Vliegenraam voor dak

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bennike
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 06-04 09:53
Iemand ideëen voor het installeren van een vliegenraam voor een dakraam. Probleem is dat links en rechts kozijnen slechts 1cm bedragen en installatie van een rolhor dus onmogelijk is. De ramen zitten namelijk tussen twee grote steunbalken. Breder gaan is mogelijk, maar dan zit je met een vliegenraam van 4m breed.

Er zijn simpele oplossingen zoals Tesa Instant Comfort (waarmee je vliegenraam kan los hangen rond haakjes), maar hoe betrouwbaar dit is om alles af te sluiten is misschien betwijfelbaar).

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronnie vd
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 31-05 23:25
Misschien kun je er met wat creativiteit een bruynzeel s900 duoplisse monteren.
Momenteel in de aanbieding bij ibood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bennike
Bedankt voor de tip.

Probleem dat deze slechts beperkt zijn in breedte/hoogte. Dus ofwel heb ik een systeem nodig dat kan gemonteerd worden op kozijnen van max. 1cm, of eerder flexibel is om langs links/rechts te steunen in de zijbalken (ipv steunen in het vlak van het raam zelf, bvb. met schroeven links/rechts monteren), of alternatief je de grootte van het vliegenraam rond de 4m breed neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 16:24
Is een inzethor met clipjes aan de zijkant niet iets voor je? Die kun je op maat laten maken en zet je klem met de clipjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purzelbaum
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 24-05 22:40
Foto's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Mijn vriendin zegt dat het beter is om een dakkapel te zetten op de plek van het dakraam :+

For real;
Ik heb drie duo-plissé dingen gehad (3 dakramen) van Bruynzeel. Wat een ellende die dingen. Het idee is leuk maar na een jaar gaat hij of stroef of de touwtjes breken spontaan. Ik heb ze een paar keer moeten repareren met visdraad… Ik zou er niet een tweede keer aan beginnen. Best een grote miskoop geweest en toen we dakkapelen kregen heb ik ze met veel plezier van het dakraam af gesloopt… 1 was er toen ook al permanent gesloten want hij kon niet meer open.

Deze hadden we:
https://www.bol.com/nl/p/...socialshare_pdp_iphoneapp

Ik had ze ook al helemaal geblokt in mijn geheugen tot ik dit topic las :+

Ik zou het pad van @Toke_gt volgen.

[ Voor 36% gewijzigd door FreakNL op 14-04-2024 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miersel
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 15:37
Hamstra verkoopt losse (alu) horprofielen, gaas etc. Kun je zelf op elke maat een hor maken. Categorie zelfbouw raamhorren bij Hornbach.

Bij Gamma of Praxis heb ik wel eens kunststof profielen met hoekstukken gezien. Ook zelf op maat te maken. Heb dat ook gedaan, met scharnieren om de raam open en dicht te kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-05 19:39
Ik heb helemaal geen slechte ervaringen met de cheapy Action oplossing van gaas en klittenband. Klittenband is vrij smal, dus dat past. En het gaas blijft goed zitten. Als je het een beetje goed knipt en goed strak bevestigd, ziet het er helemaal niet gek uit en het sluit goed af. Ook als je even een hoekje los moet halen om bij het raam te kunnen bv. En voor dat geld (0,99) kun je het ook ieder jaar even verversen.

Maar het blijft een cheapy oplossing.

Súdwest Fryslân 400 m2 vrijstaand '80/'94 - 25% hobbyklusproject | 2x mono Quatt hybr HP/Lyric T6 + 3x CV-ketel + convectoren/heatboosters ( + 3x houtkachel :) ) | na-isolatie | 2x18 Techniq Energy heatpipes | PV 10945 Z, 2100 O, 2100 W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bennike
Bedankt voor de tips. Gaat wellicht een combinatie worden tussen de cheap strips zoals @Cella en @Toke_gt vermelden (wellicht stevigste in de cheap category), gecombineerd met een systeem om nog aan het raam te kunnen en het raam nog open te krijgen (soort van extra Powerstrips van Tesa, om zo dus ook wat flexibel te zijn met het vliegenraam).
Pagina: 1