Tekst inzet bij iMac opeens overal

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annazz
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 21-04-2024
Mijn vraag
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s9_4zIU1Tfvn-QvCpr426x-o7-s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MHuhe4jZcyg4LwBxzW4g2GDT.jpg?f=fotoalbum_large
Beste Tweakers,
Wie kan mij helpen met het volgende. Ik heb een nieuwe iMac, en tot mijn grote ergernis zijn er opeens overal “wolkjes” met tekst, ook Safari, instellingen enz… hoe kan ik het uitzetten? Geen idee ook hoe het is gekomen….zie foto’s
Ik heb al allerlei instellingen nagekeken/veranderd, maar het helpt niet. Iemand een idee?
Alvast dank
...

Beste antwoord (via Annazz op 13-04-2024 23:26)

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:41
Beetje Googlen vertelt me dat het toch in Toegankelijkheid ergens zit:

System Settings → Accessibility → Voice Control → Overlay

The devil is in the details.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Bijzonder, nog nooit eerder gezien. Je iMac opnieuw opstarten heeft het ook niet opgelost?

En bij welke instellingen heb je gekeken? Dit lijkt me iets te maken hebben met Toegankelijkheid ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annazz
Ik heb hem al vaker opnieuw opgestart, toegankelijkheid daar ook van alles geprobeerd, maar niets werkt. Het komt echt overal, zelfs in Safari, zie foto… ik word er moedeloos van…
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RQ3pwS4wASNaA8UAIVM7U6nw0_4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/08A9tbP6hOTI4fiXRnhtVrVm.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Hahn
Beetje Googlen vertelt me dat het toch in Toegankelijkheid ergens zit:

System Settings → Accessibility → Voice Control → Overlay

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Annazz
Wow, super bedankt, het was inderdaad ‘stembediening ‘ die stond aan, nu uitgezet en de wolkjes zijn verdwenen! Ik had zelf ook op Google gezocht, maar toch niet de juiste benaming ingetoetst….Je bent mijn held, ontzettend bedankt!