Fatbike beschadigd, afspraken worden niet nagekomen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGeitt
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 09-04 11:22
Goedenacht,

Ik heb een Fatbike besteld in de winkel, en deze kon op 18 maart bezorgd worden.
Toen deze eenmaal werd bezorgd, kon ik de fatbike niet testen omdat de bezorger haast had en vroeg toen ook direct om een handtekening en vertrok.

Ik heb de fatbike toen naar binnen meegenomen en kwam er toen achter dan de fatbike gebruikt en beschadigd was. De fatbike was ook vies afgeleverd (uitgeharde modder overal).
Heb toen direct met de klantenservice gebeld en moest de foto's per mail opsturen.
+ In het specificatie boekje van de fatbike stond ook dat het draaggewicht van de fatbike 120kg was en niet 150kg.

Heb toen nagevraagd wat ze voor mij gaan doen om het op te lossen en ook gevraagd wat het precieze draaggewicht is van de fatbike. Heb hiervoor per mail een antwoord gekregen dat dit 150Kg is en dat wat in het boekje staat een fout is. (kan dit zomaar)

Toen ik eenmaal dat te horen heb gekregen heb ik de fatbike gebruikt.
(Want moest wachten met wat ze voor mij gaan doen voor de schade en de viezigheid van de fatbike bij levering) na de eerst 12Km gefietst te hebben viel het standaard van de fatbike eraf.
Dit toen ook weer gemeld.

eenmaal na 4 dagen gewacht te hebben, werd mij gemeld dat de fatbike pas 1 week later opgehaald kon worden (donderdag 28 maart) en de dag daarna (Vrijdag 29 maart) op z'n vroegst in de winkel zou kunnen worden nagekeken en dat ze niet konden uitsluiten of er bijkomende kosten voor mij zijn, want de monteur heeft hier het laatste woord in...... (heb ook gemeld dat de schade en viezigheid tijdens levering zijn naar voren gekomen en dat ik verwacht dat het bedrijf alles schade vergoed natuurlijk, klantenservice zei ook dat ze verwachten dat het mij niks gaat kosten maar dat de monteur nog steeds het laatste woord heeft)

De bezorger merkte ook op de de achterveer lam was. Dit zou ook nagekeken worden in de winkel

Nadat op vrijdag mijn ticket was afgesloten en ik niks te horen kreeg dat mijn fatbike was aangekomen, heb ik geprobeerd de week erop, contact op te nemen met de winkel maar telkens als je 1ste in de lijn bent word voicemail ingeschakeld en kan je weer opnieuw wachten. Heb toen een mail gestuurd.
Heb deze hele week niks van dit bedrijf vernomen.
Heb toen op dinsdag 2 april vroeg in de ochtend gebeld en kreeg toen iemand te pakken.
De persoon aan de telefoon kon mij zeggen dat door een fout de fatbike naar het hoofdkantoor is toegestuurd en kon met "spoed" de fatbike pas op z'n vroegst donderdag 11 april in de winkel laten leveren voor het nakijken ervan.

Op donderdag 11 april ben ik rond 15:00 naar de winkel gegaan om te vragen of mijn fatbike al is geleverd, en ze zeiden dat de fatbike later op de middag afgeleverd zou worden in de winkel en dat ze contact opnemen met mij.
Je raad het al, vrijdag opnieuw naar de winkel gegaan want was niet teruggebeld, was rond 14:00 bij de winkel langs geweest en ze zeiden tegen mij dat de fiets vandaag "echt" geleverd word en dat ik voor 17:00 teruggebeld zou worden......... dus met goede hoop gewacht. Helaas word ik dus de hele tijd in de maling genomen en merk ik dat zelf niet.

Ik ben nog steeds niet teruggebeld en ga er van uit dat als ik maandag naar de winkel toega dat de fatbike er nog steeds niet is. Ik neem dan ook alvast alle accessoires mee naar de winkel.
Ik ga dan ook met een familielid naar de winkel die niet zo meegaand is.

