Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nostordici
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-09 15:38
Morgen is het zover en ga ik skydiven (tandemsprong) van 12500 ft (4km) hoogte. Het lijkt me heel erg tof als dit wordt opgeslagen als activiteit op mijn Garmin horloge. Ik heb de functie Jumpmaster al gevonden, maar helaas lijkt dit meer voor ervaren skydivers. Mij gaat het vooral om het meten van hoogte, snelheid en hartslag.

Wat ik zelf heb gevonden is een Overige activiiteit aanmaken, hierin staan momenteel de volgende velden:
  • Barometerstand
  • Verticale snelheid (moet misschien op snelheid worden gezet)
  • Hartslag
  • Maximum daling
  • Timer
Mijn vraag is vooral of dit misschien een leuke optie is om het te meten, aangezien ik deze sprong waarschijnlijk maar 1x in mijn leven ga doen 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nostordici
De sprong ging helaas niet door, vanwege teveel wind. Volgende week zondag een nieuwe poging, ik hoop dat iemand een oplossing weet. Misschien is een overige activiteit al de oplossing, ik hoor het graag. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbeldooier
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 21:12
Benieuwd of je hier nog een oplossing voor gevonden hebt?

Ik ga a.s. zondag springen, en heb hetzelfde device.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nostordici
Dubbeldooier schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 13:02:
Benieuwd of je hier nog een oplossing voor gevonden hebt?

Ik ga a.s. zondag springen, en heb hetzelfde device.
De sprong is gedaan en ik overweeg het om AFF-opleiding te gaan volgen. Echt heel erg tof!
Wat voor mij werkte was toch een overige activiteit aanmaken:

Met de volgende velden:
Barometerstand
Verticale snelheid (moet misschien op snelheid worden gezet)
Hartslag
Maximum daling
Timer

Dit heb ik aangezet toen ik in het vliegtuig zat. Heel veel plezier en ik hoop dat je sprong door kan gaan, het weer kan tegenzitten xD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dubbeldooier
Super tof!

Ga ik het ook op die manier doen.

En ik weet het onderhand, dit wordt de derde poging, vorige twee keer inderdaad afgelast vanwege het weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjahneee
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 03-09 08:59
Is het jou gelukt om een GPS fix te hebben tijdens het springen? Toen ik dit probeerde met de jump master was mijn GPS positie ineens weg binnen het vliegtuig. Dat kwam pas weer terug na de vrije val.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dubbeldooier
Tjahneee schreef op zondag 7 juli 2024 @ 08:57:
Is het jou gelukt om een GPS fix te hebben tijdens het springen? Toen ik dit probeerde met de jump master was mijn GPS positie ineens weg binnen het vliegtuig. Dat kwam pas weer terug na de vrije val.
Geen problemen gehad met de GPS. Hele vlucht + sprong keurig vast kunnen leggen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1sVYG3WbLFk8KFkAxzw_YBnG0aM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tIzsc7lw2vLJWEreRT3NSYiP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nostordici
Supertof dat het gelukt is!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• massis
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 28-03 10:35
Tjahneee schreef op zondag 7 juli 2024 @ 08:57:
Dat is standaard, zeker wanneer je onder de vleugel zit, en laat dat nou net de plek zijn waar tandempassagiers meestal zitten :-)

Met m'n venu gebruikte ik "My App" om activiteiten te loggen direct in het juiste type (in mijn geval meestal Wingsuit sprongen). Dat werkt op zich vrij goed en gaf achteraf altijd een vrij goed beeld van het gevlogen (met wingsuit dan, na exit uit het vliegtuig) parcours.

Dan krijg je dit resultaat bijvoorbeeld (mijn laatste sprong vorig jaar, in Egypte) : https://connect.garmin.com/modern/activity/12779971398

Je kan bijvoorbeeld ook mooi de drop in speed zien op't moment dat ik mijn parachute open :-)

Op mijn nieuwe Epix heb ik't nog niet kunnen testen maar heb ik Any Sport Pro als app om meteen activiteiten te kunnen loggen als Wingsuit.

PSN: massis87

Pagina: 1