Hotel liet ‘s nachts iemand m’n kamer op - klacht

Pagina: 1
Acties:
  • 2.541 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heatherlilo
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 26-05-2024
-

[ Voor 100% gewijzigd door heatherlilo op 13-04-2024 02:46 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Wat zou je precies willen bereiken? Stel dat je de manager zo ver krijgt dat 'ie zegt dat dit inderdaad niet had mogen gebeuren, is het dan klaar voor je, of verwacht/wil je meer?

En een belangrijk detail vind ik wel: was die vriendin aanwezig toen jij de sleutel ophaalde bij de receptie? En/of ging het om dezelfde persoon bij de receptie als eerder op de dag, waardoor hij jullie mogelijk samen heeft gezien?

[ Voor 40% gewijzigd door Hahn op 13-04-2024 01:10 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Semyon
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-09 23:56
Er is een hotel geboekt en er zijn 2 hotelgasten. Ja het staat op naam van een gast, maar dat een hotel beide gasten naar binnen laat is wel ver weg van "Hotel liet iemand m’n kamer op"

Als ik een hotel boek op mijn naam en ze laten mijn vrouw niet naar binnen omdat ze haar keycard vergeten is zou ik juist dat raar vinden,

Jouw extrapolatie van "laat een van de 2 gasten naar binnen" naar " wie weet wie hij hierna naar binnen zou laten" begrijp ik nou weer niet.

Only when it is dark enough, can you see the stars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Semyon schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 01:14:
Er is een hotel geboekt en er zijn 2 hotelgasten. Ja het staat op naam van een gast, maar dat een hotel beide gasten naar binnen laat is wel ver weg van "Hotel liet iemand m’n kamer op"

Als ik een hotel boek op mijn naam en ze laten mijn vrouw niet naar binnen omdat ze haar keycard vergeten is zou ik juist dat raar vinden,

Jouw extrapolatie van "laat een van de 2 gasten naar binnen" naar " wie weet wie hij hierna naar binnen zou laten" begrijp ik nou weer niet.
Het hangt er helemaal vanaf of het hotel weet wie die tweede persoon is. Dat kan ik nog niet uit de TS halen (en daarom vroeg ik er naar in mijn post).

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semyon
Hahn schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 01:20:
Het hangt er helemaal vanaf of het hotel weet wie die tweede persoon is. Dat kan ik nog niet uit de TS halen (en daarom vroeg ik er naar in mijn post).
Misschien, ik haal uit het verhaal dat die vriendin een gast was in die kamer. En het lijkt mij vrij normaal dat een hotel weet wie er de gasten zijn en dat in de gaten houdt. Ja misschien is de klacht hier dat het hotel dat gemist had, maar dat lijkt mij nu weer uitzonderlijk en belangrijke informatie dat als dat achterwege is gelaten het halve verhaal van de klacht mist.
En ook moeilijk voor de TS om daar zeker van te zijn.

Feit blijft dat een persoon die eerder die avond een welkome gast was die zelfde kamer is in gelaten. Dat lijkt me opzich niet verwonderlijk. Hoe het hotel al die dan kan weten en zou moeten weten, dat lijkt me hoe dan ook met een bak speculatie komen.

[ Voor 19% gewijzigd door Semyon op 13-04-2024 01:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ptiel
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 13-09 13:56
Heb jaren bij een hotel gewerkt en dit soort dingen gebeuren nou eenmaal. Gasten delen een kamer, de een rookt een sigaret, de ander gaat nog even wat drinken, etc. Een les die je eruit kunt trekken is om in het vervolg de receptie te bellen nadat je vriendin is vertrokken en te zeggen dat je niet gestoord wil worden.
Veel hotels hebben tegenwoordig elektrische sloten, maar mocht je kamer een ouderwets slot hebben met een sleutel dan kun je jouw sleutel aan de binnenkant van de deur in het slot doen. Dan kun je er vanaf de buitenkant niet in.
Eventueel kun je ook nog een glas met een hard voorwerp erin voor de deur zetten zodat je gerinkel hoort zodra de deur wordt opengemaakt. Maar dan kom je al aardig in Jason Bourne territorium :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heatherlilo
-

[ Voor 107% gewijzigd door heatherlilo op 13-04-2024 02:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heatherlilo
-

[ Voor 100% gewijzigd door heatherlilo op 13-04-2024 02:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semyon
heatherlilo schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 01:57:
[...]

