Toon posts:

Jullie mening over kabelgoten.

Pagina: 1
Acties:
  • 400 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wat vinden jullie van kabelgoten ? Hiet komt mijn mening :

Ik vind die k*tdingen echt superkl*t*. Ik moest net ff 1 netwerk kabeltje eruitvissen maar die zat weer vast aan mijn andere netwerk kabel en die weer aan mijn toetsenbord en die weer aan mijn monitor kabel en die weet aan compstroom en die weer aan een andere netwerkkabel en die weer aan ISDNkabel en die weer aan geluid(front) en die weer aan geluid(rear) en de weer aan tv-kabel en die weer aan HUBstroom en die weer aan geluidstroom waardoor ik heel mijn computer wegmoest halen maar die zat weer vast aan mijn 2e compter waardoor ik die ook moest wegzetten.... hehe...fiew...

Uiteindelijk heb ik de kabel wel maar vraag niet hoe :(

Vertel hier jou verhaal of mening over kabelgoten.

Verwijderd

misschien als je de kabels normaal in de goot legt alles wat makkelijker gaat ?

• CycloneX
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Huuh alles ligt bij mij los achter mijn pc, vraag nie hoe maar ziet er redelijk uit.

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 09 september 2001 16:46 schreef Niels99 het volgende:
Huuh alles ligt bij mij los achter mijn pc, vraag nie hoe maar ziet er redelijk uit.
Ja dat wil ik ook wel maar dan moet ik eerst alles uit de knoop halen.

Dat is veel beter voor de Tweaker ;)

• CycloneX
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Het enigste waar ik ziek van word, zijn die kabels van mijn Creative fps1000, die zijn lang dun irritant.

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

Verwijderd

nou bij mij is het ook een rotzooi.

maar ik laat het gewoon liggen of bind alle kabels vast in een pakketje.

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-07 14:29
die op me werk (van die opbouw goten waar je inbouw troep in kwijt kunt) heb ik nergens last van :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 09 september 2001 16:52 schreef Niels99 het volgende:
Het enigste waar ik ziek van word, zijn die kabels van mijn Creative fps1000, die zijn lang dun irritant.
En ja die heb ik ook. Dat zijn 8 kabels, 4 voor boxjes, 2 voor naar geluidskaart, 1 voor stroom, 1 voor volumecontrol :(

Verwijderd

Op zondag 09 september 2001 16:43 schreef G4s het volgende:

Ik vind die k*tdingen echt superkl*t*. Ik moest net ff 1 netwerk kabeltje eruitvissen maar die zat weer vast aan mijn andere netwerk kabel en die weer aan mijn toetsenbord en die weer aan mijn monitor kabel en die weet aan compstroom en die weer aan een andere netwerkkabel en die weer aan ISDNkabel en die weer aan geluid(front) en die weer aan geluid(rear) en de weer aan tv-kabel en die weer aan HUBstroom en die weer aan geluidstroom waardoor ik heel mijn computer wegmoest halen maar die zat weer vast aan mijn 2e compter waardoor ik die ook moest wegzetten.... hehe...fiew...

Dat heeft toch nix met die goot te maken, maar de manier waarop jij alles aan elkaar vastgemaakt hebt... verder vind ik ze trouwes niet echt ideaal. Zijn vaak onafgewerkt en ik heb al es een dikke snee opgelopen toen ik een kabel met een ruk uit zo'n goot zou trekken.

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:14

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Velcro enoftewel klittenband. Haal voor een paar gulden klittenband en bundel daarmee je te lange kabeltjes. Sla er een nietje door aan de onderkant van je tafel/werkblad/bureau en je kunt de kabels ook nog netjes ophangen.
Snel te maken en te verwijderen.

Specs ...ik doe er niets meer aan.

• smaij
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:43
mijn oude 486 vraagt maar een paar kabels :-)
2x stroom
1x toetsenbord
1x muis
1x beeldscherm
2x utp

• RJ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-11-2023

RJ

Das ook de reden dat Essent extra geld vraagt als ze in een huis kabel ook nog door die kl*te dingen moeten leggen, had mijn oom ook. Vroegen aan hem of het door de goot moest. Zei hij voor de gein: "Kost dat extra ? ;)" Die Essent-figuur doodkalm: "Ja >:)".

RJ

Geniet maar tweak met mate

• IMWezel
  • Laatst online: 04-05-2025

IMWezel

Weet (gelukkig) niet alles

Een gootje staat een stuk netter, maar inderdaad als je veel kabel hebt en je moet iets wijzigen... Maak daar maar wat tijd voor vrij.

