Amazon en Asus garantie niet mogelijk in EU

Pagina: 1
Acties:
  • 599 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Itsmetheghost
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 31-05 15:25
Opgelost!

Hallo iedereen,

Omdat ik tweakers persoonlijk gebruik om mijn builds samen te stellen zal ik proberen wat terug te geven aan de community.

Ik heb op 28 mei 2023 een Asus Dual RTX 3060 OC 8gb gekocht bij Amazon, deze is geleverd met een defecte fan.
Ik heb mijn pc gebouwd en eenmaal opgestart maakte hij wat lawaai maar heb ik niet veel van gedacht(tl:dr mogelijk waren hdd's wel op power aangesloten maar niet op sata dus ik dacht dat het geluid daar vandaan kwam maar m.2 was opslag en allles werkte verder naar verwachting)
Ik heb in maart (na de normale retourdatum) gevraagd om de 2 jaars garantie die met de kaart wordt geleverd.
Amazon zegt: ga naar Asus en vraag om je garantie.
Asus zegt: Amazon heeft het product in het buitenland gekocht maar jij woont in de EU, wij geven je geen garantie, zoek het maar uit.

Conclusie: verwacht geen garantie als je product via amazon besteld :|
Is inmiddels opgelost via amazon, met hulp van alle comments😁

Ik heb inmiddels via e-bay een complete vervangende koeler met 2 fans besteld, gaat nog 2 maand duren maar pc werkt nog steeds dus komt voor mij in ieder geval goed.
Groetjes, Ghost :)

[ Voor 29% gewijzigd door Itsmetheghost op 12-04-2024 11:41 . Reden: 1.Info 2. Opgelost ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• manzonderdas
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:04
Heb je het antwoord van asus teruggekoppeld aan amazon?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Gewoon met Amazon chatten of bellen en je garantie claimen. Amazon heeft, uit mijn vele ervaringen, juist enorm coulante garantie. Als de videokaart direct bij Amazon is gekocht (sold en/of shipped by Amazon) zal Amazon ook de garantie moeten verlenen en mogen ze niet naar de fabrikant verwijzen.

PS. Ik zou je screenshots weghalen. Ik kan je doorgestreepte voornaam, achternaam en emailadres gewoon lezen.

PS2: Amazon repareert trouwens vrijwel niks. De oplossing is vrijwel altijd product terugsturen en aankoopbedrag terugkrijgen.

[ Voor 28% gewijzigd door stin00 op 12-04-2024 09:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Amazon is verplicht om het voor je op te lossen. Er zijn veel verkopers die proberen je naar de fabrikant te sturen, dat is in sommige gevallen voor beide partijen praktischer, maar het blijft de verantwoordelijkheid van de verkoper.

Maw: Je hebt recht op een oplossing van Amazon, met Asus heb je geen overeenkomst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-10 21:37
Gewoon teruggaan naar Amazon inderdaad. Zij moeten het oplossen.

Zelf ook altijd goede ervaringen gehad met klantenservice van Amazon, dus hopelijk lossen ze het wel op als je het nog een keer bespreekt met ze (ook al ben je het zelf al aan het oplossen :P).

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Itsmetheghost
Bedankt voor jullie antwoorden, jullie hebben de screenshot gezien van de amazon 'customer service' ik kan op de website geen chatbot of contactinformatie vinden, ik zal nog verder zoeken dan de website😅
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MAS3HqDgaByZZNv3DH4lqhzGxIQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bzscd1vWzrtqtCF91FXCiReV.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 48% gewijzigd door Itsmetheghost op 12-04-2024 11:10 . Reden: Screenshot zonder info toegevoegd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Majestici
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 28-09 11:18
Damn, doet ASUS dit nog steeds? Dat antwoord kreeg ik ook met mijn GTX 670 jaaaren geleden...
Goed om te weten dat ik nog steeds met goede reden hun producten vermijd daardoor.

[ Voor 4% gewijzigd door Majestici op 12-04-2024 11:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-10 21:37
Itsmetheghost schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 11:05:
Bedankt voor jullie antwoorden, jullie hebben de screenshot gezien van de amazon 'customer service' ik kan op de website geen chatbot of contactinformatie vinden, ik zal nog verder zoeken dan de website😅
[Afbeelding]
Amazon Klantenservice → Onderaan 'Iets anders' aanklikken → 'Contact' aanklikken en daar kan je dan een chat beginnen.

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
tijdje geleden ergens anders gepost

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NEBXjYda1oLe8G2louvowpiIeOs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/i14DvrpcT2HnA2LIjYbI2k0w.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IesVYaoSWJlcbyDMIjQ9Z-V5jbs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/jIecSqjocxkXTi6IVqAiPsNd.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2XIiWxwGxlKB4C0eBEIIWp44wJ4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IbPBUnHYx8iJj2S3MViuRbpA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T0GXzByMj_ArSu9B2qNMjrmjb84=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/CSsCy6ugRWPPthaVXUFQ2zIo.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Itsmetheghost
Opgelost!
Bedankt nogmaals voor jullie reacties, ik kon de gpu terugsturen maar heb gekozen voor 15% refund want heb al parts besteld en wil eigenlijk geen downtime.
Service agent heeft er 20% van gemaakt😂 lekker bezig👍🏼
Dankzij jullie toch nog weer opgelost!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Itsmetheghost
Jullie weten precies wat het probleem is😅 ik vond dit ook via een omweg, toppers👍🏼
Hahn schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 11:24:
[...]

Amazon Klantenservice → Onderaan 'Iets anders' aanklikken → 'Contact' aanklikken en daar kan je dan een chat beginnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15:08

br00ky

Moderator Harde Waren
Dit heeft niks te maken met hardware. Schopje naar SF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Itsmetheghost
Excuus😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:14
Amazon doet garantie over het algemeen best wel netjes, maar je moet wel telefonisch of via de chat doen. Is altijd wel een gedoe om die op te zoeken maar verder is het perfect.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Gezien het probleem van TS is opgelost en we normaliter geen winkelnamen willen zien in SF, doe ik dit topic op slot.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.