Op dat moment is die vriendin geen gast meer, lijkt mij. Ze is weggegaan.
Misschien hoe jij dat ziet, maar een hotel kan toch niet weten als iemand de kamer verlaat of die dan geen gast meer is, of dat ze even iets anders gaat doen om terug te komen? Iemand verlaat een kamer zonder uit te checken en iemand is geen gast meer lijkt me een moeilijke stap.
Misschien heeft de tweede receptie haar gezien bij het weggaan? Het lijk mij op zijn best veel speculatie over hoe ze dingen kunnen weten. Misschien hebben ze een hip CCTV system?

En ik wil je graag vragen, vooral om te voorkomen dat ik dingen tussen de regels lees die niet spelen, je schrijft over een vriendin die halverwege het verblijf vertrekt en een ruzie die uitbreekt als ze sleutels komt ophalen. Waar de vergeten sleutels een onderwerp zijn die blijkbaar al besproken zijn en alhoewel sleutels belangrijk zijn normaal gesproken, ze die blijkbaar niet mocht komen ophalen maar toch deed.

Ik heb het vermoeden, maar ik wil eerlijk zijn, dus corrigeer me als dit niet het geval is, dat jullie niet helemaal blij uit elkaar gegaan zijn, er was ruzie? Het lijkt mij dat als je met die onaangename interactie in gedachte boos naar het hotel gaat kijken je een beetje de verkeerde kant op kijkt? Maar corrigeer me AUB als ik dingen lees die er niet zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door Semyon op 13-04-2024 02:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:44

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

heatherlilo schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 01:01:
Ik heb gezegd dat ik het bijzonder vond dat zij zomaar binnen kwam, waarop deze vriendin begon te schreeuwen (ze was haar sleutels vergeten in het hotel toen ze wegging en we hebben daarna afgesproken dat ik haar sleutels gewoon mee naar huis zou nemen en dat ze die de dag daarna bij mij zou ophalen). Ze kwam haar sleutels toch ineens ophalen en snapte niet dat ik dat bijzonder vond.

Weet iemand wat ik hiermee kan? Ik vind het namelijk echt niet oké dat dit is gebeurd. In dit geval is het een vriendin geweest maar het had dus ook iemand kunnen zijn die toevallig mijn naam heeft gehoord.
Je kan hier niets mee, en moet je misschien even afvragen met wie je een hotel deelt en hoe je die pesoon behandelt.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heatherlilo
-

[ Voor 100% gewijzigd door heatherlilo op 13-04-2024 02:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
Dien een klacht in bij het hotel.
Hier op Tweakers klagen schiet niet op.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semyon
heatherlilo schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 02:11:
[...]

Er was zeker geen ruzie. We waren naar een concert toe gaan en hadden een hotel geboekt. Vriendin was ziek en wilde naar huis. Gezien ik een biertje op had, wilde ik niet meer rijden. Vriendin was haar sleutels vergeten. Haar hierover gesproken. Hierop had ze besloten om naar haar moeder in de buurt te gaan en dat ik dan haar sleutels zou meenemen de volgende dag. Zij is alleen dus uren later ineens de sleutels komen halen (ik weet niet waarom). Mij gaat het echt alleen erom dat het hotel iemand m’n hotel kamer op laat, zonder dat zij weten of ik deze persoon ken. Dat ze niet vanuit ‘t hotel zelf m’n kamer zijn opgekomen of op de kamer telefoon hebben gebeld, zodat ik kon verifiëren dat het verhaal klopt. Nu lig ik te slapen, word wakker van geklop op de deur en een deur die opengaat. Gelukkig is het dan een vriendin van me, maar ik ga dan wel erover nadenken dat het ook iemand anders had kunnen zijn die (toevallig) mijn naam kent.
Mijn verontschuldiging dat had ik verkeerd gelezen, en bedankt voor de verheldering.

