Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RunescapeGod17
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 24-04-2024
Hoi even een vraagje.

Ik wil mijn pc uitbreiden met nieuwe RAM geheugen van 32GB momenteel zit er 16GB in. Nu ben ik al een beetje onderzoek aan het doen naar wat voor RAM het best past bij mij moederbord (ASUS Prime Z390-P) past. Alleen loop ik nu een beetje vast met welke RAM ik precies moet kopen. Mijn pc is niet overclocked dus hij kan standaard 2133Mhz aan. Ook zie ik op mijn moederbord naast de sleuven staan (zijn er in totaal 4) dat mijn RAM 1.2V moet zijn.

Heeft iemand een goeie aanrader welke RAM geheugen ik het best kan kopen? En waarom precies?

Alvast bedankt voor de reacties. _/-\o_

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
Boeit niet zoveel bij Intel. Gewoon een random goedkope 3200MT/s kit als uitvoering: Lexar Thor LD4BU016G-R3200GDXG nemen. Na installatie zet je XMP aan in het BIOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RunescapeGod17
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 24-04-2024
Aah ook dacht dat XMP alleen juist voor overclocked computers was, omdat 3200MT/s al aardig wat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:14
Als je deze hebt:
uitvoering: Asus PRIME Z390-P
moet je wel opletten dat je DDR4 koopt.

En ik ben geen expert, maar ik heb vorige week 2x8 vervangen door 2x16 van hetzelfde merk ipv 2x8 van een ander merk/type/specs toe te voegen. Dat laatste schijnt wel te kunnen, maar dan moet dat aan allerlei voorwaarden voldoen die mij de pet boven gingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meljor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 19:02
2 modules is altijd beter/stabieler te krijgen dan 4. En 4 verschillende kan soms een ramp zijn.

Gewoon bij Asus op de site je bord opzoeken en een ram kitje uit de qvl kiezen (geheugen lijst met geteste modules). Dan kan het bijna niet mis gaan.

3200Mhz - F4-3200C16D-32GVK g.skill 2x16gb staat bijvoorbeeld in dat lijstje. Prima geheugen van een goed merk, voor rond de 80 euro te krijgen.

Moet plug&play zijn (in bios wel even xmp aanzetten).

Xmp is een stabiele setting met een veel hogere snelheid dan de basis 2133mhz. Het voltage gaat dan ook naar 1,35v, dit is volkomen normaal.

[ Voor 41% gewijzigd door meljor op 14-04-2024 19:12 ]