nieuwe PC DVI aansluiting werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henry70
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09:08
Afgelopen week had ik een nieuwe desktop PC was een Lenovo, had het probleem dat de VGA aansluiting niet werkte, er zat een kapje op. Alles geprobeerd andere kabels en monitor, driver, samen met de support afdeling ben ik niet verder gekomen. De PC heb ik terug gestuurd en heb nu een andere de Acer Nitro N50-650

Nu heb ik weer het zelfde probleem maar dan met de DVI aansluiting, hiervoor gebruik ik een verloopkabel van DVI naar VGA dit heeft bij andere PC's altijd gewerkt. Ik krijg geen beeld weer alles geprobeerd kabels, monitor, driver, instellingen monitor maar niets. Support afdeling van Acer weer gebeld, daar kwam ik ook weer niet verder, ze zei tegen mij als de DVI op het moederbord zat dan was het normaal dat het niet werkte, maar de DVI zit duidelijk op de lossekaart. Het kon ook zijn dat de DVI aansluiting kapot is vertelde ze.Ik moest om dit een mail sturen naar een afdeling met een foto van de achterkant van de PC. De DVI aansluiting gebruik ik niet, maar het hoort te werken anders is het een teken dat je een defect hebt dat wil ik niet. De Acer Nitro N50-650 die ik kocht had op de foto 4 HDMI's op de videokaart anders niets, Ik kreeg de Nitro met andere aansluitingen wat ik eigenlijk beter vond (2xhdmi en dvi) fout dus van deze grote webshop Hoe krijg ik de DVI werkende / hoe denken jullie hier over?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:47
DVI? VGA?

Tegenwoordig is DisplayPort de standaard O-)

Als ik de specificaties van je PC opzoek uitvoering: Acer Nitro N50-650 I5212A dan zou dit de achterkant moeten zijn
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bBfABRk6F3hz3fIBjsx5XCgmyKo=/i/2006013198.jpeg

Welk type monitor heb je? Een DisplayPort > DisplayPort is het handigste, dan wordt het signaal nergens omgezet. Anders DisplayPort > HDMI (of andersom).

VGA moet je anno 2024 niet meer willen, is een analoog signaal, techniek uit 1987.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:26

Marc H

- - Is wakker - -

Koop een moderne monitor en gooi die oude VGA in de vuilnisbak.

Ok, misschien een 'beetje' hard.

Het probleem zit hem waarschijnlijk dat er geen analoog signaal meer zit op de DVI aansluiting in je computer. Je hebt namelijk meerdere soorten DVI aansluitingen. Een waarvan er zowel een analoog als een digitaal signaal op zit als een versie die alleen maar digitale signalen heeft.

https://www.onlinekabelsh...welke-kabel-heb-ik-nodig/

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henry70
ThinkPad schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 11:44:
DVI? VGA?

Tegenwoordig is DisplayPort de standaard O-)

Als ik de specificaties van je PC opzoek uitvoering: Acer Nitro N50-650 I5212A dan zou dit de achterkant moeten zijn
[Afbeelding]

Welk type monitor heb je? Een DisplayPort > DisplayPort is het handigste, dan wordt het signaal nergens omgezet. Anders DisplayPort > HDMI (of andersom).

VGA moet je anno 2024 niet meer willen, is een analoog signaal, techniek uit 1987.
precies dat zou hem moeten zijn maar kreeg er één met 2 hdmi en 1x dvi, zoals Marc H vertelde ik denk dat ik stop met VGA en DVI, en dat ik toch probeer die van 4 van hdmi te krijgen want dit was een fout van die grote webshop.ben benieuwd of dat in goede banen geleid kan worden, niet dat ik weer een verkeerde krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17:32
"In December 2010, Intel, AMD, and several computer and display manufacturers announced they would stop supporting DVI-I, VGA and LVDS-technologies from 2013/2015, and instead speed up adoption of DisplayPort and HDMI. They also stated: "Legacy interfaces such as VGA, DVI and LVDS have not kept pace, and newer standards such as DisplayPort and HDMI clearly provide the best connectivity options moving forward".

