Ik laat mijn badkamer uitvoeren door een aannemer en hij ging gisteren tegelen. Ik was aan het werk en had geen zicht op wanneer hij wat deed. Hij heeft gisteren dus blijkbaar getegeld en daarbij Jolly profielen gebruikt voor de hoeken en een nis, dit is niet overlegd. Hij heeft een standaard geborstelde RVS kleur gekozen die ik niet mooi vind passen bij de tegelkleur en de kranen. Een hoek had verstek gezaagd kunnen worden voor een veel mooier resultaat, maar als er dan toch profielen gebruikt dienen te worden had ik graag zelf de kleur bepaald.
Volgens de aannemer kan hij ze er niet meer uithalen zonder alle tegels kapot te bikken en zegt qua tijd dat ook niet te kunnen. Ik heb niet genoeg reserve tegels en bovendien zit ik dan weer een maand zonder badkamer vanwege de levertijd op de tegel. Ook wuift hij mijn klachten weg dat het niet mooi zou staan.
Wat moet ik hier nu mee? Nu in gebreke stellen ? Ik ben bang dat hij het dan niet meer afmaakt en ik met een halve badkamer zit, Of bij oplevering niet accepteren?
Volgens de aannemer kan hij ze er niet meer uithalen zonder alle tegels kapot te bikken en zegt qua tijd dat ook niet te kunnen. Ik heb niet genoeg reserve tegels en bovendien zit ik dan weer een maand zonder badkamer vanwege de levertijd op de tegel. Ook wuift hij mijn klachten weg dat het niet mooi zou staan.
Wat moet ik hier nu mee? Nu in gebreke stellen ? Ik ben bang dat hij het dan niet meer afmaakt en ik met een halve badkamer zit, Of bij oplevering niet accepteren?