Prijs verkoop Nieuwbouw woning

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca007
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-09 09:21
Hallo,

Wij hebben een nieuwbouw woning gekocht, inmiddels is de bouw begonnen en oplevering staat voor oktober / november 2024.

Type: tussenwoning ( blok van 4 woning )

- locatie Ede
- 129m2 + uitbouw 2.4m ( 14,4m2 )
- tuin op het zuiden
- kavel oppervlakte 136m2
- Opties uitbouw 2.4m, openslaande tuin deuren, zolderraam, buitenkraan en wat andere extra opties.
- Vloerverwarming begaande grond
- Keuken als we besluiten te verkopen ( dan gaan we voor goedkopere keuken max €10k )
- 6 zonnepanelen
- Stadswarmte

Nu komt er binnenkort een andere nieuwbouw project in de verkoop, en zitten we te twijfelen om meteen doorstap te maken naar een wat grotere woning.

Nu is de vraag wat zou de woning na oplevering kunnen opbrengen?
Zijn er tweakers die als makelaar werken / kennis van vastgoed hebben?

[ Voor 34% gewijzigd door moca007 op 13-04-2024 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemP22
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 23:01
moca007 schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 17:00:
Hallo,

Wij hebben een nieuwbouw woning gekocht, inmiddels is de bouw begonnen en oplevering staat voor oktober / november 2024.

Type: tussenwoning ( blok van 4 woning )
- 129m2 + uitbouw 2.4m ( 14,4m2 )
- tuin op het zuiden
- kavel oppervlakte 136m2
- Aanschaf prijs inclusief opties €430k
- Opties uitbouw 2.4m, openslaande tuin deuren, zolderraam, buitenkraan en wat andere extra opties.
- Vloerverwarming begande grond
- Keuken als we besluiten te verkopen ( dan gaan we voor goedkopere keuken max €10k )
- 6 zonnepanelen
- Stadswarmte

- WC gedeeltelijk casco laten opleveren, we hebben i.v.m. garantie de vloer 60x60 tegels laten betegelen en betere type wc pot laten installeren, ook wordt het wc wandcloset met simpele tegels betegeld ( reden is dat we achteraf zelf ons eigen tegels wilden kiezen, wasbak in de wc een upgrade gegeven.

- Douche ook gedeeltelijk casco laten opleveren, hier ook de douche vloer met grote 60x60 tegels laten betegelen, wc pot een upgrade gegeven, douch gedeelte met simpel dunne tegels laten opleveren, ook hier i.v.m. de garantie, ook hier is ons plan om meteen na oplevering, alles zelf te laten doen.

Nu komt er binnenkort een andere nieuwbouw project in de verkoop, en zitten we te twijfelen om meteen doorstap te maken naar een wat grotere woning.

Nu is de vraag wat zou de woning na oplevering kunnen opbrengen?
Zijn er tweakers die als makelaar werken / kennis van vastgoed hebben?
Ik verwacht dat de eerste vraag van een makelaar zal zijn: locatie?
Want de woon en kaveloppervlaktes zijn niet echt riant. En dat met een flinke prijs, dan moet de locatie wel goed en gewild zijn, wil je straks er niet bijinschieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca007
WillemP22 schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 17:08:
[...]

Ik verwacht dat de eerste vraag van een makelaar zal zijn: locatie?
Want de woon en kavelopeevlaktes zijn niet echt riant. En dat met een flinke prijs, dan moet de locatie wel goed en gewild zijn, wil je straks niet bij inschieten.
Klopt, heb locatie erbij gezet.
Ede Kernhem

Tegenwoordig zijn de meeste eengezinswoning amper 100-110m2, hier hebben we het over 142m2 aan woonoppervlakte, het natuurlijk ook wat je gewend bent.

[ Voor 17% gewijzigd door moca007 op 14-04-2024 11:41 ]

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• DIJK
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:52
and then it all went wrong

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02:41
143,4m2 lijkt mij niet heel klein, maar wel bijzonder dat je nu al iets anders zoekt. Klinkt niet alsof je er heel goed over hebt nagedacht. Of dat de financiële situatie onverwacht plots anders is geworden.

Als beide projecten bij eenzelfde makelaar liggen, zou ik daar eens mee gaan praten.

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WillemP22
DIJK schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 17:17:
[...]