Ik heb vorig jaar mijn kamer verbouwd en opgeknap (klinkt het zelfde, is toch verschil in).

Nu was het niet echt de computer die zoveel kabel met zich meebracht. Maar ik heb hier op 11 M^2 nogal wat geluidsapparatuur staan. En dat moet allemaal verbonden worden en naar de speakers geleid worden. Dat is opzich leuk.

Maar niet naar 2 dolby sets en noch wat monitor boxen.

Sorry ik dwaal af. Maar 1 tip:

Koop die goten altijd 6 keer zo groot als nodig. Dan gaat alles een stuk makkelijker en zit je straks niet alles erin te piele.

Honda Accord Aerodeck 2.0i 12V

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:21
Mijn hele kamer is een kabelgoot.
Wat ik trouwens heel apart vind is dat als je de kabels netjes opgerold, getaped of geweedikveelwat hebt en je je 1 keer omdraait ze ineens allemaal toch weer in de knoop zitten.

UNOX: The worst operating system

• IMWezel

IMWezel

Op zondag 09 september 2001 21:16 schreef Sjoko het volgende:
Mijn hele kamer is een kabelgoot.
Wat ik trouwens heel apart vind is dat als je de kabels netjes opgerold, getaped of geweedikveelwat hebt en je je 1 keer omdraait ze ineens allemaal toch weer in de knoop zitten.
dat is nou eenmaal een natuurkundige eigenschap van kabel. groepsdrang.

Ik vermoed dat het iets tedoen heeft met wat door de kabel gaat.

een kabel geeft een signaal door... muziek, computer wat dan ook.

De kabel heeft de neiging deze informatie ook aan andere kabels mee te delen en dat gaat het beste als ze zo kort mogelijk op elkaar OF door elkaar zijn.

Ik weet dit is best een beetje heeeeel erg off topic en zou beter bij wetenschap en levo moeten, maar ik wilden het toch ff kwijt. (sorry voory het ongemak)

• Korn21
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-03-2017
(jarig!)
Ik vind kabelgoten handig als je niet iedere dag of week aan de kabels zit te kloten. Voor bedrijven is dat dus wel netjes en 'handig' maar om dat nou in je kamer te hebben...nou nee.

|Specs|

• IMWezel

IMWezel

He Korn 21, ik weet niet hoe het bij jou zit, maar ik heb geen zin om iedere keer met m'n voeten tussen al die kabels onder mijn bureau te zitten.

Ook staat het wat mooier zo'n gootje langs de muur omhoog inplaats van een paar rood zwart geluids kabels

en last but not least. het is wat handiger met poetsen

• TheDjasp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06 08:16

TheDjasp

het wordt toch niks

Voor onder tafel heb ik wat van dergelijke klemmen van mijn werk mee kunnen nemen:
Afbeeldingslocatie: http://www.luiken.net/got/klem.jpg

Deze schroef je onder je tafelblad en daar kan je mooi al je snoeren tussen klemmen:

Afbeeldingslocatie: http://www.luiken.net/got/klem2.jpg

(niet al te mooi voorbeeld :) )

Omdat het KAN, HOEFT het nog niet!
I haven't been ignoring you; I've been prioritizing you. Hanglooz; "chromeless windows en fullscreen zuigen allebei als een 1600Watt Nilfisk"
logt nu ook

Verwijderd

Je gebruikt toch geen kabelgoten... dan kan je volgens mij net zo goed ook je computer bij de Vobis ofzo halen. Kabels, hoe meer hoe beter en laat ze vooal zien! Kabels rule! :7

• Fire_Bird
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:26
heb ook alles los achter mn pc hangûh...
kabelgoot is vet k*t!
helemaal als je vaak je pc mee moet sleuren als er weer eens zo leuke LAN-Party is
>:)

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op zondag 09 september 2001 20:53 schreef smaij het volgende:
mijn oude 486 vraagt maar een paar kabels :-)
2x stroom
1x toetsenbord
1x muis
1x beeldscherm
2x utp
mijne alleen maar
1* stroom
2* utp

maar ik denk inderdaad dat kabelgoten opzich niet lastig zijn, zolang je maar niet alle kabels in elkaar gaat vlechten ofzo, of alles met tie-ribs aan elkaar vastmaakt

