Beste allemaal,
Na veel ergernis met mijn huidige notebook ben ik voornemens zelf een Desktop samen te stellen.
Ik heb geprobeerd via youtube en zeker ook hier advies te verkrijgen maar moet zeggen dat ik het erg lastig vind. Dit heeft te maken met mijn gebrek aan kennis.
Ik ga de Desktop gebruiken voor alle daagse dingen maar zeker ook voor foto en video bewerking.
Photoshop, Adobe Premiere, Topaz Foto en Video, Magix Video, Movavi Video en later ook DaVinci Resolve.
Verder zal deze ook geschikt moeten zijn voor Studio software zoals bv Reaper. Maar dat zal het probleem niet zijn.
Budget: max. Tussen:1000 Euro - 1500 Euro zonder monitor, muis en toetsenbord
Ga je overklokken?: Geen idee
WIFI an Bluetooth: Yes !
Onderstaand ik online heb gevonden.
Processor: Intel Core I5 13500 Boxed
Processor koeling: DeepCool AK400
Moederbord: Gigabyte B760M DS3H AX DDR4
Intern geheugen: Kingston Fury Beast KF432C16BBK2/32
SSD: Lexar NM790 (zonder heatsink) 2TB
Videocard: Intel Arc A750 of Gigabyte RTX 3060 WINDFORCE OC 12G
Voeding: be quiet! System Power 9 700W CM
Behuizing: DeepCool CC360 ARGB
Wat verwacht je van ons?
Graag advies welke onderdelen ik zou moeten aanschaffen om probleemloos en zonder ergernis te kunnen werken
Alvast super bedankt
Na veel ergernis met mijn huidige notebook ben ik voornemens zelf een Desktop samen te stellen.
Ik heb geprobeerd via youtube en zeker ook hier advies te verkrijgen maar moet zeggen dat ik het erg lastig vind. Dit heeft te maken met mijn gebrek aan kennis.
Ik ga de Desktop gebruiken voor alle daagse dingen maar zeker ook voor foto en video bewerking.
Photoshop, Adobe Premiere, Topaz Foto en Video, Magix Video, Movavi Video en later ook DaVinci Resolve.
Verder zal deze ook geschikt moeten zijn voor Studio software zoals bv Reaper. Maar dat zal het probleem niet zijn.
Budget: max. Tussen:1000 Euro - 1500 Euro zonder monitor, muis en toetsenbord
Ga je overklokken?: Geen idee
WIFI an Bluetooth: Yes !
Onderstaand ik online heb gevonden.
Processor: Intel Core I5 13500 Boxed
Processor koeling: DeepCool AK400
Moederbord: Gigabyte B760M DS3H AX DDR4
Intern geheugen: Kingston Fury Beast KF432C16BBK2/32
SSD: Lexar NM790 (zonder heatsink) 2TB
Videocard: Intel Arc A750 of Gigabyte RTX 3060 WINDFORCE OC 12G
Voeding: be quiet! System Power 9 700W CM
Behuizing: DeepCool CC360 ARGB
Wat verwacht je van ons?
Graag advies welke onderdelen ik zou moeten aanschaffen om probleemloos en zonder ergernis te kunnen werken
Alvast super bedankt