Yep. Dat is voor mij ook een no-go.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:23
[...]

Misschien dat de gemiddelde tweaker dat interesseert maar in de huidige markt boeit de meeste kopers dit totaal niet. Stadswarmte werkt overigens prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca007
Thalaron schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 17:19:
143,4m2 lijkt mij niet heel klein, maar wel bijzonder dat je nu al iets anders zoekt. Klinkt niet alsof je er heel goed over hebt nagedacht. Of dat de financiële situatie onverwacht plots anders is geworden.

Als beide projecten bij eenzelfde makelaar liggen, zou ik daar eens mee gaan praten.
Er is wel degelijk over nagedacht en de woning die ik zou willen kopen is zelfs een stuk duurder, dus financieel zit het goed. Hoekwoning of een 2 onder 1 kap, is ook wel leuk, ook met oog op de toekomst, qua ruimte is 143m2 tussen woning zeker niet te klein, er worden tegenwoordig 2 onder 1 kap woning gebouwd met een 140m2.

Ik ga van de week even contact opnemen met de makelaar, maar wou even weten, hoe men hier over denkt. Ook wil ik een idee krijgen wat de vraagprijs in de huidige markt zou kunnen zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door moca007 op 13-04-2024 17:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• moca007
Ascension schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 17:21:
[...]

Misschien dat de gemiddelde tweaker dat interesseert maar in de huidige markt boeit de meeste kopers dit totaal niet. Stadswarmte werkt overigens prima.
Klopt, inderdaad en Ede heeft een eigen warmte bedrijf, dus geen Eneco of Essent, ook zijn de kosten beduidend lager dan Eneco bijvoorbeeld in Utrecht.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:49
[...]

Het komt wekelijks negatief in het nieuws en steeds meer mensen maken kennis met de geweldige tariefstelling van stadsverwarming.

Ik zou een huis met stadswarmte direct skippen iig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:23
@_JGC_ ook genoeg huil artikelen over warmtepompen en zeker als salderen straks stopt wordt een lucht/water warmtepomp ook niet heel goedkoop in gebruik meer. Zeg niet dat stadswarmte perfect is maar zo dramatisch als mensen het doen laten voorkomen is het ook niet. Maar goed, beetje off topic voor de vraag van TS verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemP22
[...]

Ik denk ook wel dat het functioneert, maar het lijkt me duur, doordat er nauwelijks of geen concurrentie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joke_name
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02:40
Heb je niet een minimale zelf bewoningsduur van …. Jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca007
joke_name schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 17:32:
Heb je niet een minimale zelf bewoningsduur van …. Jaar?
Nee, dit is ook geen woning die vanuit gemeente of iets dergelijk is gesubsidieerd, of goedkoper is verkocht, waardoor je bijvoorbeeld 5 jaar moet wachten met verkoop.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-10 18:57
Ik denk niet dat een tweaker hier een beter antwoord op kan geven dan een aantal lokale makelaren. De markt is raar en lokaal best verschillend.

De markt voor nieuwbouw is volgens mij best groot, maar persoonlijk zou ik het niet prettig vinden om op zo’n postzegel perceel te zitten.

Je kan er vast geld op gaan verdienen, maar waar woon je tussendoor? Die kosten moet je ook meenemen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
WillemP22 schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 17:29:
[...]

Ik denk ook wel dat het functioneert, maar het lijkt me duur, doordat er nauwelijks of geen concurrentie is.
Zomaar wat roepen helpt inderdaad.

Omdat er geen concurrentie is is het ook geen vrije maar een gereguleerde markt. De overheid / ACM bepaald de prijs. Prijs is ongeveer gelijk aan warmte gemaakt door een aardgas CV ketel. En scheelt je een apparaat die je moet onderhouden.

[ Voor 13% gewijzigd door Sethro op 13-04-2024 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca007
Smobbo schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 17:38:
Ik denk niet dat een tweaker hier een beter antwoord op kan geven dan een aantal lokale makelaren. De markt is raar en lokaal best verschillend.

De markt voor nieuwbouw is volgens mij best groot, maar persoonlijk zou ik het niet prettig vinden om op zo’n postzegel perceel te zitten.