Dat was 2010, oftewel 14 jaar geleden.

"Hoe denken jullie erover?" Ik zou overstappen op een moderne standaard, zoals DisplayPort.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc H

Marc H

- - Is wakker - -

Wat Thinkpad al zegt, displayport is the way to go.

Het kan handig wezen om een monitor te kopen die zowel een HDMI als een Displayport aansluiting heeft, mocht je ooit eens een laptop willen aansluiten kan je die dan ook op die monitor kwijt. Laptops hebben meestal een HDMI aansluiting en geen displayport.

let wel even op met aansluiten, ze lijken erg op elkaar, maar er zit een verschil tussen:

Afbeeldingslocatie: https://image.coolblue.nl/840x473/content/8aa3d92028eee89505fb417bb89823a4

Afbeeldingslocatie: https://image.coolblue.nl/840x473/content/8b128e3894751dc44da7805c8ea19001

[ Voor 8% gewijzigd door Marc H op 12-04-2024 12:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Majestici
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 20-05 19:14
Dit ging voorheen via RAMDAC's op je videokaart. Sinds ze alleen nog maar digitale uitgangen hebben, is dit niet meer ondersteunt waarschijnlijk. Ik heb geen idee eigenlijk of dit nog op moderne videokaarten zit..

Ik lees dat er wel nog iets soortgelijks plaatsvind via HDMI via een PTY chip, maar dat zal niet gecodeerd zijn voor VGA. Dus elke verloopstekker naar VGA zal dan ook niet werken.

Wellicht dat een HDMI to DVI adapter nog werkt, als je monitor een DVI input heeft. Maar de opmerking in deze thread is wel enigszins valide, aangezien de resolutie en beeldkwaliteit van je huidige monitor wel wat te wensen overlaat. Al helemaal als het een gaming PC is.

Maar, ik kan niet in iemand zijn beurs kijken, en als de monitor nog werkt en je het prima vind. Wie ben ik.
Als de videokaart HDMI uitgang heeft, en je monitor DVI-I -IN, dan zal zo'n verloopstekker wellicht nog werken. Maar het bericht hierboven zegt van niet. Dus 0 garantie.

[ Voor 32% gewijzigd door Majestici op 12-04-2024 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henry70
er is ook een ander model van deze pc de ACER - Gaming PC - Aspire - TC-1780 die kan ik niet vinden op Tweakers wel bijna de zelfde, in de webshop van mij heeft die een NVIDIA GTX1650 videokaart en is 50 euro duurder, minder prestatie en duurder dat begrijp ik niet, is die andere (de Nitro) veel meer geschikt voor games of zit daar niet zo heel veel verschil in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc H

Marc H

- - Is wakker - -

Het is meer een support dingetje qua drivers.

De Arc a380 is de eerste echte gaming videokaart van Intel. Op zich is het geen slechte kaart, maar qua het maximale uit de kaart halen tijdens spelletjes is iets waar Intel veel heeft verbeterd, maar nog niet perfect is. Ook de ondersteuning vanuit de markt voor deze kaart voor bepaalde toepassingen als videorenderen is gewoon nog minder.

Nvidia is gewoon de standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henry70
deze nitro heeft een NVIDIA GTX1660 super videokaart, het ander pc model is duurder en presteert minder deze heeft een NVIDIA GTX1650 videokaart dat begrijp ik niet, zit er veel verschil in deze kaarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14:48
Sowieso kijk uit met marketing kreten als Gaming PC en dan dit soort kaarten leveren, is allemaal onderkant van de markt werk. Leuk als je oudere games speelt, maar voor het modernere werk met normale frame rates en kwaliteitsinstellingen eigenlijk al niet meer geschikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henry70
dat dacht ik al, nee het gaat echt niet om de nieuwste games, ik doe ook aan videobewerking vandaar, en een spelletje is meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majestici
henry70 schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 13:30:
dat dacht ik al, nee het gaat echt niet om de nieuwste games, ik doe ook aan videobewerking vandaar, en een spelletje is meegenomen.
Des te meer reden de monitor wellicht te updaten. Kleuren zullen flink zijn gaan driften over de laatste 15 jaar... Want zo oud is die monitor minimaal verwacht ik?

