deze kabel slijt nogal omdat deze continu met de deur mee beweegt.
Ah dat verklaart waarom hij kort erna ook niet meer aanging, het open en dicht doen.
Weet je toevallig welke bedrading dit dan is? Er lopen er meerdere. Ik heb Bosch geprobeerd te contacten voor een servicehandleiding, maar nog geen reactie helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nodri2000
Trek de deur open en controleer de kabel goed. Zonder controle kun je dat zo 1,2,3 niet weten.
Op de BOSCH website staat het volgende:

Ik denk dat het nummer 0109 is:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6wq1Uv4nEvvKGcIz0GB1_4tIVjI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EQXqbaHyONkMEt99un6fA8gU.jpg?f=fotoalbum_large

https://www.bosch-home.co.../Tabs=section-spareparts/

[ Voor 11% gewijzigd door nodri2000 op 17-04-2024 09:40 ]

Pagina: 1