Newbie met redhat 7.1 zoekt hulp!?

Pagina: 1
Acties:

• drepa
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-01-2025
Hoi Hoi..

Ik had een vraag aan alle Linux experts.. ;)
Ik doe veel met internet en servers..nu gebruik ik altijd windows NT/2000 daarvoor, ik weet dat linux daar perfect voor is en wat windows kan linux ook, nu heb ik redhat 7.1 geinstalleerd op een machine, (p3-500, 256mb, 9gb hdd) en dat werkt, kan internetten en heb gnome geinstaleerd tijdens installatie...tot zo ver koekie toch!?
maar nu? ik wil dus een aantal dingen doen met die bak
www, ftp, dns (eigen domein naam), pop, smtp, internet delen, port sentry installeren enz enz...
maar ik weet niet eens hoe ik een prg moet installern onder linux....duhhh....inderdaad... :( .. ik heb ook geen kennisen om me heen die dat allemaal weten dus (allemaal windows) wat ik eigenlijk zoek zijn wat mensen met een ver gevorderede kennis van linux, dat als ik ff iets niet weet ik ff kan mailen, msn, of icq kan vragen...!? mijn mail adres dre@gelrevision.nl
en om maar ff te beginnen dit forum ff een beetje te vullen wie weet goede sites met makkelijk te vinden handleidingen van hoe en wat met redhat...en dan alleen de praktijk voorbeelden aub...ik vind lezen niet erg...maar dingen lezen die ik niet nodig heb... :r .. .. en op de meeste sites tot nu toe zoek ik me het apenzuur...dus goede links en hints zijn meer dan welkom..

alvast bedankt...
andre

Verwijderd

het is toch niet zo moeilijk om ff www.linux.org of www.redhat.com in te tikken ?

• Metalium-220
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08-2022

Metalium-220

Forza Utreg!

• Neo_2000
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-06-2024
Volgens mij hoort dit thuis in Non-Windows Operating Systems

Verwijderd

ik dacht zelf dat er wel een slotje op kon :)

Verwijderd

Op zondag 09 september 2001 16:17 schreef drepa het volgende:
Ik had een vraag aan alle Linux experts.. ;)
Dan moet je eigenlijk in NWOS (http://gathering.tweakers.net/listtopics.php/23) zijn :)
maar nu? ik wil dus een aantal dingen doen met die bak
www, ftp, dns (eigen domein naam), pop, smtp, internet delen, port sentry installeren enz enz...
Respectievelijk apache, proftpd of wu-ftpd, named, qpopper of apop3d, sendmail of qmail, masquerading/NAT, portsentry
maar ik weet niet eens hoe ik een prg moet installern onder linux....duhhh....inderdaad... :(
RTFM >:) :P

Zie de FAQ in NWOS
wie weet goede sites met makkelijk te vinden handleidingen
Again, zie de FAQ in NWOS (Non-Windows operating systems): http://gathering.tweakers.net/listtopics.php/23

http://www.linuxdoc.org is vaak een goed startpunt.

• Neo_2000
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-06-2024
Ja, een slotje lijkt mij beter, ja

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 21:35

Arno

PF5A

--> [forum=23] <--

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op zondag 09 september 2001 16:17 schreef drepa het volgende:
Hoi Hoi..
en om maar ff te beginnen dit forum ff een beetje te vullen [.....]
en op de meeste sites tot nu toe zoek ik me het apenzuur...
Use the Search Luke :P
Serieus, dit forum staat al vol met knowhow.

En zoeken hoort erbij als je dingen wilt uitzoeken.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1