Dus mijn vraag is: wat moet ik nu doen?
Ik heb alles netjes op tijd gemeld, ben erg geduldig geweest en heb de winkel en hoofdkantoor meerdere kansen gegeven.

Is dit reden genoeg om mijn geld terug te kunnen eisen? of is hier alleen de mogelijkheid om te wachten en een compensatie te regelen.

De klantenservice/winkel heeft met mij 5+ afspraken gemaakt en geen enkele is het nagekomen.
Telefonisch contact is een drama en per mail reageren ze niet.
Ze hebben gelukkig wel 20+ fysieke winkels in Nederland/België.

Heb de fatbike ook maar 12km kunnen gebruiken en daarna dus niet meer, we zijn ook alweer bijna een maand verder.

Ik wil maandag ochtend ook nog contact opnemen met Autoriteit Consument & Markt om te vragen, of zij nog mij kunnen helpen. (of heeft dit verder weinig nut?)

Ps: voor degene die willen weten waarom een fatbike.
De fatbike is gewoonweg goedkoper dan een ebike, en ben zelf langer dan 2 meter en dan kijk je al gauw naar een ebike van 2500+ voor verstelbaar zadel en stuur (in hoogte)
De fatbike (vouwfiets) was maar 1199, en ik ga er vanuit dat ik deze voor 2/3 jaar ga gebruiken, kan daarna altijd nog opnieuw een nieuwe fatbike weer kopen.

[ Voor 5% gewijzigd door MrGeitt op 14-04-2024 01:18 ]

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
MrGeitt schreef op zondag 14 april 2024 @ 01:14:
De fatbike (vouwfiets) was maar 1199…
Kennelijk heb je geld genoeg en kun je dus prima een andere fatbike halen. Dat is het makkelijkst, gewoon de oude laten voor wat het is. Nieuwe bestellen bij een andere partij en door met je leven.

Uiteraard is het maar gekkigheid wat hierboven staat.

Wat je zou moeten doen is het juridische pad bewandelen. Stel deadlines en neem daarna de volgende stap. Wees redelijk in de tijd die je de winkel geeft. Op zich heb je dit nu ook al gedaan maar meer omdat je je hebt laten afschepen met goedkope woorden (Ja, morgen wordt die écht hier bezorgd). Dat zijn dingen waar je geen bal aan hebt en niks mee kunt doen.

Schrijf ze een e-mail, stuur ze een aangetekende brief en houd het kort en zakelijk. Laat je emoties uit de communicatie. Houd alle communicatie bij elkaar zodat je eventueel voor een rechter een heel goede tijdlijn hebt met wat er gaande is (geweest). Wanneer je ze belt bevestig dan meteen daarna per e-mail wat er besproken is.

Om al vast aan de juridische weg te werken:
* Stel ze in gebreke
* Geef ze een termijn om het op te lossen, bij geen oplossing ga je opschalen
* Schaal op! Schakel je rechtsbijstand in, een advocaat of bewandel de rest van de stappen zelf (een RBV/advocaat is niet noodzakelijk maar vaak wel handig, zij kennen de weg).
* Beteken een dagvaarding. Vaak is dat voor het bedrijf al genoeg om in beweging te komen, je laat nu zien dat het menens is. Laat je hier niet afschepen met mooie woorden, eerst resultaat zien.
* Bij geen resultaat: tot ziens bij de rechter.

Er zullen vast nog een paar stappen missen, die staan elders wel op Tweakers dan wel op het internet.

Eén ding is zeker: laat je niet het bos in sturen met mooie woorden en loze beloftes, wat je tot nu toe wel gedaan hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Ik zou ze inderdaad in gebreke stellen, en stellen dat je voor datum X een werkende fatbike verwacht, kosteloos (inclusief verzending van de gerepareerde of vervangende fatbike), en dat als dat niet lukt, je de aankoop ontbindt en het volledige aankoopbedrag (inclusief verzending e.d.). terug verwacht.

