Hey,
Sinds ik mijn gaming desktop terug wil gebruiken om te gamen, zoek ik een workstation om in de plaats te zetten.
Deze workstation dient enkel voor administratie (office, teams, ...) en software ontwikkeling.
Software ontwikkeling: Jetbrains rider (meerdere projecten tegelijk), SQL server voor databases (worden ook gebruikt door collega's om wat resources te sparen op hun laptop), docker, ...
Momenteel verloopt dit vrij vlot met een 11700k. 32GB ram, RTX 3080 TI.
Grafische kaart lijkt mij niet nodig te zijn voor een nieuwe workstation? Hier zouden maximaal 2 monitors aan gekoppeld worden met beide een resolutie van 4k, maar 60hz is zeker ok. Soms zijn er wel wat "grafische" toepassingen die goed moeten presteren, maar ik weet niet of hiervoor een aparte grafische kaart nodig zou zijn. Denk aan adobe XD, figma, ...
Ik had onderstaande lijst al samengesteld op basis van andere threads.
Zijn hier eventueel suggesties voor?
Alvast bedankt!
Sinds ik mijn gaming desktop terug wil gebruiken om te gamen, zoek ik een workstation om in de plaats te zetten.
Deze workstation dient enkel voor administratie (office, teams, ...) en software ontwikkeling.
Software ontwikkeling: Jetbrains rider (meerdere projecten tegelijk), SQL server voor databases (worden ook gebruikt door collega's om wat resources te sparen op hun laptop), docker, ...
Momenteel verloopt dit vrij vlot met een 11700k. 32GB ram, RTX 3080 TI.
Grafische kaart lijkt mij niet nodig te zijn voor een nieuwe workstation? Hier zouden maximaal 2 monitors aan gekoppeld worden met beide een resolutie van 4k, maar 60hz is zeker ok. Soms zijn er wel wat "grafische" toepassingen die goed moeten presteren, maar ik weet niet of hiervoor een aparte grafische kaart nodig zou zijn. Denk aan adobe XD, figma, ...
Ik had onderstaande lijst al samengesteld op basis van andere threads.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | Intel Core i7-14700K Boxed | € 439,02 | € 439,02 |
| 1 | Moederborden | MSI PRO Z790-P WIFI | € 204,- | € 204,- |
| 1 | Behuizingen | Corsair 4000D Airflow Tempered Glass Zwart | € 79,- | € 79,- |
| 1 | Processorkoeling | be quiet! Dark Rock Pro 5 | € 91,75 | € 91,75 |
| 2 | Geheugen intern | G.Skill Flare X5 F5-6000J3238F16GX2-FX5 | € 116,90 | € 233,80 |
| 1 | Voedingen | Corsair RM850x (2021) Zwart | € 149,- | € 149,- |
| 1 | Solid state drives | Samsung 990 Pro (met heatsink) 2TB (PC Pack) | € 179,- | € 179,- |
| Totaal | € 1.375,57 | |||
Zijn hier eventueel suggesties voor?
Alvast bedankt!