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

• NuKeFaCe
  • Laatst online: 08-09-2025
Op zondag 09 september 2001 16:45 schreef gelly het volgende:
misschien als je de kabels normaal in de goot legt alles wat makkelijker gaat ?
Jah ... volgens mij zijn die kabelgoten uitgevonden zodat je niet alles aan elkaar hoeft te binden (jij schijnt het dus dubbel gedaan te hebben, goot plus vastbinden :P

• pyravex
  • Laatst online: 15-03-2023

pyravex

wa jij bob,stoel moet er staan

Op maandag 10 september 2001 09:33 schreef Flat© het volgende:

[..]

mijne alleen maar
1* stroom
2* utp

maar ik denk inderdaad dat kabelgoten opzich niet lastig zijn, zolang je maar niet alle kabels in elkaar gaat vlechten ofzo, of alles met tie-ribs aan elkaar vastmaakt
Yup heeft mijn P3 450 ook
1 stroom en 2 UTP :) wel handig en het gekke ding staat ergens op zolder. Daar heb je ook geen last van rommelige draadjes. Voor mijn pc moet ik nog wel iets verzinnen.
Dat klitteband met een nietje was wel een hele goeie, denk dat ik dat ga doen! alleen HOE kom je aan klitteband?
k ga maar eens opzoek naar een naaiwinkel :7

|we live in the history of a mad man Mr. G |

Verwijderd

aargh, kabelgoten dat gaat toch niet werken. Zelf heb ik een Notebook die ook op een klein netwerkje hangt. Ik neem die notebook iedere dag mee naar school dus dan moet ik hem weer loskoppelen, dit zijn dan maar 2 kabels maar toch kan het errug vervelend zijn.

Zo ook als lange UTP kabels en audiokabels, deze dingen raken altijd in de knoop. Als ze dan ook in de goot liggen is dat helemaal een ramp.

Alleen is er een probleem, mijn moeder loopt iedere keer te zeuren dat die kabels er een zooitje van maken ..... Jammer dan.

Verwijderd

kabelgoten idd wel mooi om op de rotzooi weg te werken, maar oh wee als je ze weer los moet halen. Ik heb onder m'n hele bureau lengte kabelgoten gemonteerd., van die rare dingetjes, ik krijg als het goed is vandaag m'n digicam, kzal evt wel een paar pics posten.

Verwijderd

Ik heb deze en ze bevallen prima !!
Ikea kabelgoot

Verwijderd

ik heb alles los achter, naast, onder, boven en over m'n PC hangen, heb wel al vier kabels voor m'n boxen verneukt omdat die somehow altijd in me bovense Papst terechtkomen, en die lust best wel een kabeltje...

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 10 september 2001 10:33 schreef janjanjanjanjansen het volgende:
Ik heb deze en ze bevallen prima !!
Ikea kabelgoot
De link werkt bij mij niet maar ik heb ook IKEA dingen (ik denk dezelfde) en deze vind ik vet k*t. Alles ligt in de klit en op elkaar dus als je 1 draadje van onder wil pakken kan je wel heel je comp uit het raam pluren. :)

• Clithopias
  • Laatst online: 06-12-2024
bij mij is het ook een zooitje onder me bureau, maar als ik een kabel nodig heb trek ik hem er zo tussenuit B-) (nogwel. pas opgeruimd :) )

• Stacium
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Stacium

Perfect Molecular Chaos

wat doen jullie allemaal met jullie kabels zeg! :P

kep ze allemaal los liggen, ze zitten nooit in de klit, je ziet ze amper en kep er nooit last van :)

It seemed like a good idea at the time

Verwijderd

Ik heb alles draadloos >:)

Of loop ik nu op te scheppen?

Verwijderd

dan moet je geen kabelgoot kopen maar gewoon een regenpijp neerleggen :D daar kunnen altijd genoeg kabels door :)

Greets

Verwijderd

ik heb een complete regenopvang onder mijn bureau als kabelgoot

Verwijderd

voor de topic starter, wat dacht je van een administartie, dan kun je daar zo in kijken welke kabels waar uitkomen, dus de vraag zou moeten zijn voer je een administratie of niet, zo niet dan,

nou ja, ik denk dat het wel duidelijk is.

In ICT is de I van Informatie heel belangrijk, als je dat goed bijhoud hoef je elke handeling maar 1 keer te doen omdat alles daarna beschreven is.

RGZ

MASH

Verwijderd

ja een regenpijp lol :)
Pagina: 1