Toch lijkt met niet dat het hotel zomar "iemand" naar binnen liet. Je denkt dat dat zou hebben kunnen gebeuren, maar dat is niet gebeurd. Ze lieten iemand naar binnen die eerde diezelfde avond een gast was. Dat lijkt mij heel ver weg van "iemand".

Hoe het hotel het allemaal kan weten is moeilijk, misschien is ze bij het binnenkomen of vertrek gespot. Misschien stond ze op een photo shot ergens. Misschien wist ze iets te vertellen over de boeking die overeenkwam. Het lijkt me heel moeilijk hard te maken dat het hotel, die als taak min of meer heeft te weten wie de gasten zijn dat niet wist.
En de extrapolatie naar iemand anders is er eentje die ik niet zomaar zou maken.

[ Voor 6% gewijzigd door Semyon op 13-04-2024 02:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heatherlilo
-

[ Voor 100% gewijzigd door heatherlilo op 13-04-2024 02:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:43

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

En wat vertelde die vriendin over hoe ze die man heeft kunnen overtuigen dat ze binnengelaten kon worden?

Noodsituatie? Ze wist details die wel in zeer bijzondere situaties 'gelogen' zijn? Blijkbaar was dit overtuigend genoeg dat ze samen naar die kamer zijn gegaan. Gezien het punt
waarop deze vriendin begon te schreeuwen
was ze blijkbaar ook niet helemaal happy met jou reactie.

Maar wat als zij onderweg kreeg te horen dat <insert bekend persoon van jullie> ongeluk had of ziekenhuis was beland, jouw telefoon stond stil/uit (had ze nu uberhaubt gebeld?), en op deze manier ze je probeerde te bereiken, was het dan ook een probleem?

In welk scenario zou dit 'verkeerd' aflopen? Hitman style iemand achter je aan, heeft je data en komt zo binnen om je met een silenced-gun te killen? Wat doe je dan met de nachtbewaarder die er bij was? Ook afschieten en in de kledingbak dumpen?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:25
Als de vraag is "wat zijn de regels" dan lijkt me het bijna vanzelfsprekend dat dit niet had moeten gebeuren als zij niet daadwerkelijk met haar naam als gast registreert stond. Een belletje maar de kamer was de beste optie geweest.

Dat gezegd hebbende, waar gewerkt wordt worden fouten gemaakt. En dit was gewoon een foutje waar het risico ook wel erg laag was. Er is niks gebeurd, dus feitelijk is het een beetje vergelijkbaar met 140km/h op de snelweg rijden. Is het volgens de regels? Nee. Maar is het echt een probleem als er niks fout gaat? Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:52
The Realone schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 02:40:
Als de vraag is "wat zijn de regels" dan lijkt me het bijna vanzelfsprekend dat dit niet had moeten gebeuren als zij niet daadwerkelijk met haar naam als gast registreert stond. Een belletje maar de kamer was de beste optie geweest.

Dat gezegd hebbende, waar gewerkt wordt worden fouten gemaakt. En dit was gewoon een foutje waar het risico ook wel erg laag was. Er is niks gebeurd, dus feitelijk is het een beetje vergelijkbaar met 140km/h op de snelweg rijden. Is het volgens de regels? Nee. Maar is het echt een probleem als er niks fout gaat? Nee.
Met die redenatie zou jij dus geen probleem hebben wanneer een onbekend persoon jouw kamer op komt, een half uur blijft kijken naar hoe jij slaapt en wanneer jij wakker wordt, deze persoon de kamer weer rustig verlaat.

Het is niet volgens de regels, maar er is gelukkig niets gebeurd. Toch?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

LA-384 schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 06:25:
[...]

Met die redenatie zou jij dus geen probleem hebben wanneer een onbekend persoon jouw kamer op komt, een half uur blijft kijken naar hoe jij slaapt en wanneer jij wakker wordt, deze persoon de kamer weer rustig verlaat.

Het is niet volgens de regels, maar er is gelukkig niets gebeurd. Toch?
Ik snap ook niet waarom mensen dan vaak beginnen te gillen en schreeuwen. Ik kijk alleen maar. Meestal.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 20:21
Wat een gezeik om niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Waar is de TS?