Blauwe vlekken beeldscherm

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunsinger15
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 12-03 11:54
Mijn vraag
Ik heb soms uit het niets blauwe vlekken op mijn beeldscherm. Als ik het scherm uit en aan zet is het kortdurig weer weg, maar komt het na een paar minuten weer terug. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-MHe7hDeZzcUM9_D3mzWRJ-Qsz0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mLmSDhEpXG7Xe6byJrEQuPzX.jpg?f=fotoalbum_large

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik heb eigenlijk geen gekke software op mijn PC staan, ik heb wel een 2e monitor die dit niet doet maar precies hetzelfde model is. Dit gebeurde ook bij mijn vorige PC met andere specs.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Pc opnieuw opstarten, monitor ook. Google zegt misschien dode pixels maar het gebeurt heel willekeurig dus dat lijkt me dan sterk?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:56
Wat dacht je van op z'n minst vertellen welke monitor je hebt, en hoe oud die is? ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunsinger15
Uh ja, volgens mij de Acer XZ271 en ongeveer 5 jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Sunsinger15 schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 17:24:
Uh ja, volgens mij de Acer XZ271 en ongeveer 5 jaar?
Vraag je dat aan mij? :+ Hoe meer informatie je aanlevert, hoe beter je geholpen kan worden.

Maar als je monitor 5 jaar oud is, kan het best zijn dat 'ie z'n beste tijd gehad heeft.

Paar dingen die je nog kan proberen:
  • Andere kabel
  • Andere inputbron
  • Deze monitor aansluiten als monitor 2, en monitor 2 als monitor 1 (dus kabels omwisselen), om te kijken of monitor 2 hetzelfde krijgt als het gebeurt, of dat het echt aan monitor 1 ligt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunsinger15
Sorry, je hebt gelijk (wat betreft de info). Ik heb de opties die je noemt al geprobeerd, recentelijk gewisseld van een displayport naar een hdmi 2.1. Het omwisselen ook gedaan en het blijft bij dezelfde monitor gebeuren jammer genoeg.

Ik heb ook al wat geprobeerd te tweaken met de instellingen zoals contrast, op Google vond ik daar ook iets over maar bleek niet te helpen.

Snelle edit: het lijkt eigenlijk ook alleen te gebeuren als ik iets kijk op het scherm, Youtube of voetbal bijvoorbeeld. Als ik gewoon game dan gebeurt het nooit.

[ Voor 17% gewijzigd door Sunsinger15 op 13-04-2024 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Dus je hebt 2 dezelfde monitoren waarvan eentje dit gebrekt vertoont. Verder alle overige oorzaken uitgesloten: andere PC, andere kabel(s), software etc.

Volgens mij is de enige conclusie dan een defecte monitor helaas. Wat er exact defect is weet ik niet, vreemd probleem.. wellicht iets in de aansturing en anders het paneel zelf.

- Heb je dit probleem ook als je alléén deze monitor aansluit?
- En had de andere PC een compleet andere GPU?

[ Voor 5% gewijzigd door stin00 op 13-04-2024 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunsinger15
stin00 schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 17:36:
Dus je hebt 2 dezelfde monitoren waarvan eentje dit gebrekt vertoont. Verder alle overige oorzaken uitgesloten: andere PC, andere kabel(s), software etc.

Volgens mij is de enige conclusie dan een defecte monitor helaas. Wat er exact defect is weet ik niet, vreemd probleem.. wellicht iets in de aansturing en anders het paneel zelf.

- Heb je dit probleem ook als je alléén deze monitor aansluit?
- En had de andere PC een compleet andere GPU?
Jep, compleet andere gpu. Zelfde probleem bij 1 monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Sunsinger15 schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 17:32:
Sorry, je hebt gelijk (wat betreft de info). Ik heb de opties die je noemt al geprobeerd, recentelijk gewisseld van een displayport naar een hdmi 2.1. Het omwisselen ook gedaan en het blijft bij dezelfde monitor gebeuren jammer genoeg.

Ik heb ook al wat geprobeerd te tweaken met de instellingen zoals contrast, op Google vond ik daar ook iets over maar bleek niet te helpen.

Snelle edit: het lijkt eigenlijk ook alleen te gebeuren als ik iets kijk op het scherm, Youtube of voetbal bijvoorbeeld. Als ik gewoon game dan gebeurt het nooit.
Als je al deze informatie in je startpost had gestopt, in plaats van het pas te melden nadat ik het benoemde, hadden we beide tijd kunnen besparen...

Maar goed, als je dat allemaal al hebt geprobeerd, dan lijkt mij ook de enige logische conclusie dat je monitor z'n beste tijd heeft gehad. Laten repareren lijkt me de moeite niet waard.

Pagina: 1