Twee weken vanaf de ingebrekestelling geldt over het algemeen als een redelijke termijn. Misschien is het nu redelijk om een kortere termijn te stellen omdat de fatbike al bij hun is, en omdat het al zo lang duurt. Aan de andere kant is zo'n ding repareren en verzenden natuurlijk wel meer gedoe dan bij een gemiddeld product, het is lastig te zeggen wat een rechter redelijk zou vinden. Als je haast hebt kun je een kortere termijn proberen zoals een week.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik zou denk ik, gezien de moeilijke communicatie met de winkel, gewoon beroep hebben gedaan op de wet koop op afstand en hem terug hebben gestuurd (en een gewone fiets terugkopen, veel gezonder bij 150kg ;))

Maar nu heb je er al wel op gefietst, dus maakt het wel wat lastiger en inmiddels is die termijn ook al voorbij. In gebreke stellen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:18
Palomar schreef op zondag 14 april 2024 @ 08:20:
Ik zou denk ik, gezien de moeilijke communicatie met de winkel, gewoon beroep hebben gedaan op de wet koop op afstand en hem terug hebben gestuurd (en een gewone fiets terugkopen, veel gezonder bij 150kg ;))

Maar nu heb je er al wel op gefietst, dus maakt het wel wat lastiger en inmiddels is die termijn ook al voorbij. In gebreke stellen dus.
Hij zegt dat hij hem besteld heeft in de winkel. En thuis is bezorgd. Ik weet vrijwel zeker dat herroepingsrecht niet van toepassing is.

@bwerg ik denk dat reparatie 9/10 keer sneller gaat als een monitor etc. Omdat ze vaak zelf die dingen repareren en de "rekening" naar de dealer/fabrikant gaat. En niet eerst naar het buitenland gaan en daar op de stapel komen.

[ Voor 15% gewijzigd door loki504 op 14-04-2024 09:49 ]

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• joke_name
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-05 14:53
Mag ik de vraag stellen.

Waarom je op een beschadigde e-bike waar je eigenlijk niet happy mee bent.
Bent gaan fietsen?

Het best wat je had kunnen doen is gewoon neerzetten en wachten op een reactie van de winkel, nu krijg je allemaal extra gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
joke_name schreef op zondag 14 april 2024 @ 09:45:
Mag ik de vraag stellen.

Waarom je op een beschadigde e-bike waar je eigenlijk niet happy mee bent.
Bent gaan fietsen?

Het best wat je had kunnen doen is gewoon neerzetten en wachten op een reactie van de winkel, nu krijg je allemaal extra gedoe.
Welk extra gedoe? Stel hij was er niet op gaan fietsen dan was hij alsnog meegegaan naar hoofdkantoor en had hij alsnog geen fiets. Nu weet de winkel dat spatbord ook los zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:29
*knip* Offtopic. Dit is geen algemeen fatbikediscussietopic.

[ Voor 81% gewijzigd door Yorinn op 14-04-2024 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 00:48

LankHoar

Langharig tuig

Palomar schreef op zondag 14 april 2024 @ 08:20:

De leverancier heeft nog geen juist product geleverd, dus de 14 dagen bedenktijd is nog helemaal niet ingegaan. De vraag is echter of de WKOA van toepassing is hier, wellicht gaat het om een bestelling die gedaan is in de fysieke winkel, nav een geteste vergelijkbare fiets.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 23:32
Goedkoop is duurkoop. Verwacht dat de kwaliteit van een werkend exemplaar ook niet al te best is voor dat geld.

Verwacht dus niet teveel service van de verkoper. Juridische weg lijkt me dan de enige weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Ik heb een aantal reacties verwijderd. Algemene discussies over het imago van fatbikes hoort niet in een probleemtopic thuis.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:27

Blokker_1999

Full steam ahead

loki504 schreef op zondag 14 april 2024 @ 09:53:
[...]

