Bosch Vaatwasser geeft Kortsluiting

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moechachoe
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 12-04-2024
Goedemorgen, ik heb een Bosch Vaatwasser die sinds een paar dagen kortsluiting geeft zodra ik de stekker in het stopcontact steek, dan springt de stop eruit in de meterkast.

Ik heb de kabel eruit gehaald uit de Vaatwasser en ruik een beetje brandlucht en waar de stekker in moet is ook een beetje zwart.

Nu is mijn vraag wat ik het beste kan doen en of iemand hier meer van af weet, moet ik de kabel vervangen? Of moet ik de gehele vermogensmodule vervangen waar de stekker in klikt?

Graag hulp?

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Hoe technisch ben je zelf? Anders even een monteur laten kijken. Want met zo weinig info en foto's kunnen we niet zoveel, vrees ik. ;)

[ Voor 38% gewijzigd door Room42 op 12-04-2024 11:22 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-06 16:41
Waarschijnlijk geen kortsluiting, want dan gaat de aardlekschakelaar erdoor, niet je stop. Je apparaat is waarschijnlijk defect.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 16:18

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

MEN-O schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 11:27:
Waarschijnlijk geen kortsluiting, want dan gaat de aardlekschakelaar erdoor, niet je stop. Je apparaat is waarschijnlijk defect.
Ligt er maar net aan of de fase "kortgesloten" is naar de nul, of naar de aarde. ;)

In de volksmond wordt bij kortsluiting over de eerste gesproken, een sluiting tussen fase en nul. En dan klapt je zekering eruit, niet je aardlek.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KabouterSuper
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Het kan je wandcontactdoos of je vaatwasser zijn. Ik zou (voorzichtig) uitzoeken wat de boosdoener is. Je kunt je vaatwasser met een verlengsnoer op een ander stopcontact (van een andere groep) zetten. Springt die zekering er ook uit, dan weet je dat het je vaatwasser is.

When life gives you lemons, start a battery factory