Geberit Duo Fresh

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobdeSjouwer
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 02-06-2024
Ben van plan de Geberit Duo Fresh module te kopen. Maar twijfel toch of het de moeite wel waard is.

Zijn er mensen die dit al in huis gebruiken en hun ervaring kunnen delen?

Bedankt,
Bob

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Werkt prima.
Geen wc blokjes meer in de pot hangen.

Heb zowel het nieuwe systeem (cilinder tje) als het oude systeem (puck) gehad.

Ik vond het oude systeem eigenlijk beter, minder handelingen.
Maar goed, het is wat het is.

Gewoon kijken na hoeveel dagen er geen kleur meer zit in het water.
En vervolgens om de xxx aantal dagen een nieuwe lading geven.

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K1p
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 09:01

K1p

Ik heb het ook, het werkt wel al gaan ze maar een weekje mee. Er komen vast in de toekomst goede goedkope alternatieven. (Goedkoper dan de b-merken nu)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S-te-fan
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08:11
Hier ook bevalt het erg goed. Gaat inderdaad maar een weekje mee ongeveer. En niet te vroeg een nieuwe im gooien want dan begint die te hoog in de houder vast te plakken.
Maar erg tevreden mee.

Hier kopen we ze af en toe in enorm groot verpakking. BDan zijn ze qua kosten wel leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:53
Hier ook tevreden over. Werkt prima en simpel. Fijn ook geen wc blokje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chris83
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 07-06 07:38
S-te-fan schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 20:33:
Hier ook bevalt het erg goed. Gaat inderdaad maar een weekje mee ongeveer. En niet te vroeg een nieuwe im gooien want dan begint die te hoog in de houder vast te plakken.
Maar erg tevreden mee.

Hier kopen we ze af en toe in enorm groot verpakking. BDan zijn ze qua kosten wel leuk.
Waar koop je deze dan? Gewoon die van geberit zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S-te-fan
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08:11
@chris83
Van Geberit zelf inderdaad, geen idee of er namaak bestaat.

Voorheen had je ook van die ronde schijven voor een ander systeem van Geberit. Daarvan hebben we geen goede ervaring met namaak. Dus vandaar dat we hiervoor niet daarnaar gezocht hebben.

Maar zo af en toe kopen we samen met iemand anders een grootverpakking van 96 stuks.

Ik zie zo aanbiedingen bij saniweb of Amazon, ook bol heeft ze wel. Even uitrekenen wat ze per stuk kosten en dan bestellen we de goedkoopste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08:17
chris83 schreef op zondag 16 februari 2025 @ 00:29:
[...]

Waar koop je deze dan? Gewoon die van geberit zelf?
Hornbach is het goedkoopst.
Of soms ergens een aanbieding elders dan komen ze op ong. de Hornbach prijs uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chris83
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 07-06 07:38
remzor schreef op zondag 16 februari 2025 @ 16:14:
[...]

Hornbach is het goedkoopst.
Of soms ergens een aanbieding elders dan komen ze op ong. de Hornbach prijs uit.
Ja ik zag hornbach was 60 cent per stuk (pak van 8). Je hebt nu bij amazon voor 59 cent per stuk voor 96 stuks. Die dingen gaan wel lang mee neem ik aan qua houdbaarheid? Dan kun je net zo goed flink inslaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:43

Vliegvlug

Flight Simple

Ik gebruik die Geberit DuoFresh stick nu twee jaar.
Heb er destijds gelijk 160 gekocht (20 doosjes van 8 stuks) voor €89 bij de Hornbach.

Houd ook het verbruik bij en heb er nu 72 in de afgelopen twee jaar gebruikt. Komt op 10 dagen per stick. Zaken als vakantie of soms een paar dagen vergeten bij te vullen zorgt er bij mij voor dat ze langer dan een week mee gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 05-06 15:28

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

M.i. is dit behoorlijk duur en een oplossing voor een niet-bestaand probleem. Reken de kosten voor een nieuw toilet vs dit toilet uit. Hier thuis gebruiken we van die gel-drukpads (zo'n buisje), en de wc ruikt lekker. Daarnaast, gewoon met regelmaat de wc schoonmaken, en klaar. Fris en fruitig?

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonJ
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-06 20:15
Welke variant van DuoFresh bedoel je uberhaupt @BobdeSjouwer?

Alleen de kale houder voor de sticks? Of de versie met afzuiging en verlichting?

Ik heb de laatste variant:
- Die sticks zijn wel erg fijn, werken goed maar maar ook erg prijzig en je blijft ze vervangen. Ik koop ze ook altijd in bulk, maar reken toch op een eurotje per 2 weken ongeveer. Ook een B-merk geprobeerd, maar die waren veel sneller weg en bleven aan de houder plakken, terug naar OEM dus zoals gebruikelijk.

- De versie met afzuiging werkt enigszins, maar verwacht niet dat je niks meer ruikt. Het verminderd het hooguit. Het motortje is ook niet bepaald stil. En ze willen dat je elke 6 maanden een nieuw koolstoffiltertje van 50 euro koopt. Nou zijn daar wel goede B-merken van te vinden, maar dan nog is het best een kostenpost. Als ik dit opnieuw zou moeten doen zou ik deze net-niet variant links laten liggen en voor de Geberit spoelbak-met-aansluiting-voor-externe-afzuiging gaan en die aansluiten op een externe motor of je WTW.

- De verlichting vind ik wel weer echt heel fijn, net genoeg licht om je ding te doen, maar je wordt er niet zo wakker van. Daar heb ik eigenlijk het meeste plezier van. Alleen kan je dat functoneel net zo goed oplossen met een led-strip of een zigbee spot oid die ver genoeg kan dimmen, voor een fractie van de prijs.

All-electric.

Pagina: 1