Je kan er vast geld op gaan verdienen, maar waar woon je tussendoor? Die kosten moet je ook meenemen!
Heb nu een huurwoning, het verbaast me dat men het een postzegel noemt in de woning crisis of men woont hier optand :D , er zijn tegenwoordig op elk nieuwbouw project honderden inschrijvingen. Maar inderdaad ga maandag even contact opnemen met de lokale makelaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@moca007 Als de woning bij oplevering gewoon af is met standaard keuken, toilet en badkamer gaat dat doorgaans zonder problemen voor +50K extra weg de afgelopen jaren.

In mijn ervaring maakte het doorgans verder niet uit of de nieuwbouwwoning nu 250K of +400K kostte.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
moca007 schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 17:44:
[...]
Heb nu een huurwoning, het verbaast me dat men het een postzegel noemt in de woning crisis of men woont hier optand :D , er zijn tegenwoordig op elk nieuwbouw project honderden inschrijvingen. Maar inderdaad ga maandag even contact opnemen met de lokale makelaar.
Je zit hier wel op Tweakers hè, dus je hebt een perceel nodig van 700m² met L/W warmtepomp, vrijstaande garage voor je EVs, minimaal 34 zonnepanelen, 3 L/L warmtepompen, zonwering, dakkapel, uitbouw, kookeiland, triple glas, WTW en 6 slaapkamers voor je 3 potentiële kinderen ondanks dat je geen kinderwens hebt. Maar ook dat moet je maar heroverwegen. Echte tweakers zitten 12 maanden per jaar in de tuin om hun gigantische perceel optimaal te benutten, de winter BBQ is ondergewaardeerd.

Goed, ik ben het verder eens met @Greatsword. Nieuwbouw raak je doorgaans snel kwijt met vaak wat extra winst van ~50k. Zeker als je er zelf niet of nauwelijks hebt gewoond, dan is de woning nog steeds als nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca007
stin00 schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 18:03:
[...]

Je zit hier wel op Tweakers hè, dus je hebt een perceel nodig van 700m² met L/W warmtepomp, vrijstaande garage voor je EVs, minimaal 34 zonnepanelen, 3 L/L warmtepompen, zonwering, dakkapel, uitbouw, kookeiland, triple glas, WTW en 6 slaapkamers voor je 3 potentiële kinderen ondanks dat je geen kinderwens hebt. Maar ook dat moet je maar heroverwegen. Echte tweakers zitten 12 maanden per jaar in de tuin om hun gigantische perceel optimaal te benutten, de winter BBQ is ondergewaardeerd.

Goed, ik ben het verder eens met @Greatsword. Nieuwbouw raak je doorgaans snel kwijt met vaak wat extra winst van ~50k. Zeker als je er zelf niet of nauwelijks hebt gewoond, dan is de woning nog steeds als nieuw.
50K aan winst teken ik morgen voor, als we gaan verkopen is meteen na oplevering, dus nieuw onbewoond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
moca007 schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 18:11:
[...]
50K aan winst teken ik morgen voor, als we gaan verkopen is meteen na oplevering, dus nieuw onbewoond.
Het is wel echt een ruwe schatting en zal afhangen van hoe populair de locatie Ede is, daar heb ik geen enkele kennis over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca007
stin00 schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 18:13:
[...]

Het is wel echt een ruwe schatting en zal afhangen van hoe populair de locatie Ede is, daar heb ik geen enkele kennis over.
Momenteel heel populair, dit project was binnen een week verkocht en binnen 3 maanden was de bouw al begonnen.

Ik ga maandag paar lokale makelaars bellen voor informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-10 14:04
[...]

Wat is er mis met stadswarmte? Jaren mee gewoond en nooit last van gehad. Handig zelfs, want geen ruimte verspillen aan een CV of dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca007
SCIxX schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 18:24:
[...]

Wat is er mis met stadswarmte? Jaren mee gewoond en nooit last van gehad. Handig zelfs, want geen ruimte verspillen aan een CV of dergelijke.
Inderdaad en qua onderhoud kost het je niets, zit natuurlijk wel in de prijs die maandelijks betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 05-10 10:32
Check op Funda woningen in de buurt en vergelijk vraagprijzen van vergelijkbare woningen zo goed als dat kan. Kijk naar de vierkante meterprijzen in het postcodegebied. Kijk naar woningen met vergelijkbare percelen en energielabels en kijk wat die doen t.o.v. andere woningen in dezelfde wijk. Dat geeft je vaak een globaal beeld van de waarde van jouw woning.