Nogmaals, ik kan niet in je beurs kijken. Maar om een andere videokaart aan te schaffen om op een oude monitor te kunnen aansluiten vind ik echt mega zonde. Zoek dan gewoon voor hetzelfde of minder een nieuw scherm uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henry70
Majestici schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 15:16:
[...]

Des te meer reden de monitor wellicht te updaten. Kleuren zullen flink zijn gaan driften over de laatste 15 jaar... Want zo oud is die monitor minimaal verwacht ik?

Nogmaals, ik kan niet in je beurs kijken. Maar om een andere videokaart aan te schaffen om op een oude monitor te kunnen aansluiten vind ik echt mega zonde. Zoek dan gewoon voor hetzelfde of minder een nieuw scherm uit...
klopt helemaal, of een klein tv'tje die heb je vaak voor weinig 2e hands,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majestici
henry70 schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 15:51:
[...]

klopt helemaal, of een klein tv'tje die heb je vaak voor weinig 2e hands,
TV kan wel vaak MVA/VA paneel zijn die beetje te traag zijn voor games. Dus dan krijg je veel ghosting/smearing. 1080p IPS paneeltje overnemen voor paar tientjes lijkt me de beste optie dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:28
edit:
Dit was al gemeld

[ Voor 95% gewijzigd door OnTracK op 12-04-2024 16:09 ]

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NESFreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:42
henry70 schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 11:36:
Afgelopen week had ik een nieuwe desktop PC was een Lenovo, had het probleem dat de VGA aansluiting niet werkte, er zat een kapje op.
Klinkt mij alsof je je beeldscherm hebt geprobeerd aan te sluiten op het moederbord terwijl je een videokaart er bij-in had zitten? Daarom hebben ze ook met een kapje de moederbordaansluitingen afgesloten. Daar staat dan geen signaal op.

Losse videokaarten doen eigenlijk geen analoge output meer. Heb je een actieve adapter (bijv displayport naar vga) nodig. Maar mijn ervaringen daarmee zij nslecht en voor dat geld heb je ook een 2ehands monitor die wel gewoon DP, HDMI, of DVI heeft. (HDMI naar DVI kan met een adapter van een euro zonder kwaliteitsverlies).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henry70
NESFreak schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 16:10:
[...]

Klinkt mij alsof je je beeldscherm hebt geprobeerd aan te sluiten op het moederbord terwijl je een videokaart er bij-in had zitten? Daarom hebben ze ook met een kapje de moederbordaansluitingen afgesloten. Daar staat dan geen signaal op.

Losse videokaarten doen eigenlijk geen analoge output meer. Heb je een actieve adapter (bijv displayport naar vga) nodig. Maar mijn ervaringen daarmee zij nslecht en voor dat geld heb je ook een 2ehands monitor die wel gewoon DP, HDMI, of DVI heeft. (HDMI naar DVI kan met een adapter van een euro zonder kwaliteitsverlies).
klopt zat een kapje op, was onwetendheid van mij, maar die pc vond ik toch niets omdat die geen audio input had, is terug gestuurd. Bij de 2e pc kreeg ik te horen over dat kapje toen snapte ik het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henry70
ik stoor mij aan de verlichting van de toren ( Acer Nitro N50-650) zou ik die kunnen uitschakelen? het is nogal veel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henry70
met de HDMI aansluiting springt mijn monitor niet meer in slaapstand kan dat kloppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:38

nelizmastr

Goed wies kapot

henry70 schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 14:19:
met de HDMI aansluiting springt mijn monitor niet meer in slaapstand kan dat kloppen?
Je monitor bepaalt dat niet, dat moet je in Windows instellen ;)

Los daarvan kan het in de OSD staan.

[ Voor 7% gewijzigd door nelizmastr op 13-04-2024 21:10 ]

I reject your reality and substitute my own

Pagina: 1