Welk extra gedoe? Stel hij was er niet op gaan fietsen dan was hij alsnog meegegaan naar hoofdkantoor en had hij alsnog geen fiets. Nu weet de winkel dat spatbord ook los zit.
Omdat eventuele schade door de verkoper nu kan aangemerkt worden als veroorzaakt door TS en je mogelijks in een welles/nietes spelletje terecht komt.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Blokker_1999 schreef op zondag 14 april 2024 @ 12:11:
[...]

Omdat eventuele schade door de verkoper nu kan aangemerkt worden als veroorzaakt door TS en je mogelijks in een welles/nietes spelletje terecht komt.
Er was volgens TS al op gereden dus dat welles niets spelletjes kan je toch wel krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 28-05 17:29
Je mag ook een product testen he :) het is alleen dan niet de bedoeling dat je extra schade maak en vies maak. En als je het viezer maakt in dit geval dan maak je het weer schoon.

Hoe is deze aangemeld? Reparatie of retour? Want daar valt of staat alles bij. Bij retour is het je hebt het product geretourneerd en vanaf moment van ontvangst hebben ze 2 weken om je geld terug te storten.

En is het reparatie dan zou ik even de algemene voorwaarde erop nalezen om te zien of alles wel gaat zoals je beschreven hebben.

How are you doing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 18:09
sypie schreef op zondag 14 april 2024 @ 07:35:
[...]
Kennelijk heb je geld genoeg en kun je dus prima een andere fatbike halen.
TO bedoelde maar in de zin van een vergelijkbaar product wat normaliter een hogere prijs heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-05 14:15
Uiteraard klopt hier geen kant van en moet je gewoon je geld terug vragen. Je hebt een 2e hands model met gebreken gekregen terwijl je een nieuwe fiets gekocht heb.
Of dit een fatbike of eenwieler is maakt dan niet uit…

Overigens, is de winkel in kwestie
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
? Die hebben niet zo’n goede naam en voldoen aardig aan je omschrijving… in dat geval ga je mogelijk sowieso een advocaat/juridische ondersteuning nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eren
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 28-05 14:23

Eren

Boss of this gym

Het klinkt inderdaad alsof je aan het lijntje wordt gehouden. Waarschijnlijk proberen ze je fatbike zo goedkoop mogelijk weer op te knappen, maar wachten ze op Chinese onderdelen of iets dergelijks. Geen idee, maar het lijkt op oplichting voor mij. En naar mijn weten komen deze fatbikes gewoon uit China en worden ze verkocht met een hoge marge.

Ik zie soortgelijke fatbikes gewoon in China, je kunt ze inkopen voor 600 dollar. En op AliExpress, met belasting en verzendkosten inbegrepen, kom je uit rond de 800 Euro. Ik zou gewoon via AliExpress hebben gekocht, aangezien AliExpress naar mijn mening een goede klantenservice heeft als het product beschadigd wordt geleverd of niet aan de beschrijving voldoet.

4HEad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vayra
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 25-07-2024
*knip* Offtopic. Dit voegt niets toe aan de discussie.

[ Voor 135% gewijzigd door Yorinn op 14-04-2024 13:39 ]

i7 8700k 4.8 Ghz @ 1.34v // beQuiet Dark Rock Pro 3 // AsRock Z370 Fatality K6 // Corsair LPX 2x8GB 3200/C16 // MSI GTX 1080 Gaming X @ 2100/5500mhz // Samsung 850 EVO 1TB // Samsung 830 256GB // Crucial BX100 240GB // EVGA G2 750w // FD Define C TG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Smobbo schreef op zondag 14 april 2024 @ 13:02:
? Die hebben niet zo’n goede naam en voldoen aardig aan je omschrijving… in dat geval ga je mogelijk sowieso een advocaat/juridische ondersteuning nodig hebben.
Er is niks aan rechtsgang wat je niet zelf kan doen. Het kost alleen wel wat tijd en moeite, en je moet weten wat je doet. Maar mocht het zover komen dan zitten er op dit forum wel mensen die het precieze stappenplan weten, dat is in andere topics ook al wel gebeurd.