Verder gewoon een paar makelaars uitnodigen voor potentiële verkoop. Beschikbaar aanbod is laag en instapklaar en A+++ energielabel zijn in trek. Dus ze willen het vast graag verkopen. Laat ze een vraagprijs noemen en je weet alweer meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvH
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:45

EvH

Offtopic: mooie nieuwbouw wijk, maar ik zou Enka toch de voorkeur geven gezien daar ook flink gebouwd word en vele malen centraler (nieuwe station).

Zelf woon ik in Klaphek, had altijd de voorkeur voor de Rietkampen vanwege de ligging en de wijk maar die woningen zijn zo ontzettend klein en de vraagprijzen mega hoog.

Kernhem heeft een beetje hetzelfde probleem, daarnaast is het parkeren een dingetje… zoals visite, verjaardagen. Alleen om die reden valt voor mij kernhem al af, alhoewel het erg mooie woningen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca007
millerman_sf schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 18:55:
Check op Funda woningen in de buurt en vergelijk vraagprijzen van vergelijkbare woningen zo goed als dat kan. Kijk naar de vierkante meterprijzen in het postcodegebied. Kijk naar woningen met vergelijkbare percelen en energielabels en kijk wat die doen t.o.v. andere woningen in dezelfde wijk. Dat geeft je vaak een globaal beeld van de waarde van jouw woning.

Verder gewoon een paar makelaars uitnodigen voor potentiële verkoop. Beschikbaar aanbod is laag en instapklaar en A+++ energielabel zijn in trek. Dus ze willen het vast graag verkopen. Laat ze een vraagprijs noemen en je weet alweer meer.
Op funda heb ik een vergelijkbare woning gevonden een paar min verder, 110m2 woon oppervlakte en 120m2 perceel met een vraagprijs van €450k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

SCIxX schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 18:24:
[...]

De extreme (vaste) kosten, waar je meestal ook niet onderuit kunt.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:04
In onze buurt ook wat nieuwbouw verkocht na oplevering.
Tussenwoning stond lalg te koop (460k), wordt onderboden.
Tweekapper (700k) overboden en in 3 weken weg.

[ Voor 5% gewijzigd door Draakje5 op 13-04-2024 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca007
EvH schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 19:02:
Offtopic: mooie nieuwbouw wijk, maar ik zou Enka toch de voorkeur geven gezien daar ook flink gebouwd word en vele malen centraler (nieuwe station).

Zelf woon ik in Klaphek, had altijd de voorkeur voor de Rietkampen vanwege de ligging en de wijk maar die woningen zijn zo ontzettend klein en de vraagprijzen mega hoog.

Kernhem heeft een beetje hetzelfde probleem, daarnaast is het parkeren een dingetje… zoals visite, verjaardagen. Alleen om die reden valt voor mij kernhem al af, alhoewel het erg mooie woningen zijn.
Kernhem heeft een voordeel, vind ik persoonlijk is dat je heel snel op de snelweg zit richting Utrecht en ook de A30 richting Barnveld / Amersfoort.
Binnen 30 min zit je in hartje Utrecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:04
moca007 schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 19:09:
[...]

Kernhem heeft een voordeel, vind ik persoonlijk is dat je heel snel op de snelweg zit richting Utrecht en ook de A30 richting Barnveld / Amersfoort.
En daar houd het op?
Tenminste, ik ken Kernhem van vrienden maar het is net als iedere andere vinex wijk geen zak te doen in de buurt en alles op elkaar gebouwd.

[ Voor 5% gewijzigd door Draakje5 op 13-04-2024 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca007
Draakje5 schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 19:13:
[...]

En daar houd het op?
Tenminste, ik ken Kernhem van vrienden maar het is net als iedere andere vinex wijk geen zak te doen in de buurt en alles op elkaar gebouwd.
Er zijn natuurlijk meer voordelen als de wijk kent dan weet je wat ik bedoel, maar goed het blijft een vinex wijk, waar vooral gezinnen wonen met kinderen, als je gezelligheid en kroegjes zoekt, dan zou je toch toch richting de binnenstad moeten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19:29
Thalaron schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 17:19:

Zeg niet dat TS dit doet hoor, maar helaas gebeurd het heel veel dat mensen nieuwbouw woning kopen en al met winst willen verkopen voordat ze er daadwerkelijk wonen. Hier in een project helemaal in het Noorden zijn al 4 huizen verkocht zonder dat ze er ook maar een minuut hebben gewoond. Allemaal met riante winst ofc.. Best vervelend voor mensen die geen woning kunnen krijgen en dat hierdoor de prijs nog eens wordt opgedreven.

