Hi allemaal. Op dit moment heb ik een pc van 5 jaar oud die nog enigzins voldoet in 1440p (i5-9600k + RTX 2070). Toch wil ik deze op korte termijn gaan vervangen en hier gelijk mijn eerste zelfbuild van maken (nog nul ervaring m.b.t zelf bouwen). Tips omtrent onderdelen maar ook zeker over het bouwproces an sich zijn zeer gewenst!
1440p systeem die huidige/toekomstige games rond high settings kan draaien voor de komende 5 jaar zal het doel zijn van de build. Ik gebruik op dit moment een 1440p scherm wat prima voldoet, stap naar 4k zal voor mij niet van toepassing zijn de komende jaren.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen, recreatief. Ben 36 jaar met een drukke baan dus dit zal gaan om avonduurtjes/weekend. Misschien uurtje of 6 per week. Daarnaast dagelijkse bezigheden.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond 1500 euro heb ik in gedachten maar ik heb geen harde maximumprijs, sta open voor alle suggesties.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Geen, oude pc zal actief blijven als back-up pc.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De standaard basic components, niets bijzonders
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Liefst zo stil mogelijk, stroomverbruik niet relevant (voor 1440p zal dit sowieso wel binnen de perken blijven)
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Vooral tips over afstemming systeem; compatibel met elkaar en vooral; is er geen overkill ergens. Ook tips rond het bouwen zelf (zijn deze componenten beginnervriendelijk bijvoorbeeld).
Op dit moment heb ik het volgende samengesteld:
Gekozen voor AM-5 i.v.m. upgrademogelijkheden in de komende jaren. Om dezelfde reden een iets zwaardere PSU gekozen dan nodig.
Alvast dank voor de input!
1440p systeem die huidige/toekomstige games rond high settings kan draaien voor de komende 5 jaar zal het doel zijn van de build. Ik gebruik op dit moment een 1440p scherm wat prima voldoet, stap naar 4k zal voor mij niet van toepassing zijn de komende jaren.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen, recreatief. Ben 36 jaar met een drukke baan dus dit zal gaan om avonduurtjes/weekend. Misschien uurtje of 6 per week. Daarnaast dagelijkse bezigheden.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond 1500 euro heb ik in gedachten maar ik heb geen harde maximumprijs, sta open voor alle suggesties.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Geen, oude pc zal actief blijven als back-up pc.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De standaard basic components, niets bijzonders
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Liefst zo stil mogelijk, stroomverbruik niet relevant (voor 1440p zal dit sowieso wel binnen de perken blijven)
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Vooral tips over afstemming systeem; compatibel met elkaar en vooral; is er geen overkill ergens. Ook tips rond het bouwen zelf (zijn deze componenten beginnervriendelijk bijvoorbeeld).
Op dit moment heb ik het volgende samengesteld:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 7600X Boxed | € 213,99 | € 213,99 |
| 1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming B650-PLUS | € 179,- | € 179,- |
| 1 | Videokaarten | Inno3D GeForce RTX 4070 SUPER TWIN X2 | € 619,- | € 619,- |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design North - Mesh Charcoal Black | € 139,- | € 139,- |
| 1 | Processorkoeling | Gelid Solutions Tranquillo Rev.5 | € 29,55 | € 29,55 |
| 1 | Geheugen intern | Lexar Ares RGB LD5BU016G-R6000GDLA | € 99,- | € 99,- |
| 1 | Voedingen | Corsair RM750x (2021) Zwart | € 119,90 | € 119,90 |
| 1 | Solid state drives | Lexar NM710 2TB | € 104,90 | € 104,90 |
| Totaal | € 1.504,34 | |||
Gekozen voor AM-5 i.v.m. upgrademogelijkheden in de komende jaren. Om dezelfde reden een iets zwaardere PSU gekozen dan nodig.
Alvast dank voor de input!