Vaatwasser aankoop advies

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pont Max
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 00:03
Momenteel begint mijn Siemens SN65m031eu vaatwasser kuren te vertonen in de vorm van een herhaaldelijk terugkerende E24 storing, voor het eerst. Ik heb deze vaatwasser al 15 jaar en met een vijf persoons huishouden heeft deze vaatwasser ongeëvenaarde prestaties geleverd als je het mij vraagt. Echt boven verwachting tevreden geweest.

Maar aan alles komt een eind en waarschijnlijk gaan we deze helaas op korte termijn moeten vervangen. Maar voor welke vaatwasser? Beetje een door de bomen het bos probleem want zo vaak koop ik geen vaatwasser (obviously).

Nu ben ik al wat rond aan het kijken en natuurlijk neig ik naar weer een Siemens/Bosch aangezien de huidige zo goed was.
Maar ik kan maar moeilijk verschillen bespeuren terwijl de prijs wel vaak verschilt. Waar ligt dit aan (binnen bijv hetzelfde merk)? Scheelt soms wel het dubbele zonder direct aanwijsbare reden.

Mijn volgende vaatwasser moet eigenlijk hetzelfde kunnen dan de huidige, al lijkt me dat nieuwe droog systeem met zeoliet ook wel iets. Scheelt natte vaat als ik het zo lees (maar of dit duurzaam is weet ik niet). Verder vinden we het bestek mandje echt wel ideaal. Alleen zie ik dat tegenwoordig de besteklade de overhand heeft in de nieuwe modellen.

Kan iemand me een advies geven waar ik op moet letten ?

Wat ik zelf zoal bekeken had zijn de:
Siemens SN65YX00AE
Siemens SX67Z801BE
Geen idee wat ze bij vaatwassers overigens bedoelen met iq500 of iq700

[ Voor 5% gewijzigd door Pont Max op 13-04-2024 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Processorkoeler
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 27-05 10:13

Processorkoeler

Geen stock koeler

Wat ik bij de Bosch-apparaten zie tussen de 700 euro-modellen en die van het dubbele, is water- en stroomverbruik. De duurdere modellen gebruiken dan 7L terwijl de goedkopere modellen op 10L zitten. Het stroomverbruik is 0,5kW hv.s. 0,9kWh en verder lijkt dat de droogtechniek wat beter is bij de duurdere modellen. Verder wat luxe-opties zoals een app bijv.

Ik heb zelf 'n defecte en ben ook aan het kijken naar alternatieven, maar de dubbele prijs is het mij niet waard. Zou zelf kijken naar de indeling (lade/korf) en enigszins verbruik, bij grootverbruik meer relevant natuurlijk. Maar 1500 euro v.s. 700 euro om 0,2kWh en 2L water per beurt te besparen is over de top.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:16
Ik heb toevallig gisteren een nieuwe besteld. Ik wilde eerst mijn bestaande repareren, maar omdat dit apparaat overuren draait hier wil ik niet over een half jaar weer 2 weken zonder zitten (onderdelen moeten bij leveranciers besteld worden bij fabrikant).

Omdat ik voor mijn reparatievragen extreem goed geholpen ben door iemand van Electro World Alphen ben ik daar gisteren naar binnen gestapt. De prijsverschillen tussen de dure en goedkopere modellen zaten in features waar ik geen waarde aan hecht. Voor Miele zijn de duurste modellen stiller, energiezuiniger en hebben wat coole nutteloze features zoals Knock-to-Open (kloppen om de deur te openen) en AutoDos (dure tabs die je alleen bij Miele kunt kopen). Miele ziet coole features, ik zie dingen die kapot kunnen gaan. Het verschil tussen de goedkoopste en duurste is 2000 euro.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Tnp6TnCSiySbCj4Qw8tTHP4DZPw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MNZwDEmENSnaccv4YRMHRonM.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zM7pCzdXBGIBEv-hhUuf8DrMKwk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FEsUghYRKKC0RJnyVQGnFsd8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O33YqUG4VsbPgJ7Qb94zClGcjc0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9dPKwqm6cYnhXAhbAUQg69W7.jpg?f=fotoalbum_large

Ik ben voor een Bosch gegaan, expres juist wel met een besteklade want dat scheelt veel ruimte voor pannen/borden. Ook had de vorige eigenaar (waarschijnlijk onbewust) gekozen voor een klein model en nu heb ik een iets hogere.

[ Voor 53% gewijzigd door HenkEisDS op 14-04-2024 13:08 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17:17
Het goedkoopst is natuurlijk om twee van je kinderen de afwas te laten doen 8)

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-05 22:12
Gezien de prijs-range waar je in zoekt, check die van Neff zeker ook eens. Dat is feitelijk ook Bosch/Siemens.

Die hebben wat meer opties in indeling en bediening, zonder dat het Miele-achtig over de top gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aomi
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 14-05 22:04
Woon je in de buurt van Hoofddorp toevallig?
Daar heb je Inspiratiehuis2020. Een grote showroom van Bosch/Siemens/Neff/Gaggenau, met uiteraard ook vaatwassers. Er wordt niks verkocht daar dus ze geven eerlijk advies. Wij zijn er al 2 keer geweest om (voor 2 keukens) de complete apparatuurlijst samen te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bmwgozer
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 13:12
Besteklade, absoluut. Heb die Siemens die je noemt, licht in vaatwassers erg prettig.