On topic: Zoekeens op funda een vergelijkbare woning in de buurt en gebruik de m2 prijs ervan en + er beetje bij 10/20k als je mooiere kavel/locatie hebt als de vergelijkingswoning en visa versa als je mindere kavel hebt. Dan heb je heel ruig een schatting wat het gaat opbrengen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wm1234
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 05-10 14:41
Het lijkt mij dat je een woning zoals je nu gaat krijgen, vrij snel kan flippen als je wil. Het aanbod is minimaal en de nieuwe koper hoeft niet te wachten.

Lijkt mij dat die zo weg is. Ede is vrij populair vanwege de aardige verbinding met Utrecht, al mijn collega's toen ik in Utrecht werkte woonde daar en dat zal niet minder populair worden vermoed ik zo.

Overigens is de m2 vierkante meterprijs rond de 3900 euro m2. Er staan letterlijk maar een paar huizen in Ede te koop die vrij nieuw zijn.

Jouw huis moet nog wel worden ingericht maar als je snel doorrekent komt je al op een prijs van 557.700 euro, als die al af (jij moet nog afbouwen) zou zijn maar je zou brutaal kunnen zijn om die prijs aan te houden omdat het gloednieuw is.

Meer realistisch is minimaal 500k /525k maar nog steeds niet verkeerd.

De markt is behoorlijk gek, opgedroogd dus het is maar net wat een gek ervoor geeft.

[ Voor 48% gewijzigd door wm1234 op 13-04-2024 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 22:13
Beetje off topic, want je vraagt er niet naar, maar bedenk dat je mogelijk een tijd met dubbele lasten zit incl dubbele rente en daarbovenop nog je huur. Mogelijk heeft de bank daar problemen mee en willen ze dat je verkoopt voordat je een hypotheek voor de nieuwe woning kunt krijgen. Dus check de tijdlijnen goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Niet online
Je weet ook niet zeker of je ingeloot wordt voor het nieuwe project. Vaak is daar ook meer vraag dan aanbod.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• moca007
Toke_gt schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 20:44:
[...]

Beetje off topic, want je vraagt er niet naar, maar bedenk dat je mogelijk een tijd met dubbele lasten zit incl dubbele rente en daarbovenop nog je huur. Mogelijk heeft de bank daar problemen mee en willen ze dat je verkoopt voordat je een hypotheek voor de nieuwe woning kunt krijgen. Dus check de tijdlijnen goed.
Dit zit wel goed, weet wat mogelijk is financieel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca007
ZeRoC00L schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 20:47:
Je weet ook niet zeker of je ingeloot wordt voor het nieuwe project. Vaak is daar ook meer vraag dan aanbod.
Dat klopt ook, ik zal pas de woning in de verkoop doen, pas wanneer ik volgende woning toegewezen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca007
wm1234 schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 20:30:
Het lijkt mij dat je een woning zoals je nu gaat krijgen, vrij snel kan flippen als je wil. Het aanbod is minimaal en de nieuwe koper hoeft niet te wachten.

Lijkt mij dat die zo weg is. Ede is vrij populair vanwege de aardige verbinding met Utrecht, al mijn collega's toen ik in Utrecht werkte woonde daar en dat zal niet minder populair worden vermoed ik zo.

Overigens is de m2 vierkante meterprijs rond de 3900 euro m2. Er staan letterlijk maar een paar huizen in Ede te koop die vrij nieuw zijn.

Jouw huis moet nog wel worden ingericht maar als je snel doorrekent komt je al op een prijs van 557.700 euro, als die al af (jij moet nog afbouwen) zou zijn maar je zou brutaal kunnen zijn om die prijs aan te houden omdat het gloednieuw is.

Meer realistisch is minimaal 500k /525k maar nog steeds niet verkeerd.