Over het uitproberen: dat was nadat hij al geklaagd had en foto's had opgestuurd, die paar kilometer uitproberen zal het probleem niet zijn. Zeker niet als die fatbike dan direct uit elkaar valt.

[ Voor 15% gewijzigd door bwerg op 14-04-2024 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGeitt
Hi,

Alle bekende schade is foto’s van doorgestuurd ongeveer 30min nadat de fatbike was geleverd.

De fatbike was aangemeld voor vervanging van de onderdelen.

Heb pas op de fatbike gefietst nadat er mij werd gemeld dat het draaggewicht anders was en dat de fatbike door bedrijf word gerepareerd/vervangen van onderdelen.
Het enigste waar ik toen op zat te wachten was wanneer de fatbike opgehaald zou worden
Dat was ook mijn eerste testrit, heb er nog niet eerder op gefietst. En tijdens die testrit viel het standaard van de fiets af, en heb toen per direct hierover gemaild met foto.

En btw, ben zelf geen 150kg 😛

Dit staat er in de algemene voorwaarden.
Artikel 9 - Gebreken, annuleringen en ontbindingen in het algemeen
1. Tenzij een wettelijke uitzondering van toepassing is of deze voorwaarden anderszins bepalen, verlangt … nakoming van de overeenkomst.
2. Indien de klant stelt dat een gebrek aanwezig is, verstrekt de klant daarvan eerst bewijs aan …. Dit kan in de vorm van videomateriaal. Indien hieruit blijkt dat het gebrek aan ….. is toe te rekenen, dan wel het wettelijk vermoeden geldt dat het gebrek aan …. wordt toegerekend (art. 7:18a lid 2 BW), stelt de klant …. eerst in de gelegenheid het gebrek te onderzoeken.
3. Indien …. gehouden is tot een herstelverplichting (art. 7:21 lid 1 BW) doordat het gebrek aan …. wordt toegerekend, zal ….. het gebrek eerst herstellen. Alvorens aan de klant een ontbindingsbevoegdheid toekomt bij een gebrek, stelt de klant ….. eerst in de gelegenheid aan haar - indien van toepassing - herstel- en vervangingsverplichting te voldoen (art. 7:22 lid 2 BW). Meer concreet krijgt ….. minstens tweemaal de gelegenheid om hetzelfde gebrek te herstellen. Indien het product alsdan nog steeds niet geschikt is voor normaal gebruik, is …… gerechtigd een vervangend product aan te bieden. …. behoudt zich te allen tijde het recht voor om meteen tot restitutie over te gaan.
4. Indien de klant een ontbinding vordert, komt de waardevermindering van het product voor rekening van de klant.

[ Voor 4% gewijzigd door MrGeitt op 14-04-2024 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGeitt
Het gaat mijzelf ook niet zozeer om de schade zelf nu, want dat heb ik op de mail staan dat dat niet de bedoeling hoort te zijn, en dat ze de fatbike in de winkel willen nakijken en repareren.

Maar het gaat mij nu meer erom, dat er afspraken worden gemaakt en dat er geen enkele van de afspraken word nagekomen. De fatbike is nu al 2,5 week over tijd, dat deze afgeleverd hoort te zijn in de winkel.

Ze melden mij aan de telefoon ook dat dit met spoed behandeld zal worden, maar de fatbike word alsmaar niet aan de winkel geleverd voor die reparatie.

Ze blijven in gebrekke bij de levering van de fiets aan de winkel.

