Hallo luitjes, na 10 jaar is het huidige systeem op een toaster gaan lijken dus het is tijd voor wat nieuws.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben op zoek naar een gebalanceerd systeem waarmee ik moeiteloos op 1440p en 144Hz kan gamen. De games die ik speel zijn niet zo heftig, alleen ik doe het liever in 1x goed dan telkens moeten upgraden.
Momenteel is Palworld het meest zware.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximum max rond de 2000,- gaan voor de PC zelf.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Momenteel heb ik een iiyama scherm met HDMI, er komt een Iiyama G-Master G2770QSU-B1 Zwart monitor bij als hoofdscherm.(2560x1440, 165Hz).
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie het lijstje hier onderaan. Dit lijkt me een mooi startpunt voor onze discussie.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen merkvoorkeuren, wel wil ik op AMD gaan draaien.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Van mij hoeven al die lampjes niet, wel lijkt het me lekker als er ventilatoren in zitten die pas hard draaien bij intensief gebruik.
Ga je overklokken?
Dat zit niet in de planning.
Wat verwacht je van ons?
De laatste tijd heb ik veel via tweakers best buy etc gezocht naar verschillende componenten. Nou vind ik het lastig om te zeggen of er nog een echte zwakke schakel in zit. Ik zou jullie hulp er goed bij kunnen gebruiken om toch die knoop door te hakken in plaats van toch weer zoeken. Een paar van mij vragen:
Is Heatsink op een SSD een beetje zinnig?
Heb ik de juiste moederbord?
Hebben jullie verbeter punten?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben op zoek naar een gebalanceerd systeem waarmee ik moeiteloos op 1440p en 144Hz kan gamen. De games die ik speel zijn niet zo heftig, alleen ik doe het liever in 1x goed dan telkens moeten upgraden.
Momenteel is Palworld het meest zware.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximum max rond de 2000,- gaan voor de PC zelf.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Momenteel heb ik een iiyama scherm met HDMI, er komt een Iiyama G-Master G2770QSU-B1 Zwart monitor bij als hoofdscherm.(2560x1440, 165Hz).
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie het lijstje hier onderaan. Dit lijkt me een mooi startpunt voor onze discussie.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen merkvoorkeuren, wel wil ik op AMD gaan draaien.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Van mij hoeven al die lampjes niet, wel lijkt het me lekker als er ventilatoren in zitten die pas hard draaien bij intensief gebruik.
Ga je overklokken?
Dat zit niet in de planning.
Wat verwacht je van ons?
De laatste tijd heb ik veel via tweakers best buy etc gezocht naar verschillende componenten. Nou vind ik het lastig om te zeggen of er nog een echte zwakke schakel in zit. Ik zou jullie hulp er goed bij kunnen gebruiken om toch die knoop door te hakken in plaats van toch weer zoeken. Een paar van mij vragen:
Is Heatsink op een SSD een beetje zinnig?
Heb ik de juiste moederbord?
Hebben jullie verbeter punten?
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 9 7900X3D Boxed | € 453,- | € 453,- |
1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming B650-PLUS WIFI | € 186,- | € 186,- |
1 | Videokaarten | ASUS TUF Gaming Radeon RX 7800 XT OC Edition 16GB GDDR6 | € 578,99 | € 578,99 |
1 | Behuizingen | Corsair 4000D Airflow Tempered Glass Zwart | € 79,- | € 79,- |
1 | Waterkoeling | Arctic Liquid Freezer II 280 | € 84,90 | € 84,90 |
1 | Ventilators | Arctic P12 PWM PST Zwart (5 stuks), 120mm | € 26,67 | € 26,67 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Flare X5 F5-6000J3238F16GX2-FX5 | € 116,90 | € 116,90 |
1 | Voedingen | Cooler Master MWE Gold 850 - V2 - Full Modular | € 112,68 | € 112,68 |
1 | Solid state drives | Lexar NM790 (zonder heatsink) 2TB | € 124,90 | € 124,90 |
1 | Solid state drives | Samsung 990 Pro (zonder heatsink) 1TB | € 117,90 | € 117,90 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.880,94 |