De markt is behoorlijk gek, opgedroogd dus het is maar net wat een gek ervoor geeft.
Er staan bijna geen vergelijkbare woningen te koop, wat er staat is qua meters stuk minder en 5-10 jaar ouder. € 500-520 zou mooi zijn, al denk ik zelf dat 490 meer realistische is, ik ga komende week wat informatie vragen, meerdere makelaars en daarvanuit beslissen wat ik ga doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:00
Heb je een anti-speculatiebeding? Staat in je koopakte.

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca007
Ophidian schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 21:24:
Heb je een anti-speculatiebeding? Staat in je koopakte.
Nee, contract volledig na gelopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

SirMemeAlot schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 19:40:
[...]

Zeg niet dat TS dit doet hoor, maar helaas gebeurd het heel veel dat mensen nieuwbouw woning kopen en al met winst willen verkopen voordat ze er daadwerkelijk wonen. Hier in een project helemaal in het Noorden zijn al 4 huizen verkocht zonder dat ze er ook maar een minuut hebben gewoond. Allemaal met riante winst ofc.. Best vervelend voor mensen die geen woning kunnen krijgen en dat hierdoor de prijs nog eens wordt opgedreven.

On topic: Zoekeens op funda een vergelijkbare woning in de buurt en gebruik de m2 prijs ervan en + er beetje bij 10/20k als je mooiere kavel/locatie hebt als de vergelijkingswoning en visa versa als je mindere kavel hebt. Dan heb je heel ruig een schatting wat het gaat opbrengen
Het verbaast me dat je überhaupt een nieuwbouwwoning meteen mag verkopen. Wij moesten er minimaal 1 jaar wonen (scheiding en overlijden waren de enige geldige redenen) voordat we ons nieuwbouwhuis mochten verkopen.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:48

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ascension schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 17:28:
@_JGC_ ook genoeg huil artikelen over warmtepompen en zeker als salderen straks stopt wordt een lucht/water warmtepomp ook niet heel goedkoop in gebruik meer. Zeg niet dat stadswarmte perfect is maar zo dramatisch als mensen het doen laten voorkomen is het ook niet. Maar goed, beetje off topic voor de vraag van TS verder.
Een warmtepomp is 100x beter dan stadswarmte, en dat heeft impact op de waarde.

Dan heb je een nieuwbouwwoning en potentieel (voorlopig) lage energiekosten, met stadswarmte verdwijnt dat voordeel.

Over de waarde kan niemand iets zeggen natuurlijk.

Over het algemeen kun je stellen dat huizenprijzen momenteel met zo'n 10% per jaar stijgen, plus het voordeel dat mensen er meteen in kunnen, zou ik zeggen dat een winst van 7,5% tot 12,5% wel mogelijk moet zijn. Mits je een beetje leuke aankleding hebt.

[ Voor 25% gewijzigd door Sport_Life op 13-04-2024 22:20 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca007
Mog schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 22:05:
[...]

Het verbaast me dat je überhaupt een nieuwbouwwoning meteen mag verkopen. Wij moesten er minimaal 1 jaar wonen (scheiding en overlijden waren de enige geldige redenen) voordat we ons nieuwbouwhuis mochten verkopen.
Ik heb het verkoop contract en akte door gelezen en kan hier niets over vinden. Of ik zie iets over het hoofd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Laatst online: 01:49
Ascension schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 17:28:
Klopt... omdat er installatiebedrijven of aannemers zijn die er geen verstand van hebben. Inventum ventilatie warmtepompen die een backup element inschakelen zodra je wilt verwarmen... vreet stroom.
Of Remeha warmtepompen met 10KW backup elementen waardoor je huis opgeleverd wordt met 3x35A. Voor de meerprijs van zo'n dikke aansluiting elk jaar kan je ook een warmtenet betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:48

Sport_Life

Solvitur ambulando

moca007 schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 17:44:
[...]

Heb nu een huurwoning, het verbaast me dat men het een postzegel noemt in de woning crisis of men woont hier optand :D ,
Nee.
Tweakers is een doorsnee van de samenleving, van starter tot baby boomer en van krantenjongen tot CEO en van Zeeland tot centrum Amsterdam.

Dat gezegd hebbende is het niet vreemd dat er een enkeling is die aangeeft dat een kavel van 135m2 niet zijn eerste keuze zou zijn.
Er zijn ook genoeg tweakers die nooit in Zuid Oost Friesland op een woonboerderij willen wonen (ik noem maar wat).

