Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• papichulo
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-05 20:55
Sinds dinsdag heeft mijn Samsung Galaxy s21 256gb de geest gegeven. (tijdens de vakantie)
Plots beeld weg en onmogelijk nog op te starten.
Mijn eerste gedachte de batterij stuk, dus nieuwe laten insteken, niet dus...
Zal een nieuwe smartphone worden.
Maar ik zou graag data recupereren, veel foto's vakantie.
Heb al aan het googelen geweest, maar krijg steeds spam sites.
Iemand die tips kan geven voor recup software, liefst free download of vrij betaalbaar;
Alvast bedankt

Beste antwoord (via papichulo op 13-04-2024 20:51)

Als de telefoon te repareren is, heb je een kans. Maar de opslag is standaard encrypted, dus zonder reparatie wordt die kans erg klein. En de opslag is onderdeel van het moederbord, dus die vervangen ben je de data ook kwijt. Er zijn data herstel bedrijven, maar dan eindig je in de duizenden Euro.

Voor volgende telefoon als advies, koop een cloud backup en zet die aan. Telefoon kapot, gestolen of verloren, je data heb je dan nog.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!
Als de telefoon te repareren is, heb je een kans. Maar de opslag is standaard encrypted, dus zonder reparatie wordt die kans erg klein. En de opslag is onderdeel van het moederbord, dus die vervangen ben je de data ook kwijt. Er zijn data herstel bedrijven, maar dan eindig je in de duizenden Euro.

Voor volgende telefoon als advies, koop een cloud backup en zet die aan. Telefoon kapot, gestolen of verloren, je data heb je dan nog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• papichulo
swhnld schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 11:30:

Thx voor je feedback ;)
Intussen een s23 256gb op de kop kunnen tikken voor een prijsje :*)
En bezig geweest om deze in te stellen, had blijkbaar nog eea in een cloud, waaronder ook vakantie foto's d:)b
Contacten heb ik via de sim kaart, dat is ook al goed. Stilaan bij neergelegd dat ik wat data heb verloren, maarja... ik hou de kapotte smartphone voor het geval van...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• papichulo
Effe een update ivm met de defecte smartphone, heb de data toch kunnen recupereren! 🤗
Hoe ik het klaar heb gekregen?
Wat mij opviel, telkens als ik de smartphone opstartte deze uitviel na 1 min en voelde de bovenkant vrij warm en batterij veel minder warm. Ik dacht beetje voor koeling zorgen en komt misschien goed...
Een diepe bord met ijsblokjes en daarop een potje waarop ik de smartphone, zonder achterklep, plaats. Lekker koel ❄️
Ik startte de smartphone op en bleef netjes op startscherm, nadien smartswitch opgestart en alles kunnen overzetten op mijn nieuwe smartphone. Heeft om en bij de 3 uur geduurd.
Nadien heb ik de achterklep opnieuw erop gelijmd en na 5 min viel deze opnieuw uit.
Ik denk dat de processor te warm wordt of de koeling niet meer goed werkt of iets anders waar ik niet genoeg kennis van heb.
Ben blij dat ik al de data heb kunnen recupereren 🤗
Misschien is het toestel nog te herstellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• papichulo
Vandaag opnieuw iets opgevallen...
Gisteren vóór opstart van smartphone om alle data over te zetten stond batterij op 100% niveau. Nadien na overzetten data nog op 63%.
Zoals vermeld in vorige reactie zonder koeling sloeg toestel af na 2 min.
Vandaag probeer ik opnieuw op te starten en ik merk dat de batterij op 0% staat.
Van 63% naar 0% zonder aan te staan... 🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
papichulo schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 11:53:
Effe een update ivm met de defecte smartphone, heb de data toch kunnen recupereren! 🤗
Hoe ik het klaar heb gekregen?
Wat mij opviel, telkens als ik de smartphone opstartte deze uitviel na 1 min en voelde de bovenkant vrij warm en batterij veel minder warm. Ik dacht beetje voor koeling zorgen en komt misschien goed...
Een diepe bord met ijsblokjes en daarop een potje waarop ik de smartphone, zonder achterklep, plaats. Lekker koel ❄️
Ik startte de smartphone op en bleef netjes op startscherm, nadien smartswitch opgestart en alles kunnen overzetten op mijn nieuwe smartphone. Heeft om en bij de 3 uur geduurd.
Nadien heb ik de achterklep opnieuw erop gelijmd en na 5 min viel deze opnieuw uit.
Ik denk dat de processor te warm wordt of de koeling niet meer goed werkt of iets anders waar ik niet genoeg kennis van heb.
Ben blij dat ik al de data heb kunnen recupereren 🤗
Misschien is het toestel nog te herstellen?
Als je de koelpasta vervangt en er dan gelijk een verse baterij in plaatst zou het toestel misschien nog wel een paar jaar meekunnen. Het is wel een serieus karwei bij de S21: https://www.ifixit.com/Gu...attery+Replacement/148741
Pagina: 1