Middelste deel heeft achteraan plastic “stoppers”, als je kids hebt, die trekken ze gemakkelijk los omdat ze wat lomper dat rek eruit trekken en dan ja, onhandig. Weet niet of ik een pech geval heb want in vorige huis de zelfde en daar had ik het niet.

Maar dat is zowat enige nadeel / probleem dat ik kan noemen na 4 jaar met deze. Staat elke dag aan, soms twee keer. (Groot huis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Wij zijn voor de (duurdere) SX85TX00CE gegaan, een hoger en zuiniger model met projectie (voortgangsindicator) en besteklade. Een mandje neemt m.i. teveel plaats in als je potten en pannen ook wil wassen. Heel tevreden van tot nu toe.

Geen idee of er ook differentiatie is zoals bv. bij kookplaten, dit is wel een model voor de Belgische markt.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimielco
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-05 21:08
Volgens de consumentenbond komt de Bosch SMV6YCX00E als beste uit de test en de Bosch SMV4HAX40N als beste koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:37

Theo

moederbord

bmwgozer schreef op maandag 15 april 2024 @ 03:14:
Besteklade, absoluut. Heb die Siemens die je noemt, licht in vaatwassers erg prettig.
Dat!
Een derde lade voor bestek ipv zo'n smerig mandje is echt een uitkomst. Nooit meer bestekwerpen om een vuile vork in het mandje te krijgen terwijl je wordt aangekeken door een vracht aan vuile mespunten. Nooit meer het mandje schoon moeten maken. En je hebt meer ruimte voor pannen/borden omdat het bestek z'n eigen lade heeft.

@Pont Max Met een gezin van 5, kijk of er de optie is voor een grotere vaatwasser (XL inbouw). vaak passen deze ook net onder een gewoon aanrecht mits je geen aanrechtblad hebt van 7+ cm dik.

Verder heeft Miele ook de optie om zelf de vaatwasser te sluiten en te openen. Je raakt de bovenkant aan en de deur gaat dan een paar cm open. Andersom ook, je doet de deur dicht en de laatste paar cm, inc het sluiten, gaat gemotoriseerd. Het klinkt leuk maar is heel irritant. Ik kan deze optie heel erg niet aanbevelen.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedFox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:28

RedFox

Heb je een OV ofzo?

Theo schreef op donderdag 18 april 2024 @ 06:54:
[...]

Dat!
Een derde lade voor bestek ipv zo'n smerig mandje is echt een uitkomst. Nooit meer bestekwerpen om een vuile vork in het mandje te krijgen terwijl je wordt aangekeken door een vracht aan vuile mespunten.
[...]
De punten horen dan ook naar beneden in een bestekmandje ;)

You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07:54
Ik heb een aantal jaar geleden uiteindelijk een Siemens gekocht via de Siemens Tweedekans-shop

Mijn ervaring met de Zeoliet functie is trouwens dat de gebruikte vaatwastabletten veel invloed hebben. Met die van de Lidl bijvoorbeeld blijft alles best wel nat, met Dreft ‘pods’ kan het praktisch direct de kasten in. Dat is overigens wel alleen als de vaatwasser 5 à 6 uur eerder klaar is dan ik uit bed kom

Edit:
Overigens ben ik absoluut team besteklade! En mijn vrouw sinds deze vaatwasser ook, die zou niet meer terug kunnen

[ Voor 9% gewijzigd door lolgast op 18-04-2024 07:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09:17
Ik zou meteen kijken of je vaatwasser dit ook ondersteund: https://www.homewizard.com/nl/home-connect/

Ze geven tijdelijk 10% korting op Siemens en Bosch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

lolgast schreef op donderdag 18 april 2024 @ 07:06:
Ik heb een aantal jaar geleden uiteindelijk een Siemens gekocht via de Siemens Tweedekans-shop

Mijn ervaring met de Zeoliet functie is trouwens dat de gebruikte vaatwastabletten veel invloed hebben. Met die van de Lidl bijvoorbeeld blijft alles best wel nat, met Dreft ‘pods’ kan het praktisch direct de kasten in. Dat is overigens wel alleen als de vaatwasser 5 à 6 uur eerder klaar is dan ik uit bed kom

Edit:
Overigens ben ik absoluut team besteklade! En mijn vrouw sinds deze vaatwasser ook, die zou niet meer terug kunnen
Een vaatwasser die de vaat niet droog krijgt is wat mij betreft defect. Zelfs een ETNA budget ding van 5 jaar oud met bestekbakje krijgt de vaat netjes droog op elk programma hier in huis, gewoon met Jumbo huismerk capsules.

Als ik een dure Siemens met "zeoliet" zou kopen, dan moet die minstens gelijk presteren aan een oude ETNA.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Pagina: 1