Heb zelf wel een grote kavel, maar onze eerste woning was ook 'maar' een appartement van 75m2, daar woonden we net zo fijn (passen alleen geen 3 kinderen in ;))

[ Voor 32% gewijzigd door Sport_Life op 13-04-2024 22:29 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

moca007 schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 22:13:
[...]

Ik heb het verkoop contract en akte door gelezen en kan hier niets over vinden. Of ik zie iets over het hoofd
Het heet “Verplichting zelfbewoning en verbod doorverkoop” en was bij ons onderdeel van de Algemene Verkoopvoorwaarden van onze gemeente. Er werd naar verwezen in de akte van levering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 22:13
Mog schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 22:33:
[...]

Het heet “Verplichting zelfbewoning en verbod doorverkoop” en was bij ons onderdeel van de Algemene Verkoopvoorwaarden van onze gemeente. Er werd naar verwezen in de akte van levering.
Dit verschilt (nog) per gemeente en soms zelfs per wijk. Voor zover ik kan terugvinden, geldt het in Ede nu alleen voor sociale koopwoningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca007
Mog schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 22:33:
[...]

Hebben wij er niet in staan ook niet in de algemene voorwaarden, enige dat ik kan vinden is dat verkoper doorverkoop verbiedt voor oplevering van de woning, en dit ben ik sowieso niet van plan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca007
Toke_gt schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 22:45:
[...]

Dit verschilt (nog) per gemeente en soms zelfs per wijk. Voor zover ik kan terugvinden, geldt het in Ede nu alleen voor sociale koopwoningen.
Dit is wat ik ook heb kunnen vinden, dat zijn wat goedkopere / kleinere woningen die soort van gesubsidieerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luzeklap
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 16-04-2024
Dat klopt volgens mij
In de regio is het nog niet echt een dingetje, hoewel er wel over gesproken wordt
Toke_gt schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 22:45:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:48
moca007 schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 19:09:
[...]

Ik heb nooit begrepen waarom mensen bij de keuze tussen Enka en Kernhem voor Kernhem zouden kunnen kiezen, als Enka voor een buitenstaander op vrijwel alle aspecten zoveel aantrekkelijker lijkt. En als dit het voordeel zou moeten zijn, dan moet ik concluderen dat ik het nog steeds niet begrijp.

Maar dat is geen antwoord op je vraag. Ik weet van mensen op Enka die hun nieuwbouwhuis (rijtjeshuis, ongeveer 470k v.o.n.) in 2022 opgeleverd kregen en het ruim een jaar later verkochten voor 680k. Maar dat huis was wel heel luxe afgewerkt, en voor zover ik begrijp dus in een populairdere wijk van Ede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca007
Anakha schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 23:54:
[...]

Ik heb nooit begrepen waarom mensen bij de keuze tussen Enka en Kernhem voor Kernhem zouden kunnen kiezen, als Enka voor een buitenstaander op vrijwel alle aspecten zoveel aantrekkelijker lijkt. En als dit het voordeel zou moeten zijn, dan moet ik concluderen dat ik het nog steeds niet begrijp.

Maar dat is geen antwoord op je vraag. Ik weet van mensen op Enka die hun nieuwbouwhuis (rijtjeshuis, ongeveer 470k v.o.n.) in 2022 opgeleverd kregen en het ruim een jaar later verkochten voor 680k. Maar dat huis was wel heel luxe afgewerkt, en voor zover ik begrijp dus in een populairdere wijk van Ede.
Enka is nu volgebouwd, er worden momenteel alleen appartementen / penthouses gebouwd met een echt belachelijk vraagprijs, waar je zelfs in Utrecht een leuke woning voor kan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

moca007 schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 23:13:
[...]

Hebben wij er niet in staan ook niet in de algemene voorwaarden, enige dat ik kan vinden is dat verkoper doorverkoop verbiedt voor oplevering van de woning, en dit ben ik sowieso niet van plan.
Ik denk dat het beleid per gemeente verschilt. Ik woon niet bepaald in de randstad, dus ik ging ervan uit dat het overal zo zou zijn. Maar als het bij jou niet de in de akte van levering staat kan je gewoon verkopen. Chill!

Pagina: 1