De winkelmedewerker zelf zei ook, dat als ze de fatbike binnen hebben dan gaan ze het nakijken en waar nodig repareren maar voor de schade aan het frame zouden ze dan compensatie geven.
Of ze willen het omruilen met een fiets die bij hun in de winkel staat. (Kan ik dan ook daarvoor compensatie vragen?, want het gaat dan toch om een showmodel)

[ Voor 27% gewijzigd door MrGeitt op 14-04-2024 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
De afspraken heb je helemaal niks mee te doen. Je hebt een gebruikte fiets gekregen terwijl je betaalt voor een nieuwe (neem ik aan). Daar moet je iets mee doen. Dat er een reparatie moet gebeuren aan een nieuwe fiets is op zich prima, gebeurt vaker. Het opsturen van een gebruikte fiets, met de modder er nog aan zou zeker niet voor mogen komen. Op basis van dit gegeven kun je prima met de vuist op tafel slaan en voor een nieuwe fiets mogen gaan, uiteraard de prijsstelling in je achterhoofd houdende. Ik weet niet of die €1199 voor een nieuwe of gebruikte fiets is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGeitt
sypie schreef op zondag 14 april 2024 @ 14:41:
De afspraken heb je helemaal niks mee te doen. Je hebt een gebruikte fiets gekregen terwijl je betaalt voor een nieuwe (neem ik aan). Daar moet je iets mee doen. Dat er een reparatie moet gebeuren aan een nieuwe fiets is op zich prima, gebeurt vaker. Het opsturen van een gebruikte fiets, met de modder er nog aan zou zeker niet voor mogen komen. Op basis van dit gegeven kun je prima met de vuist op tafel slaan en voor een nieuwe fiets mogen gaan, uiteraard de prijsstelling in je achterhoofd houdende. Ik weet niet of die €1199 voor een nieuwe of gebruikte fiets is geweest.
Nieuwe fiets, in de winkel wouden ze de showmodel meegeven, want ze hadden de fiets op “voorraad”
Ging niet mee akkoord daarom had ik de fiets besteld.
En dan ervan uitgaande dat ik een nieuwe kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Dus heb je niet gekregen wat je besteld hebt. Dat betekent, zoals hierboven ook al door iemand anders geoppperd is, dat de winkel niet aan z'n leveringsplicht heeft voldaan. Je hebt immers niet het juiste product ontvangen. Dus retour en omruilen voor een andere, die reparatie is leuk voor hun maar dat lost de boel niet op.

Het is wel zo dat je niet kunt achterhalen wat er met de fiets gebeurd is. Hoe vaak is die geladen, bereden, en verder...? Waarom valt de standaard er zomaar af? Kortom je hebt écht een tweedehands product ontvangen waar je niet voor betaald hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

MrGeitt schreef op zondag 14 april 2024 @ 14:39:
Maar het gaat mij nu meer erom, dat er afspraken worden gemaakt en dat er geen enkele van de afspraken word nagekomen. De fatbike is nu al 2,5 week over tijd, dat deze afgeleverd hoort te zijn in de winkel.
Daarom stel je een uiterste datum waarop jij het product werkend en wel thuis verwacht.

Dan moet je nog wel even geduld hebben tot die datum, maar ofwel het is dan ook opgelost, ofwel je kan direct ontbinden.

Staar je trouwens niet blind op die voorwaarden, want die gaat niet boven het consumentenrecht. Zelf opdraaien voor waardevermindering bij ontbinding is in jouw verhaal bijvoorbeeld echt niet acceptabel, dus dat hoeven ze niet te proberen.
Ze melden mij aan de telefoon ook dat dit met spoed behandeld zal worden, maar de fatbike word alsmaar niet aan de winkel geleverd voor die reparatie.
Als ze zelf hebben aangegeven dat ze een spoedbehandeling doen kun je de uiterste datum misschien wat naar voren schuiven. Maar een week lijkt me toch wel nodig. Ja, een paar dagen zou veel gevoelsmatig redelijker zijn maar als het inderdaad tot een juridisch conflict komt wil je daar geen gezeur over hebben.
als ze de fatbike binnen hebben dan gaan ze het nakijken en waar nodig repareren maar voor de schade aan het frame zouden ze dan compensatie geven.
Je mag zelf weten of je die compensatie accepteert, maar een beschadigde fiets was natuurlijk niet de afspraak. Dus daarmee hoef je niet akkoord te gaan. Een showroommodel is wat lasteriger, als die daar maar heel kort gestaan is en technisch nog perfect in orde is lijkt het mij niet gek dat ze die als nieuw kunnen verkopen, maar dat is een beetje een grijs gebied.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Die fiets staat nu bij hen, ik zou zeggen: koop ontbinden (met een standaardbrief) en geld terug vorderen.

