[Wordpress] Verzamelen websitegegevens voor beter inzicht

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieBrave
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19-05 13:51
Inleiding:
Na urenlang zoeken op Google en gebruik maken van ChatGPT, kom ik toch weer terug bij Tweakers, in de hoop dat iemand me hier kan helpen of me op de juiste weg kan wijzen.
Mijn vrienden hebben een prachtige Agriturismo in Italië en ze willen graag hun advertentiebudget zo efficiënt mogelijk gebruiken. Daarom streven ze ernaar om zoveel mogelijk 'legale' websitegegevens te verzamelen. Op dit moment willen ze vooral weten naar welke vakantiedata er vaak gezocht wordt op hun website.

Details:
Hoewel ik zelf geen ervaring heb met scripting of technische vaardigheden, heb ik wel een stukje code uit de website kunnen halen waarvan ik vermoed dat het de invoervelden zijn waar bezoekers vakantiedata invullen:

```
<div class="search-widget-custom-fields">
</div>
<input id="check_in_date-661b98ada1f3e-hidden" value="" type="hidden" name="check_in_date" /><input id="check_out_date-661b98ada1f3e-hidden" value="" type="hidden" name="check_out_date" />
<p class="widget_search-submit-button-wrapper">
<input type="submit" class="button" value="Zoeken"/>
</p>
```

Vraag:
Is er een eenvoudige manier om de ingevulde gegevens op te slaan in een logbestand wanneer bezoekers op 'zoeken' klikken? Op deze manier kunnen ze een beter beeld krijgen van de gezochte data en het advertentiebudget optimaal gebruiken.

Dank voor alle hulp en suggesties!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-05 07:20
Is de form method post of get? Je laat wel het form zien, maar hebt net een cruciaal stukje weggelaten aan het begin.

https://www.w3schools.com/tags/att_form_method.asp

Als het get is dan kun je uit je cpanel access logs de ingevulde waarden halen.

[ Voor 36% gewijzigd door HenkEisDS op 14-04-2024 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieBrave
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19-05 13:51
HenkEisDS schreef op zondag 14 april 2024 @ 11:21:
Is de form method post of get? Je laat wel het form zien, maar hebt net een cruciaal stukje weggelaten aan het begin.

https://www.w3schools.com/tags/att_form_method.asp

Als het get is dan kun je uit je cpanel access logs de ingevulde waarden halen.
GET

form method="GET" class="widget_search-form"

Ik ga kijken of ik het kan vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-05 07:20
Ok dat is mooi, want ik betwijfel of post request data gelogged wordt zonder dit vantevoren in te richten.

Nu kun je op zoek naar de url van de form action en daar zou je de ingevoerde data uit kunnen destilleren.

Welk CMS gebruik je trouwens en wat draait er nog meer op?