“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
ik zoek wel ff verder voor je
Mannen komen van Mars Tweakers, vrouwen van Venus Bokt
Ok, thnx. Maaruh, is het wel mogelijk? Ik heb namelijk geen info er over gevonden op www.w3schools.comOp zondag 09 september 2001 16:48 schreef SWINX het volgende:
foutje...
ik zoek wel ff verder voor je
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
1
| tr, td { margin-left: 0; margin-right: 0; margin-bottom: 0; margin-right: 0; } |
en anders nog maar een berichtje posten
kan toch gewoon met html?
of t kan weet ik eigenlijk ook nietOp zondag 09 september 2001 16:54 schreef PlayR het volgende:
Ik dacht dat dat niet kon hoor..
maar je kunt het ozm proberen
en met html is het natuurlijk altijd mogelijk
Tsja, het probleem is dus dat ook al doe ik margin en padding, er blijft een klein randje (1px) tussen de cellen.Op zondag 09 september 2001 16:53 schreef SWINX het volgende:
...
1
2
3
| <body leftmargin="0" topmargin="0" marginwidth="0" marginheight="0"> <table cellpadding="0" cellspacing="0" border="0"> ... |
Dat wil ik dus in CSS zetten, nu is alles gelukt behalve de cellpadding. Hierdoor blijft er dus die 1px ruimte tussen de cellen. En die moet weg.
Was ik al bang voor, dat ut niet zou kunnen.Op zondag 09 september 2001 16:54 schreef PlayR het volgende:
Het kan inderdaad wel gewoon in html, maar wilde nu eens echt ALLES in CSS doen.
Allemaal thnx iig.
naja, je zoals swinx al zei even wat futselen met margin en padding ed..
Verwijderd
Volgens mij kan het wel, en het juist wel zo netjes om formatting en content uit mekaar te houden door CSS en HTML te gebruiken.Op zondag 09 september 2001 16:54 schreef PlayR het volgende:
HTML is hier eigenlijk niet voor bedoeld.
Tussen twee cells zit aan ruimte 2x een padding en 1x de border width, dus als de border-width en de padding op 0 staan zouden de cellen tegenelkaar aan moeten zitten volgens mij.
dus:
TD {border: 0; padding: 0;}
tenzij iemand anders het tegenovergestelde bewijst
standaard <table> is cellpadding="2" cellspacing="2" border="0" en de cellpadding krijgt tie wel op 0, maar cellspacing niet..Op zondag 09 september 2001 17:00 schreef Nem0 het volgende:
[..]
Volgens mij kan het wel, en het juist wel zo netjes om formatting en content uit mekaar te houden door CSS en HTML te gebruiken.
HTML is hier eigenlijk niet voor bedoeld.
Tussen twee cells zit aan ruimte 2x een padding en 1x de border width, dus als de border-width en de padding op 0 staan zouden de cellen tegenelkaar aan moeten zitten volgens mij.
dus:
border:0; => is goeie oplossingOp zondag 09 september 2001 17:00 schreef Nem0 het volgende:
padding => padding alleen bestaat niet, het is padding-left, padding-right, padding-top en padding-bottom