Verder geen moeite steken in het discussiëren met ze, duidelijk bij je standpunt blijven en alleen vragen wat je van ze wil. Niet ingaan op slappe verhalen over een monteur die iets moet gaan beoordelen of wat dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Kurkentrekker schreef op zondag 14 april 2024 @ 14:57:
Die fiets staat nu bij hen, ik zou zeggen: koop ontbinden (met een standaardbrief) en geld terug vorderen.
Dat is eigenlijk ook geen gekke optie. Normaal wil je dat niet per se omdat de verzendkosten voor eigen rekening kunnen komen, en die zijn bij een fatbike natuurlijk nogal fors. Maar daarvan is hier geen sprake meer, omdat de fiets al bij hun is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
de vraag is alleen dat hoe je hem hebt bestelt. want soms wil de medewerker ook nog wel in de computer kijken bestellen voor je en laten bezorgen. dan is ontbinden geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGeitt
Ik snap het, alleen wil ik eigenlijk wel de fiets terug krijgen.

In het uiterste geval, wil ik mijn geld terug, maar het gaat nu meer erom dat de fatbike gewoon alsmaar niet aan de winkel word geleverd voor reparatie.
Er werd mij in de mail gemeld dat reparatie van de fiets minimaal 1 week zou kunnen duren vanaf 29 maart, maar daar zijn ze nu al lang overheen en de fatbike staat niet eens in de winkel.

[ Voor 41% gewijzigd door MrGeitt op 14-04-2024 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DedSec85
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 28-05 08:05
*knip* Offtopic. Dit voegt niets toe aan de discussie.

[ Voor 87% gewijzigd door Yorinn op 14-04-2024 15:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

*knip* Hier had je beter een TR voor kunnen maken.

MrGeitt schreef op zondag 14 april 2024 @ 15:17:
In het uiterste geval, wil ik mijn geld terug, maar het gaat nu meer erom dat de fatbike gewoon alsmaar niet aan de winkel word geleverd voor reparatie.
Als je gewoon een gerepareerde of nieuwe fatbike wil zal je toch echt moeten wachten totdat deze prutsers dat voor elkaar hebben gekregen. Ontbinding en je geld terug is het enige alternatief, maar dan heb je die fiets niet meer.

Je kan ze natuurlijk alsnog in gebreke stellen in de hoop dat ze het een keer serieus gaan nemen, en zodat je sneller je fiets terug hebt. Dat kost niks en heeft verder geen gevolgen zolang je geen juridische stappen gaat zetten.

[ Voor 4% gewijzigd door Yorinn op 14-04-2024 15:57 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• hjkv
  • Laatst online: 23:38
Deze winkel klinkt als een ballentent. Doe jezelf een lol en ontbind de aankoop. Dan kun je ergens anders een fatbike kopen.

Stel dat je met deze lui doorgaat: wat als er over een paar weken of maanden een volgend probleem is? Moet je dan weer een maand zonder fiets zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 28-05 11:25
Betreft het hier een fiets die door de winkel uit China geïmporteerd is? Vanwege de niet Hollandse prijs ga ik daar een beetje van uit.
In dat geval doen ze zekers moeilijk met garantie, omdat zij ook moeite moeten doen om iets vergoed te krijgen. Laat je vooral niet afschepen.
Pagina: 1

Let op:
Dit topic is niet bedoeld voor algemene discussies over fatbikes en het imago hiervan. Deze mag dan ook achterwege blijven.