Platenspeler aansluiten op Sonos Port

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvbo
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20:35
Ik heb op dit moment een Marantz PM7005 versterker (met phono stage) waar ik mijn cd-speler en platenspeler op heb aangesloten. Hier hangen twee Bowers & Wilkins CM8's aan.

Nu ga ik met pijn in mijn hart mijn B&W speakers weg doen. Met een klein kind in huis die zich inmiddels overal aan optrekt en meer kapot maakt dan mij lief is, vind ik het niet handig meer om zulke speakers in de woonkamer te hebben staan. Daarnaast zijn de dagen van rustig muziek luisteren ook een beetje achter mij :/ . Ik zoek dus iets "makkelijks" en laat mij daarom het Sonos ecosysteem inzuigen. Ik heb een Sonos Five besteld (misschien komt daar nog een bij in de toekomst) en wil mijn platenspeler en cd-speler aansluiten op een Sonos Port, om zo dat signaal via de Five de woonkamer in te sturen.

Eigenlijk is de Marantz versterker dus overbodig geworden, ware het niet dat ik dan een RCA switcher nodig zal hebben (de Port heeft maar 1x RCA in) en een voorversterker voor de platenspeler. Nu is de Marantz natuurlijk eigenlijk al een RCA switcher en vooversterker, dus ik zou deze ook kunnen aanhouden.

De Marantz heeft echter alleen een "REC OUT", gaat dit werken als ik hier de Port op aansluit? Of ga ik dan zaken kapot maken? Ik kan niet heel veel info vinden hierover. Of denken jullie dat het sowieso overkill is om zo'n versterker te gebruiken, en kan ik beter de versterker verkopen en een (passieve) RCA switcher kopen en een voorversterker voor de platenspeler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frame164
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-03 20:31
Heeft de platenspeler in een ingebouwde voorversterker?

[edit] Sorry, verkeerd gelezen.

[ Voor 24% gewijzigd door Frame164 op 12-04-2024 15:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NESFreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:25
Ja, je REC OUT is daar prima voor te gebruiken en geeft idd het kanaal door waarop de marantz op dat moment ingesteld staat (inclusief phono preamp). Vaak heb je alleen geen controle over het vollume van de REC OUT, dus of de niveaus matchen met wat de sonos verwacht, kan ik niet zeggen. Maar de kans dat er iets kapot gaat is extreem klein (tenzij er iets defect is, zal je niks opblazen), dus ik zou het sowieso proberen, als je alles toch al in huis hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03:47

FeaR

In GoT we trust

NESFreak schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 15:23:
...en geeft idd het kanaal door waarop de marantz op dat moment ingesteld staat (inclusief phono preamp).
Sure? Is REC OUT niet alleen gelinkt aan REC IN?

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvbo
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20:35
Bedankt voor jullie reacties! Het werkt eigenlijk heel goed via de versterker met REC OUT, maar ik heb besloten toch de versterker te verkopen. Ik kan voor het geld dat ik nog voor de Marantz krijg een prima phono preamp en een RCA switcher kopen.

Ik heb inmiddels bij Schiit respectievelijk een Mani 2 en een SYS besteld. Aangezien de Marantz een all-in-one box is, is mijn redenatie dat de Schiit's beter zijn in waar ze voor bedoeld zijn, en dat tegen een veel lagere power footprint.

Overigens valt de Sonos Five mij een beetje tegen in z'n eentje, ik heb er een tweede naast gezet en dit is een wereld van verschil, dat had ik vooraf niet verwacht. Ik zou haast willen stellen dat een enkele Five een miskoop is voor bijvoorbeeld een gemiddelde woonkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:30
Van cm8 naar een sonos five is ook niet te vergelijken.
Ik zelf zou het niet hebben gedaan dan liever cm5 of cm6 (boekenplank) ivm de kinderhandjes.

Eventueel op sonos amp omdat dat is gewoon makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-05 07:37

mjl

Ugh

Je kan ook overwegen zoiets er tussen te plaatsen (plus een losse voorversterker voor de platenspeler), is meerdere (regelbare) inputs en 1 output (AliExpress link…):

Upgraded DX400/600/800 Ultra Low Noise 4/6/8 Channel Line Mixer Mini Sound Mixer Power Supply DC5V Easy Operation Audios Mixer
https://a.aliexpress.com/_EwRn7D5

-------

Pagina: 1