Hikvision Wifi camera koppelen aan NVR lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno1000
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 13-04-2024
Ik heb een 4 kanaals NVR Hikvision type DS-7604NI-K1/4P B met 3 camera`s, het systeem draait al jaren prima.

Recent heb ik een extra WIFI camera voor binnen in huis aangeschaft ook van Hikvision met de mogelijkheid om opnames te bewaren op een SD kaart en te kopellen aan de Hikconnect app.
Dit gaat allemaal prima.

Echter de connectie en de opname met de NVR lukt niet.
Hij geeft de wifi camera wel weer in de lijst met online camera`s, maar ik kan hem niet toevoegen..
Vreemd genoeg krijg een foutmelding “niet meer camera`s toegestaan”.

Gek terwijl ik er maar 3 heb en dit dus de 4e zou worden.

Ik heb een 4 kanaals NVR waarvan ik er 3 via POE gebruik.
Het niet gebruikte 4e kanaal geeft wel al (jaren) wat info IP adres etc. van een camera aan die er niet is en niet in gebruik is…ik denk dat dit destijds met het installeren is gebeurd op de een of andere manier omdat het toen allemaal niet vlekkeloos ging.
Zie foto met de rode regel "uitzondering".

Maar deze kan ik ook niet verwijderen uit de lijst om dan eventueel ruimte te maken….dan krijg ik een melding “POE kanaal is niet te verwijderen”.

Het lijkt mij dat ik dat 4e kanaal gewoon moet kunnen verwijderen….en er daarna wel ruimte is voor de extra wifi camera….maar helaas dit lukt dus niet…

Opties reeds geprobeerd:

- Het zeer behulpzame bedrijf destijds waar ik de set gekocht heb bestaat niet
meer…
- De partij waar ik recent de extra wifi camera heb aangeschaft vindt het (terecht) niet
hun probleem.
- Via Hikvision kun je een technical support formulier invullen…dit heb ik reeds 2 x
gedaan en er komt geen enkele reactie….service van niks dus…
- De firmware is up to date.

Wellicht dat iemand hier mij zou kunnen adviseren ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ANmz7Ua7CjOUynJs6U9WGmkHlLU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ynDdFuNpPTjsco24SZVt6EeP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bWsG51SHP6YCSeyaihIhh8XuuFo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xBLFsEctvLpXtzcBRnKuxAVe.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:14

mjl

Ugh

Factory reset en alles opnieuw instellen? zal wellicht het snelste zijn en minste moeite (ook al lijkt het nogal rigoureus).

Ik probeer vaak ook dingen op te lossen zonder zo een reset maar uiteindelijk moet je er dan toch aan geloven :) en zo te lezen heb je er al aardig wat tijd en frustratie in zitten?

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-06 12:59
Ja, begin met een factory reset, en factory reset die camera’s dan ook

Bij het aanmelden dan eerst je wifi cam doen, en als die werkt, kun je probleemloos de rest aansluiten via de poe, de camera’s krijgen dan vanuit de nvr de settings door

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno1000
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 13-04-2024
Dank voor jullie reactie....ik ga de moed verzamelen om alles maar te resetten dan....

Denk inderdaad ook dat dat het beste is...om schoon te beginnen.

Ik zal vooraf foto`s maken van alle instellingen...hopelijk krijg ik het weer aan de gang daarna.

Zodra gedaan en positief uitgepakt...laat ik het weten.

Gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus-nl
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-06 22:12
Via de browser op het apparaat inloggen. IP adres gebruiken, dat 178 adres.

Dan bij apparaten de camera die nog niet in gebruik is de gegevens aanpassen naar de wifi camera, ip adres (even static maken op de cam) login en ww. Verder hikvision default settings aanhouden.

Reset echt niet nodig, via de webinterface is er meer mogelijk.

[ Voor 10% gewijzigd door Bertus-nl op 13-04-2024 21:28 ]

http://www.designyourgoogle.com

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eBoR
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 07:45
Je hebt in de lijst boven al 4 camera’s staan dus daar er 1 verwijderen en dan opnieuw toevoegen. Had het zelfde probleem namelijk

[ Voor 30% gewijzigd door eBoR op 17-04-2024 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:09
Er zijn inderdaad nu 5 camera's ingesteld op het apparaat.
Als je er maar 4 hebt is 1 van de bovenste dubbel geconfigureerd, ik verwacht de bovenste vanwege de melding "uitzondering".
Ik denk dat wanneer je die verwijdert het al opgelost zal zijn.

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Pagina: 1